/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Word 2002
Fra : maya123
Vist : 571 gange
200 point
Dato : 26-07-04 18:02

Hejsa

Hvordan i alverden får jeg lavet et windows standard papir inde i word,
jeg har fået lavet noget rod hvor jeg har trykket på "standard" og nu sker der det, at hver gang jeg skal have et nyt stykke papir i word kommer der et lille bitte nyt papir, så jeg dårligt kan se hvad jeg laver.

JEG HAR prøvet:

sideopsætning:
papir: A4, den står på 21 cm og 29, 7 cm og standardbakke
Jeg har prøvet lidt forskellige muligheder, deriblandt, at slette
word helt og geninstallere, men den kommer bare op med de samme indstilinger.

I MARGENER står der følgende:
øverst 7,7 cm
venstre 4,6 cm
indbindning.. 1,2cm

bund 7,9 cm
højre 5,3 cm
PLACERINGSindbindning venstre
RETNING stående
FLERE SIDER normal
Andvend på hele dokumentet.

Jeg har så prøvet at flytte op og ned på cm, men det vil den heller ikke så er der det ene og det andet galt osv....

LAYOUT: står på:
sidehoved 1, 25 cm
sidefod 1, 25 cm

KAN du/I sige mig:
HVAD GØR JEG? Jeg vil bare have et ganske almindeligt stykke papir.

MVH maya123

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 26-07-04 18:03

P.S jeg har også spurgt hjælpeassistenten, den er ikke til hjælp her

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 26-07-04 18:12

Sæt det til det her:

Øverst: 3 cm
Bund: 3 cm

Venstre: 2 cm
Højre: 2 cm

Indbinding: 0 cm

Det er standard i Word 2003 og jeg har ingen problemer.

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 26-07-04 18:14

Du kan selvfølgelig også gøre margenerne mindre, men ovennævnte virker for mig.

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 26-07-04 18:17

Prøv at slå op under skabeloner eller normal.dot i "hjælp" lyder til dette kan være et emne som kunne være en hjælp...

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 26-07-04 18:19

ikke dot men .doc

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 26-07-04 18:21

Normal.dot styrer ikke sideopsætningen.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 26-07-04 18:22

Det hjælper ikke Andreas1982, det er stadig et lille stykke papir.

MVH maya

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 26-07-04 18:23

Normal.doc ej heller....

Det er jo bare en ændret Normal.dot

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 26-07-04 18:24

Hjælp vil ikke godtage ordet" skabeloner"

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 26-07-04 18:28

ok, nu fandt jeg skabeloner I hjælp, men hvad skal jeg "gå efter" ??

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 26-07-04 18:28

Om skabeloner
Alle dokumenter i Microsoft Word er baseret på en skabelon. En skabelon bestemmer den grundlæggende struktur i et dokument og indeholder dokumentindstillinger som autotekst, skrifttyper, tasttildelinger, makroer, menuer, sidelayout, speciel formatering og typografier.

Globale skabeloner inklusive skabelonen Normal indeholder indstillinger, der er tilgængelige for alle dokumenter. Dokumentskabeloner, f.eks. notater eller faxskabeloner i dialogboksen Skabeloner, indeholder indstillinger, der kun er tilgængelige for dokumenter, som er baseret på den pågældende skabelon.

Bemærk Hyperlinket i dette emne fører til World Wide Web. Du kan når som helst skifte tilbage til Hjælp. Hvis du ønsker flere skabeloner og guider, kan du besøge Microsoft Office Template Gallery.

Globale skabeloner

Når du arbejder på et dokument, kan du typisk kun bruge de indstillinger, der er gemt i den skabelon, som er tilknyttet dokumentet, eller skabelonen Normal. Hvis du vil bruge elementer, der er gemt i en anden skabelon, kan du indlæse den anden skabelon som en global skabelon. Når du har indlæst en skabelon, er de elementer, der er gemt i denne skabelon, tilgængelige for alle dokumenter i resten af Word-sessionen.

