/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ikon på skrivebord kom igen af sig selv
Fra : emesen
Vist : 950 gange
50 point
Dato : 26-07-04 20:44

Jeg har en del genveje med ikoner til bl.a. Kandu.dk
På et tidspunkt forsvandt nogle af ikonerne og blev til et hvidt stykke med et blåt e
Nu pludseligt er nogle af dem kommet tilbage af sig selv.
Hvorfor mon det.
Eyvind.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 60 point
Dato : 26-07-04 21:23

Fordi du nu igen har genoprettet linkene til sidernes ikon genveje, enten ved at have lagt og linket til ikonerne i et bibliotek f.eks c:\Ico, hvor du tidligere har haft dem, eller ved at åbne en side her på kandu.dk du ikke har været inde på tidligere, efter at have tømt midlertidige internet filer (=..derfor får man normalt det blå icon, da genvejens ikon = favicon.ico, favicon[1], favicon[2]..favicon[n] da bliver slettet). Prøv efter at have søgt på *.ico i biblioteket ; Midlertidige internet filer at kopiere div. favicon.ico filer over i et bibliotek og vælg så egenskaber for genvejen; [skift ikon] og [gennemse] og vælg genvesjs ikonet permanent fra dette bibliotek,. Så mister du aldrig igen dine ikoner.

http://www.kandu.dk/dk/tip/6342

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-07-04 21:28

Kender fænomenet, men kan heller ikke forklare det. Det er typisk URL genveje der er problemet og især favicons der forsvinder. Siden jeg lader Temp. inet. filer slette ved browserlukning syntes jeg ikke at jeg har oplevet det.
På Windows 98 kan jeg huske, at det skete med alle mulige ikoner fra tid til anden og så køret ejeg en rep. med tweakui iconrepair og så kørte det igen.
Bjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-07-04 21:32

Pudsigt nok står alle favicons som de skal i mine foretrukne selv om jeg sletter alle midlertidige ved lukning.

Godkendelse af svar
Fra : emesen

Dato : 26-07-04 21:33

Tak for svaret molokyle. Det vil jeg prøve.
Det var nu ikke fordi det generede, bare pussigt at de kom igen af sig selv.
Det er også nemmere at finde på mit kæmpe skrivebord, som er fyldt helt op med ikoner og mapper.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-07-04 21:36

Bjarne > mine foretrukne har jeg i et word-dokument og en lille database, så har jeg også søgefunktionen til rådighed.

Kommentar
Fra : Maiview

Dato : 30-07-04 12:44

Jeg har samme problem, men funktionen er også forsvundet. Der kommer en besked om at windows ikke kan finde den i øvrigt koorekt angivne placering - men et øjeblik efter kommer f.eks. excel alligevel, men ikke den specifikke fil, som jeg har lagt ud på skrivebordet. Forskellige rpogrammer kan heller ikke aktiveres, dog virker IE og Adobe Acrobatreader samt Outlook. Heldigvis. Men det er meget generende. Bærbar PC trådløst opkoblet til lokalt netværk men kun "my documents" er delt.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-07-04 15:07

Har du lagt Excel-filen eller genvejen til filen på skrivebordet .
Hvis dine dokumenter er delt ud - er Excel-filen måske i brug.
Dine ikoner/programgenveje - virker de i start>programmer>"programgenvejen"
Har du opgraderet office.