/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Nuevo Simonelli OSCAR eller Dream by Inn~
Fra : lilleli
Vist : 951 gange
500 point
Dato : 26-07-04 13:48

Så er jeg blevet en hel del klogere - og jeg har efter at have læst og hørt fra folk med erfaring - kommet meget videre - i min søgen efter en espressomaskine til privaten.
Nu håber jeg at nogen kan hjælpe mig i det sidste svære valg - Jeg har fundet at valget for mit espressoeventyr vil stå mellem disse to maskiner - De er meget lig i pris - og har begge deres gode og mindre gode sider...
Oscar kan lave damp og espresso på sammetid - det er jo vældigt... men den er stor....og jeg er ikke sikker på plastiklooket...men har læst at alt indeni er top top kvalitet????
Dream er en lækker sag - og er i aluminium - ikke så stor og så er den lavet så den både kan arbejde med løs kaffe og kaffepods....
Men er der nogen der har personlige erfaringer som de vil dele med mig -????
PFT

lilleli

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-07-04 14:03

Valget kan næsten kun blive dit eget.
Der er ingen tvivl om, at "kabinet" af aluminium er stærkere end plastic, men derfor behøver kvaliteten af maskinen ikke være bedre. Aluminium kan få grimme misfarvede skjolder som kan være svære at fjerne.
Mens maskiner af plastic er nemmere at rengøre, og holder sikkert udmærket til formålet.
Du skal så bare vurdere om du helst vil have en lille smart udseende alusag stående, eller en plasticsag der fylder mere.
Forestil dig hvad der vil passe bedst til din øvrige indretning og vælg ud fra det.

Kommentar
Fra : lilleli

Dato : 26-07-04 14:16

hej dova - Valget er helt og aldeles MIT - men jeg søger nogen der har personlig erfaring med de to maskiner - og ller har et bedre personligt kendskab til mærkerne eller maskintyperne - for at få nogle kvalificerede input...
lilleli

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-07-04 12:25

Min personlige erfaring med køkkenmaskiner er, at når nyhedens interesse er forduftet, står de bare og fylder op eller bliver sat bagerst i et skab! Hvis jeg skulle vælge i mellem disse 2 ville jeg tage den i aluminium, da man selv kan bestemme sit kaffemærke, og så fylder den osse mindre i skabet!

Kommentar
Fra : lilleli

Dato : 30-07-04 13:35

NU er det altså ikke gennerelle meninger jeg er ude efter - jeg vil gerne have info fra personer der personligt har erfaring med maskinerne..... og TEDD du og jeg er helt forskellige mht. køkkenmaskiner - Jeg køber kun maskiner jeg bruger - og har ingen af mine stående i et skab - Min Kitchen Aid står på bordet og bliver brugt næsten dagligt.... Dualitten står også og pynter og den bliver brugt hver morgen og også tit om aftenen til sandwiches mv. Så det med nyhedens interesse - ja det kan jegog jeg ved vi er andre - slet ikke genkende....
Er der da slet ingen af kandus brugere der har espressomaskiner hjemme og eller har erfaring med dem som de vil dele med mig....????
PFT
lilleli