/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Alternativ biologiundervisning?
Fra : SubZero69
Vist : 659 gange
200 point
Dato : 26-07-04 14:27

Jeg arbejder pt som lærervikar og er blevet tildelt tre faste biologihold i 7. klasse. Sidste år underviste jeg i samme fag i 8. klasse, og da jeg ikke selv er meget inde i biologi, (har en HHX) så begyndte jeg at undervise i seksualundervisning. Pga min unge alder, kunne jeg nå eleverne på et andet niveau. Jeg underviste efter bogen "Ung i en pornotid" med stor succes. Det giver et helt andet syn på seksualundervisning, i modsætning til det traditionelle, fktisk halvkedelige undervisning, som ungerne mere eller mindre kender alligevel. Her blev der snakket om hvordan porno påvirker samfundet, meget om følelser, og om andre unges erfaringer.

Nu hvor jeg skal undervise 7. klasse ved jeg ikke hvorvidt det måske er for tidligt, at begynde med denne form for seksualundervisning. Hvad mener I? Det jeg rigtig gerne vil høre er om nogen andre har undervist i noget andet, der også er lidt alternativt. Noget hvor jeg kan nå ind til ungerne og ikke mindst involvere, påvirke og måske end da provokere dem til at debattere, hvilket jeg tror er meget vigtigt.

//sub

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 26-07-04 18:21

vi havde seksualundervisning i 7 (kun få år siden)

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 26-07-04 21:47

Jamen det er kun den obligatoriske del du tænker på her ikke? Sygdomme og beskyttelse osv.

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 28-07-04 19:56

jo du siger noget.. men en af klasserne som var et år ældre startede med det i 4...

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 28-07-04 22:09

Ingen der har forslag?

Accepteret svar
Fra : Karl_Smart

Modtaget 200 point
Dato : 28-07-04 23:58

er der ikke en masse lærer forums på skolekom - der er sikkert flere chancer for svar hvis du spørger der..

Godkendelse af svar
Fra : SubZero69

Dato : 02-04-06 03:08

Tak for svaret Karl_Smart.