Tilføjelsesprogrammer og skabeloner, som du indlæser, fjernes igen, når du lukker Word. Hvis du vil indlæse et tilføjelsesprogram eller en skabelon, hver gang du starter Word, skal du kopiere tilføjelsesprogrammet eller skabelonen til mappen Microsoft Office Startup.

Dokumentskabeloner

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 26-07-04 18:29

Er her ikke en der kender word 2002?
Det ville være rart

Accepteret svar
Fra : Dkkasper

Modtaget 210 point
Dato : 26-07-04 18:30

hmmm... forsøg så med at lave dokumentet til at se ud som du gerne vil have med sideopsætning mm. og gem så dokumentet med filtype dokumentskabelon som vælges under filnavnet...

Hmmmm... nu er det vel ikke bare zoom funktionen som driller når du åbner et dokument?

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 26-07-04 18:34

Jeg har haft denne word i ca to år, så fik jeg tilsendt et lille dokument i word i går aftes og jeg prøvede forskellige muligheder for at se hvad der stod og siden har word drillet, ELLERS har jeg aldrig ændret i noget derinde.

Det er da også for dårligt at man ikke bare kan genkalde et standard brev som word så ud da man købte det, ik

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 26-07-04 18:36

Maya... Som jeg forstår det er der simpelthen ikke skrevet på en særlig stor del af papiret når du printer det ud.

Ser det okay ud når du printer fra internettet?

Fejlen kan enten ligge i dine printerindstillinger eller i Word.
Hvis internet prints er ok er det Word og jeg kan sende dig en Normal.dot ( den skabelon Word tager som standard når du tænder programmet ).
Denne skal du blot gemme her: C:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Microsoft\Skabeloner
( Alt afhængig af dit brugernavn og om dit Windows er engelsk. ).

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 26-07-04 18:39

He He He I tror det er løgn, jeg har selv lige sat den rigtigt...........
DEN SKAL STÅ PÅ:

Tryk på knappen VIS og NORMAL, jeg ved ikke hvad jeg har set på, men det var
Dkkasper, der fik mig derop..........derfor får han point, men jeg takker alle for deltagelse i dette mayaske "dumme-spørgsmål" og håber I tilgiver en ældre dame, der roder lidt i det.

God aften til jer og hygge
Der gik ski helt panik i mig...............
MVH maya

Godkendelse af svar
Fra : maya123

Dato : 26-07-04 18:41

Tak for svaret Dkkasper.

Hmmmm... nu er det vel ikke bare zoom funktionen som driller når du åbner et dokument?

Ikke helt Kasper, men næsten tak for hjælpen og ledetråden.

MVH maya (som nu er glad igen)

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 26-07-04 18:43

Godt du fandt ud af det....

Du kan være kommet til at bytte om på layputet, da der er meget små ikoner i nederste venstre hjørne.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 26-07-04 18:43

Nej Andreas
Det var på papirstørrelsen inde i word, når man åbner et nyt dokument, intet med printeren at gøre....men tak

Kan du have en hyggelig aften.

MVH maya

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 26-07-04 18:45

Ja jeg kunne være rodet frygtelig godt og længere rundt, nu er det mad-tid, bøf med grøntsager........
MVH maya

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-07-04 19:45

Hvis du vil tilbage til oprindelig Word start-skabelon.
I stifinder surfer du frem til:
C:\Documents and Settings\brugernavn\Application Data\Microsoft\Skabeloner
Find >normal.dot >omdøb den til >normal2.dot
start word>filer>ny>den vil åbne tomt dokument (normal.dot)
Windows har nemlig selv genereret en ny normal.dot
Ser du efter i stifinder, vil du se at der nu igen står en normal.dot for uden
den du omdøbte.
Hvis du selv "brygger" skabeloner vil de lægge sig her.
Eyvind.