/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
mere pirat
Fra : CCjunior
Vist : 425 gange
50 point
Dato : 26-07-04 15:57

man har så tit hørt om at folk har modtaget store sagsanlæg, typisk på flere hundrede tusinde. men er der nogen som nogensinde har hørt om en dom ??
Emnet har før været oppe at vende men jeg har kun hørt om en enkelt dom for længe længe siden hvor to 15-16 årige drenge fik en stor dom pga et link på deres hjemmeside, eller intet..

Kommentar
Fra : Moeltov

Dato : 26-07-04 15:59

Fordi det tager tid, før der er domsafsigelse...Tro mig...I år eller næste år kommer der endnu en.

Moltov

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-04 16:07

Citat
Offentliggjort 23. april 2004:
STRAF FOR PIRATKOPIERING:
I dag dømmes piratkopister efter ophavsretsloven, der maksimalt kan give 1 års fængsel. Der er hidtil kun givet bøder eller betingede domme.

I løbet af foråret forventes Folketinget at vedtage et lovforslag der indebærer, at grov kopiering sidestilles med groft tyveri. Derefter vil kopiering takseres på samme måde som tyveri, og falde under straffeloven. Det vil kunne give op til 6 års fængsel i de groveste tilfælde.
Den rigtige straf i kopieringssager kommer dog typisk fra de efterfølgende civile erstatningssager, hvor kopisterne ofte er blevet mødt med erstatningskrav på flere millioner kroner.

Kilde: Kulturministeriet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 26-07-04 17:58
Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 26-07-04 19:30

det jeg gerne vil ha er et link som fortæller hvor stor en straf de har fået.. jeg tror helt ærligt ikke på at deres trudsler holder..

som MOLOKYLE skriver så er deres straf ramme for lille til at de kan gøre nogen rigtig skade..

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 26-07-04 21:37

Skriv til dem og bed om eksempler.

(har en lille mistanke om at der ligger en del cd-er hjemme hos junior)

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 26-07-04 22:02

hehe.. nej det gør der faktisk ikke.. jeg er af den holdning at hvis det er en cd som jeg kan li så køber jeg den, men jeg er ganske neutral over for dem som gør det. Den danske stat satte afgiften ned for at undgå pirat kopiering men så satte producenterne deres pris op. de ber selv om det.
jeg har selvfølgelig nogen stykker.. men jeg overdriver ikke..

Junior med halv god samvitighed

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 26-07-04 22:24

*S*

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 26-07-04 22:27

Håber I følger med både her : http://www.kandu.dk/dk/spg/45941 ..og det indslag der netop har været i tv avisen tv2 : http://nyhederne.tv2.dk/video/

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 28-07-04 16:21

Tak for svaret molokyle.
som du kan regne ud var det ikke lige det jeg ville se.. jeg vil gerne høre om nogen domme, men jeg må hellere få ryttet lidt op i mine spørgsmål..

Junior

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-04 17:17

CCjunior -> Domme er almindeligvis ikke offentligt tilgængelige

At nogle enkelte domme offentliggøres alligevel hænger sammen med de kan være specialtilfælde af principiel betydning og der dannes præcedens for ændret domspraksis.

</MOLOKYLE>