/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel "lager af kontorartikler-skabelon"
Fra : evaalex
Vist : 2313 gange
240 point
Dato : 26-07-04 11:23

Jeg skal have lavet et system/regneark som sikrer, at mine kollegaer altid har de kontorartikler på lageret, der bruges i det daglige, som kan håndtere deres bestilling af særlige kontorartikler til kommende hver-dag, og hvor man også kan markere, at man har taget eks. den sidste blyant. Jeg aner ikke, hvor jeg skal begynde og hvordan jeg gør. Er der nogle som har en skabelon liggende eller som har gode ideer til hvordan jeg laver det? Hjælp.

På forhånd tak

Med venlig hilsen

Eva Jørgensen

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 26-07-04 11:27

lyder som om du vil gøre noget enkelt meget kompliceret...

Få dem til at sende dig en mail med deres ønsker... og lær dem til at give dig besked når de tager den sidste blyant eller når de tager den anden sidste...

Ellers er det jo nærmest et helt lagersystem du efterspørger som jeg læser det...

Kommentar
Fra : evaalex

Dato : 26-07-04 11:34

Ja det er nok en slags lagersystem jeg søger, men det skal ikke være kompliceret - blot virke.

Eva

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 26-07-04 11:49

Hej Eva
Giv opgaven til din lokale kontorsorsyning, men det kræver at der er "lidt kød" på opgaven. Lav en liste over du artikler, som altid skal være på hylderne med angivelse af "minimum" og "maximum".

Eksempelvis A-4 papir: min 5 max 50

Når firmaet alligevel er i området, checker en person lagerbeholdningen, og giver dig et forslag til bestilling .. du accepterer . og vupti .. 1-2 dage efter er dine hylder fyldt op.

Jeg har selv haft et lignende arrangement, og det virkede 100%
/PG

Kommentar
Fra : evaalex

Dato : 26-07-04 12:11

Tak for svaret. Vores lager er dog ikke så stort, så det er vist spild af kræfter. Desuden får vi varer fra dag til dag, så vi kan nemt selv bestille.

Det ville være skønt, hvis én lå inde med et regneark, der bare skulle justeres en lille smule...?!

Kommentar
Fra : Firstoftwo

Dato : 26-07-04 21:46

Hej Eva
se her http://hjem.get2net.dk/Riallica/hovedside.htm Det er måske noget du kan bruge

1. af 2

Kommentar
Fra : evaalex

Dato : 03-08-04 21:27

Hej.

Tak - jeg har nu fået kigget på det. Det er desværre stadig helt det rigtige. Jeg håber fortsat på gode idéer og har derfor sat pointantallet lidt op.

Eva

Accepteret svar
Fra : Lars2000

Modtaget 240 point
Dato : 11-08-04 11:25

Hej Eva,
du bliver nok nødt til at specificere helt præcis hvad det er for en funktion du ønsker at få ud af dit regne ark?? Har du arbejdet med regneark før (ikke for at være fræk)? Det er ret simpelt at lave et ark som alle har adgang til (på jeres netværk) og som de kan krydse af hver gang de tager et "emne". Du starter med at lave en kollone med de emner som du ønsker, herefter laver du en optæling og skriver i næste kollone hvor mange af hvert "emne" der er på lager. herefter kan dine kollegaer skrive hver gang de tager et emne i de næste kolloner (så kan du lave en "saldo kollone" hvor du trækker det brugte fra det oprindelige). Det kan man i princippet også gøre med på et stykke papir... Så det er der for mig og se ikke noget specielt smart i... Skriv gerne lidt mere om hvordan du skal bruge det. Hvis du skriver en mailadr. Så skal jeg gerne forsøge at lave et udkast til dig.
Hemligheden ved regneark er meget ofte at vide hvad man vil have det tíl at lave
mvh
Lars

Kommentar
Fra : evaalex

Dato : 11-08-04 12:47

Hej Lars. Det var ikke frækt at spørge. Du har helt ret - jeg har ikke arbejdet ret med med Excel. Jeg er er god til mange andre programmer, men det er altså mit virkelig svage punkt. Så jeg vil takke ja til et udkast. Det er pænt af dig. Min mailadr. er evanynne@ofir.dk. På forhånd tak.

Eva

Godkendelse af svar
Fra : evaalex

Dato : 11-08-04 19:51

Tak for svaret Lars2000. Jeg håber, at jeg må skrive til dig, hvis jeg har brug for hjælp til at justere, så det passer. På forhånd tak

Eva