/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Hjælp.. trådløs med alm. 56K modem
Fra : lyng
Vist : 632 gange
100 point
Dato : 26-07-04 15:24

Halløj..

Min alderende far har en bærbar med et alm. 56K modem. Han trækker en ledning gennem hele huset, hver gang han ønsker at bruge sin bærbar i f.eks. stuen.

Kan man ikke få en trådløs opkobling til alm. telefonstik ? ( det kan man ikke ifølge El-giganten)

På forhånd tak.

Lyng

Accepteret svar
Fra : mfj789

Modtaget 110 point
Dato : 26-07-04 15:32

Hej,
Her til lands findes der desværre ikke noget "trådløst telefonstik", for det skal være enten efter CT1 eller DECT standarden, og sådanne produkter forhandles efter mit vidende ikke i Danmark. Det KAN være det kan fås i Tyskland, for de har mange mærkelige "telefondimser" i forhold til DK.
Produkter der er typegodkendt i et andet EU-land er også lovlige at anvende i Danmark - der kan dog være forskel på telefonlinie-delen. I England er der for eksempel en separat ringe-ledning der anvendes til at få telefonen til at ringe. Et produkt købt i England kan derfor ikke anvendes i Danmark.
Håber det hjælper - eller at andre eventuelt ved noget som jeg ikke ved. Er i branchen, forstår du.....
Mvh.,
Michael

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 26-07-04 15:39

Hvis han har en anden computer (behøver ikke være fantastisk hurtig) med et 56k modem og som står ved siden ad hans telefonstik, kan han lave et trådløst netværk, hvor den stationære computer deler sin 56k forbindelse på netværket.

Det bliver dog ikke billigt, så jeg vil da hellere anbefale at han får sat nogle flere telefonstik op i huset, hvor han kan koble sig op..

Godkendelse af svar
Fra : lyng

Dato : 26-07-04 20:47

Tak for svaret mfj789.