/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
At lave en batch fil
Fra : Andreas1982
Vist : 573 gange
100 point
Dato : 25-07-04 16:50

Jeg læste engang noget med at man kunne lave en batch fil og så bare trykke på den for at høre internetradio.

Jeg er meget glad for P3 når jeg sidder og arbejder, så er det muligt at lave en batch fil der automatisk starter sammen med at jeg logger på, så jeg får en pop-up der spørger om jeg mon kunne tænke mig at høre radio? Her skulle jeg så kunne svare ja eller nej.

Venlig hilsen

Kommentar
Fra : return

Dato : 25-07-04 17:25
Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 25-07-04 17:59

Ja - det skal bare udføre en anden opgave end at sikkerhedskopiere.

Kommentar
Fra : Tankred

Dato : 25-07-04 18:30

Du kan jo også gemme dette som et html dukument i din startmappe.

<HTML>
<BODY>
<A HREF="http://netplayer.swdc.dk/content.asp?station=3&">P3
</BODY>

Mvh. Simon

Kommentar
Fra : Tankred

Dato : 25-07-04 18:35

den laver vist lidt sjov med min html

dette hører ikke til her: P3<" target=" blank">

Mvh. Simon

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 25-07-04 18:50

Jeg får bare en IE side med selve koden...

Kommentar
Fra : Tankred

Dato : 25-07-04 19:23

Prøv at gemme det med notesblok

Det er fordi word gemmer som en wysiwyg editor.

Mvh. Simon

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 25-07-04 22:01

Jeg bruger notesblok.

Du kan se en kopi af min kode her: http://andreas-skjaemt.dk/redtank/redtank.txt

Jeg har lavet det som en tekstfil, da jeg gerne ville vise dig noget, men jeg omdøber den selvfølgelig til bla.html på min egen computer, men jeg kan ikke få det til at virke.

MVH
Andreas

Kommentar
Fra : Tankred

Dato : 25-07-04 22:17

Dette
HREF="P3<"target="_blank">http://netplayer.swdc.dk/content.asp?station=3&"
Skal ændres til Dette
HREF="http://netplayer.swdc.dk/content.asp?station=3&">

Mvh. Simon

Kommentar
Fra : Tankred

Dato : 25-07-04 22:19

fejl igen
"P3<"target="_blank">http://netplayer.swdc.dk/content.asp?station=3&"
skal ændres til

"http://netplayer.swdc.dk/content.asp?station=3&"

Kode
<HTML>
<BODY>
<A HREF=http://netplayer.swdc.dk/content.asp?station=3&">P3</A>
</BODY>

Mvh. Simon

Kommentar
Fra : Tankred

Dato : 25-07-04 22:20

se bort fra det der står i kodeboksen kandu indsætter nogle ting der ikke hører hjemm

Mvh. Simon

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 25-07-04 22:37

Det er altså "/A>" jeg skal ignorere?

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 25-07-04 22:39

ARGH! Jeg kan ikke finde ud af det....

Kan du ikke sende det til mig i en mail?

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 25-07-04 23:13

Jeg har fået det til at virke sådan nogenlunde.

Når jeg klikker på den kommer der en blank skærm hvor der er et link der hedder P3.
Klikker jeg på det kommer internetradioen.

Accepteret svar
Fra : Tankred

Modtaget 100 point
Dato : 25-07-04 23:21

så har jeg sendt den

Mvh. Simon

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 26-07-04 01:42

Jeg har lavet lidt om i den og har testet den til alle DR stationer og Skyradio, så du skal have mange tak!
Det er super!

Godkendelse af svar
Fra : Andreas1982

Dato : 26-07-04 01:42

Tak for svaret Tankred.

Kommentar
Fra : Tankred

Dato : 26-07-04 16:38

Det var fint du fik det til at virke.

Beklager jeg ikke var der til at hjælpe dig med det men jeg skulle op kl. 6 her i dag så jeg havde lagt mig til at sove.

Mvh. Simon

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 26-07-04 17:53

Helt forståeligt...

Hvis du er interesseret i at se det endelige resultat ligger det på serveren www.andreas-skjaemt.dk/redtank/Radio.zip

Der er også en guide til at sætte 15 forskellige radiostationer ind.