/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
PHP fejl
Fra : Jenskumar
Vist : 522 gange
500 point
Dato : 25-07-04 13:26

hey..
er der nogen af jer ,som kan se fejlen i :

// check session.auto_start is disabled
if ( (function_exists('ini_get')) && (WARN_SESSION_AUTO_START == 'true') ) {
if (ini_get('session.auto_start') == '1') {
$messageStack->add('header', WARNING_SESSION_AUTO_START, 'warning');
}

if ( (WARN_DOWNLOAD_DIRECTORY_NOT_READABLE == 'true') && (DOWNLOAD_ENABLED == 'true') ) {
if (!is_dir(DIR_FS_DOWNLOAD)) {
$messageStack->add('header', WARNING_DOWNLOAD_DIRECTORY_NON_EXISTENT, 'warning');
}

if ($messageStack->size('header') > 0) {
echo $messageStack->output('header');
}
?>

Den bliver ved med at sige at der er en fejl, men kan ik selv finde den.

Jenskumar

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-07-04 14:27

Jeg kender ikke til PHP men når jeg kigger på det, så undrer det mig at du har 2 & lige efter hinanden.
Og i din IF sætning har du to større end i samme linie
if ($messageStack->size('header') > 0)
Bliv ikke sur - det er bare et gæt

Kommentar
Fra : Jenskumar

Dato : 25-07-04 15:05

Det virkedede ik at rette de fejl som du siger, men ellers tak.

Kommentar
Fra : musenfryd

Dato : 25-07-04 15:13

prøv at spørge her: www. phpbb2.dk der er en masse kloge hoveder. Du kan spørge som gæst, og behøver altså ikke oprette dig som bruger. Der er en særlig kategori for spørgsmål omkring php

Accepteret svar
Fra : rfh

Modtaget 500 point
Dato : 25-07-04 21:46

2 && i php er det samme som AND

denne linie : if ($messageStack->size('header') > 0) {

tildeler man $messageStack et funktion-kald hvor funktion-kaldet returner en værdi til $messageStack.

Der skulle ikke være fejl i de linie fra Jenskumar indlæg.

Alt det tekst der er med stort skal være tildelt en værdi med functionen DEFINE f.eks. i et config fil,
jeg tror at det er der fejlen ligger!!

mvh
rfh

Godkendelse af svar
Fra : Jenskumar

Dato : 29-07-04 21:52

Tak for svaret rfh.