/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
trådløst netværk
Fra : notatoy
Vist : 328 gange
100 point
Dato : 25-07-04 14:29

Jeg har internet fra Arrownet med en 1024/512 forbindelse. Dette fungerer fint med et kabelmodem. Nu vil jeg gerne have en bærbar samt endnu en stationær forbundet til nettet. Kan jeg beholde min ene stationære med kabelmodem og få de 2 andre sat til med noget trådløst halløj? Hvis - hvad skal jeg så bruge? En trådløs router og 2 netkort? Ellers noget?

Hvis der er nogen der har erfaring med opsættelse af sådant vil jeg også gerne vide lidt om hvor svært det er at sætte til.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 25-07-04 16:03

Det er sådan noget du skal bruge

http://www.computercity.dk/index.aspx?identifier=DK29650

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-07-04 17:07

Mit bedste bud er at du får fat i en router, evt. med trådløs AP, og så evt. med diverse trådløse netkort, så skulle du gerne få et rimligt godt netværk.
Slut så alle maskiner til routeren, og lad routeren klare kommiunikationen med dit modem.

Kommentar
Fra : notatoy

Dato : 25-07-04 20:08

Ved godt jeg skal bruge en router, Jeg vil gerne lade den ene stationære blive som den er altså med alm kabel adgang, kan man det?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-07-04 20:40

En router bør dele netforbinnelsen ud.
Så det er lidt flot med to routere i serie.
Dit accesspoint behøver så ikke være en router.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-07-04 22:36

En router med trådløs forbindelse har typisk 4 LAN porte og en antenne til de maskiner der kobler sig op via det trådløse (WLAN). Her er dog en begrænsning på hvor mange maskiner den kan styre, men det er ihvertfald flere end de fleste har behov for, så det er den løsning du nok bør hælde til.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 25-07-04 22:45

Du skal forbinde den stationære PC til routeren, som så igen kobles til dit modem.

PC---->(stationære+trådløse)+router------>modem------>

mvh
jakjoe