På billede DSC00006_2.JPG, neden under studsen sidder olipumpen, men den er lige meget om den kommer på.
DET ER VEL IKKE LIGEMEGET DEN SKAL JO PÅ OG FORBINDES TIL STUDSEN TÆTTES PÅ I BILLEDE 09_2
på billede DSC00009_2.JPG ses studsen som JEG TROR er til auto chokeren da den går ind i indstugnings huldet, som på yamaha fs1 og suzuki k50 karburatorere når man trækker chokeren
NEJ SOM JEG SKREV FOROVEN, DEN ER TIL 2 TAKT OLIE, ELLERS VIL MOTOREN BRÆNDE SAMMEN HVIS DEN IKKE FÅR DET.
fs1 HAR SIN EGEN INDBYGGEDE CHOKKER DER IKKE BEHØVER SLANGE MEN KAN DOG MONTERES MED EN LILLE UDLIGNINGSSLANGE TIL DET FRI FORDI KARBURATOREN SIDDER LUKKET INDE UNDER VACCUM
på billede DSC00010_2.JPG har du nogen aneelse om hva det kan være?
jO DET ER AUTOMATCHOKKEREN DER SIDDER I TOPPEN AF KARBURATOREN, DEN DRIVES AF VACCUM
OG 03-2 HER SES TIL HØJRE STUDSEN HVOR BENZINEN KOMMER IND I FRA TANKEN, UNDER DEN STUDS SIDDER BENZINFILTERET SOM SKAL RENSES EN GANG IMELLEM
OG I EN AF DE STORE STUDSER PRESSES DET VIDERE TIL KARBURATOREN
DETTE SUG OG PRES SKER VED AT DER SKER VACCUMPULSER SOM KOMMER FRA KARBURATOREN (08_2 LÆNGST VÆK TIL HØJRE) OG IND I EN AF DE ANDRE STORE STUDSER PÅ TEGNINGEN (03_2 TIL VENSTRE) DET ER ALTSÅ IKKE NOK AT SUGE I DENNE, DET SKAL VÆRE MANGE SMÅSUG FØR DET LØBER UD TIL KARBURATOREN
SÅ VACCUM PRESSER FJEDEREN INDVENDIG SAMMEN, OG NÅR DER IKKE ER VACCUM LÆNGERE RYGER BÆLGEN TILBAGE AF FJEDEREN DER DERMED SUGER IND GENNEM BENZINFILTERET OG UD AF EN AF DE STORE STUDSE PÅ MODSATTE SIDE.
SÅ VIRKEMÅDEN ER AT PÅ DEN ENE SIDE AF DEN INDVENDIGE BÆLG ER DER BENZIN OG PÅ DEN ANDEN SIDE AF BÆLGEN VACCUMPULSER der klemmer fjederen i bund.
på billede DSC00008_2.JPG ses den STØRSTE studs er den som benzinen skal komme ind i har jeg fundet ud af, (den lukkes når svømmeren kommer op)
jA OG TIL HØJRE FOR DEN STORE SIDDER ÅNDERØRET SOM IKKE ER SÆRLIG VIGTIG, MEN MÅSKE SKAL FORBINDES TIL LUFTFILTERET, OG BAG DE 2 STUDSER, SIDDER SLANGESTUDSEN DER SKABER/LAVER VACCUM TIL VACCUMHANEN
DEN BAGERSTE STUDS OVRE TIL VENSTRE ER OGSÅ FORBUNDET TIL VACCUMHANEN OG NEDE I STUDSEN SIDDER FUNKTIONEN DER LUKKER AUTOCHOKKER.
Det er en knallertmodel, der ret hurtigt udløb for reservedele, og man kunne kun få en komplet karburator i få år, så var de også udsolgt og ingen stumper til karburatoren kunne fåes. Så der er kun andre reservedele tilbage som THansen leverer.
Det bedste er at have en anden Passola at kigge efter, men jeg har da en mulighed, da jeg kender en der har modellen.
VH Palle Hansen