/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Jeres yndlings-mobiltelefon
Fra : wezzler
Vist : 648 gange
115 point
Dato : 26-07-04 16:02

Jeg vil gerne høre hvilken mobiltlf. er jeres yndling om argumenterne for det!

Jeg skal selv have fat i en ny.......

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 26-07-04 16:12

Jeg har jo haft en Nokia 8810 for mange år siden. Derefter en 8850, og nu kunne jeg godt tænke mig en 8910i, men de er ikke billige, så det bliver ikke til noget endnu. Disse telefoner er meget elegante, de har stil og klasse, men intet specielt af egenskaber. De kan ikke så meget.
Jeg har derfor lige bestil en Nokia 6610i til 97kr. Den har kamera og farvedisplay som er det jeg godt kunne tænke mig. Og prisen taler jo for sig selv.
Og hvad du skal ha´ er kun dig der bestemmer. Hvad vil du give for den? Skal den kunne noget specielt? Et bestemt mærke? Model? Der er mange ting der spiller ind...

Mordex.

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 26-07-04 16:21

Nokia 7620 er jo den fedeste telefon på markedet lige nu - sammen med 6600, 6610i og 9210i... De er så også desværre nogle af de dyreste - hos tdc koster en 6600 3.400,- med abonnement. Sjovt nok er der en hjemmeside som hedder http://www.monatel.dk der sælger den uden abonnement til 2.600,- Jeg har selv overvejet tilbuddet, men det lyder lidt underligt.. Er der nogle der kender den her??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-07-04 16:22

Nokia 5110, den fungerer som en telefon, mere kræver jeg ikke.
Så udskiftning er ikke aktuelt.

Kommentar
Fra : mfj789

Dato : 26-07-04 16:23

Hej,
Hvis jeg må anbefale en, så vent på den nye SPV fra Orange (eller Qtek som den også kaldes uden Orange) - den har alt hvad hjertet kan begære mht. kamera, email, Internet, BlueTooth, MP3 osv. osv. - og så er den ikke besværet af det uhyggeligt langsomme og "underlige" Symbian styresystem......
Den nye SPV er lige på trapperne, hvilket vil sige indenfor de næste uger/måned. Hos Orange kalder de den SPV C500.

Kommentar
Fra : wezzler

Dato : 26-07-04 16:37

Jeg har været inde og spørge efter en tlf. med fm-radio og her blev Nokia 6610, 6610i, 5100, 3200 foreslået, hvilket ikke lyder helt uinteressant. Det ikke fordi det skal være Nokia, men hvad siger i til dem?

Ang. Pris så er 1.000 absolut det højeste - enten brugt og finde billig abonnement - eller samlet ca. 1.000 kr efter 6 måneder med abonement osv.

Og det kan åbenbart godt lade sig gøre - radio er næsten et must og hvis man kan få et ok d.kamera med så skader det jo ikke.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 26-07-04 16:43

Der vil jeg helt klart foreslå 6610i
Som sagt, har jeg selv lige bestilt den, og der er både radio, kamera m.m. Kig på http://www.mobilpriser.dk/index.php?page=103&form=1&priceinterval=-1&producer=2&product=-1&abonnement=-1

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-07-04 16:46

alt efter hvad du skal bruge din telefon til og hvor meget den må koste?? men ville helt klart vælge en nokia har haft nokia i 12 år og er ikke blivet skuffet endnu. (har haft motorola samt erikson som firma mobil begge firmaer køre nokia i dag)

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 26-07-04 17:47

up der var vist lidt stavefejl i mit indlæg.. jeg mente 7650 - ikke 7620 og 6810 i stedet for 6610i...

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 26-07-04 21:30

Jeg må på det VARMESTE anbefale Alcatel 735 med kamera. Det er en PRAGTFULD DEJLIG nemt moblos at bruge. Alcatel yder desuden også en fabelagtig god service. Har været udefor at de har holdt længere åben for min skyld. Havde et lille problem jeg ikke selv kunne finde ud af.

Jeg er jublende lykkelig for min, det er min anden moblos, den første var en Philips diga.

The1best

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 26-07-04 22:55

Min yndlingstelefon er SX1 - det er den bedste telefon, jeg nogensinde har haft.
Hvorfor? Fordi den kan det hele og har indbygget både radio og MP3-afspiller.
Og eftersom der er stereolyd på telefonen, lyder det faktisk rigtig godt.
Ikke som Nokia 6600, der lyder som en rusten spilledåse i sammenligning.

Iøvrigt har 6600 hverken MP3 eller radio, og den kan kun optage videoklip
af max 15 sekunders varighed, mens SX1 kan klare 60 sekunder.
Osv... osv...

