/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Definere en .NSE-fil ???
Fra : Denpete
Vist : 527 gange
50 point
Dato : 25-06-02 22:59

Hej...

Jeg har et billede liggende på en CD-Rom i et filformat jeg ikke kan finde ud af at åbne/ikke kender.
Formatet er .NSE - men kender ikke programmet der har laver et sådan fil-alok.
Formodentlig et indskannet billede af en tegning, men jeg er ikke sikker.
Er der mon een der kan hjælpe mig ud her??

På forhånd Tak
Denpete

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 25-06-02 23:13

det er et format der hedder "national software exchange"...

du kan finde mere info her :

http://www.faqs.org/faqs/ftp-list/sitelist/part12/index.html

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 60 point
Dato : 25-06-02 23:26

Hej Denpete,

er du sikker på at det er et billede?

ifølge denne side --> NSE File Extension = NSE file contains inventory data from multiple inventory agents, http://www.solutionsam.com/documentation/ns5/Common/glossary.htm
hvis det hører i den kategori har det noget med netværk at gøre. Men jeg er ikke sikker.

hvilket styresystem og version bruger du?

hvilke infomationer får du når du højreklikker på filen og vælger egenskaber.

mvh.

Strarup

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : Denpete

Dato : 25-06-02 23:43

Tak for svaret strarup.

Jeg bruger WIN XP HOME og når jeg højreclikker påfilen under egenskaber siger den en skrivebeskytter NSE-fil.

Hilsen
Dnpete

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 26-06-02 00:49

Hej igen,

siger den ellers noget om den, ud over at den er skrivebeskyttet?

tak for pointene, men det var nu en kommentar...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 27-06-02 10:22

Hej strarup...

hehe, jeg er ikke så meget inde i alt det med point osv...
Nå, men nej, kun selve CD'en har et firmanavn som label, og der ligger 5 filer, alle med et filnavn og så .NSE. Og at programmet for åbning er ukendt.

Jeg er sikker på det er nogle indskannede billeder af et 'firmalogo'

mvh.
Denpete

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 27-06-02 11:43

Hej Denpete,

oki doki...

hvad slags cd er det?
er der andre filer i mappen?
hvad er firmanavnet?
er der f.eks. et program af en slags med på cd'en?

hvis du ikke vil ha' disse informationer til at lige her, ka' du også maile til mig på strarup@worldonline.dk
du ka' også evt. sende en af de de NSE filer, så ka' jeg da prøve at kigge på den, og se om det giver et step i den rigtige retning hvis det ikke har noget med Netværk at gøre, men er et billede.

jeg beklager at stille de spørgsmål, men de vil gøre det noget nemmere at kredse det ind til hvad det så ka' være for en slags fil.

mvh.

Strarup