Jeg er kort sagt VÆLDIG GLAD for, at jeg solgte min 6600 og købte en
SX1 i stedet for.

Kommentar
Fra : Silas18

Dato : 27-07-04 10:15

jeg syntes en telefon med mange funktioner er sagen så derfor rammer nokia 7610 mit valg!
godt nok manlger den lige radio men så har dem 1 mio camera
og designet er bare i top! og for en gang skyld så har de sat mp3 afspiler i den!

desuden hvis du kan lide programmer så vælg nokia!

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-07-04 12:32

Hvorfor skal man vælge Nokia, fordi man kan lide programmer?

Det er da fx betydelig lettere at installere programmer på Siemens SX1
end det er på Nokia 6600.

Forestillingen om at det kun er Nokia, der duer, er i det hele taget
temmelig passé. De er efterhånden ved at blive udkonkurreret af
konkurrenternes bedre produkter.

Det er rigtigt, at 7610 har et godt kamera - men til gengæld er lyden
jo ad pommern til, når man hører MP3-musik på den.

Kommentar
Fra : wezzler

Dato : 27-07-04 13:30

Ang. Pris så er 1.000 absolut det højeste - enten brugt og finde billig abonnement - eller samlet ca. 1.000 kr efter 6 måneder med abonement osv.

Findes der virkelig ikke en der kan anbefale en tlf. i denne prisklasse med fm-radio og evt. kamera?

Kommentar
Fra : huko

Dato : 27-07-04 13:53

Jo... du kan gå ind på www.qxl.dk og finde en.. de er brugte men MEGET billige. Prøv det. ELlers kan jeg godt sælge en nokia 3200 uden abbonoment til 900 kr.

Kommentar
Fra : wezzler

Dato : 27-07-04 14:46

hmm... efter diverse undersøgelser så tror jeg mere at s.erricsson T610 - Nokia 6610 + evt.(i) - evt. Nokia 5100 er mig

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 27-07-04 16:26

nokia 6230 ,mp3 ,radio ,video, 65000 farver, lille, blu/indfor/seriel

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 27-07-04 16:28

og mange tusinde kr.....

Kommentar
Fra : Ghettofamily

Dato : 28-07-04 12:43

wezzler
Hvis du kigger på S/E T610, så prøv også at kigge lidt i retning af Z600, og ja jeg ved godt at den er tyk, men den passer fin i en lomme. Har dog ike FM radio, men den har bluetooth, IR, Email klient o.m.a. Kameraet er ikke noget at råbe hurra for, men jeg har personligt aldrig købt en telefon for kameraets skyld, mobilkameraer stinker.
Hvis blot Nokia, Siemens og Samsung kunne finde ud af at der skal/bør være Bluetooth i alle telefoner, kunne jeg måske nok være fristet til et andet mærke.

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 28-07-04 20:14

rellom: hvor købte du din sx1??

Accepteret svar
Fra : Kongelunden

Modtaget 115 point
Dato : 29-07-04 08:39

Siemens SX1 har bluetooth!!! Er simpelthen en KANON telefon som kan alt det en sådan telefon nu skal kunne göre - og så en hel del ekstra. Köbte den egentlig pga. den absolut fede telefonbog, hvor man kan gemme ALLE informationer om sine kontakter - til og med fuldständige postadresser, födselsdage, personsöger, URL-adresse, DTMF og alt det almindelige som man normalt kan.

Derudover har den IR, Bluetooth, MP3 spiller på 256 MB (stereo afspiller!!), stereo radio modtager (krystalklar signal modtagelse), OK kamera (ikke så vigtigt for mig), mulighed for at optage filmsekvenser (ikke så god kvalitet, men brugbart)......plus meget, meget, meget mere. ABSOLUT en telefon som jeg vil anbefale andre, og symbian softwaren gör at man kan fuldständigt designe sin egen telefon hvad angår programmer som skal installere. Uanset hvad folk siger om Symbian, så FUNKER det altså glimrende på SX1!!

Og angående den smule underlige opbygning af telefonen, at tasterne sidder på siden er noget man skal vänne sig til, men når man som mig har forholdsvis mande-fingre som normalt har svärt ved at ramme tasterne på de helt små Nokia og SE telefoner så passer dette mig ganske glimrende!!

Godkendelse af svar
Fra : wezzler

Dato : 29-07-04 10:50

Tak for svaret Kongelunden.

SX1 er bestemt kommet ind i mine overvejelser....

Listen ser vel sådan ud(prisen er bestemt med i overvejelserne): 1. N7250i - 2. S/E T610 - 3. SX1 el. N7210