/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
PASSOLA "slange" HJÆLP
Fra : misserpels
Vist : 1019 gange
449 point
Dato : 25-07-04 01:07

Jeg håber nogle kan hjælpe mig med at evt sende billeder hvis i får min msn, om hvor slangerne, eller alle slanger som går ned til karburatoren skal sidde. JEg vil være så taknemlig hvis i kunne hjælpe. jeg ved at karburatoen virker, hvis bare nogle kan fortælle mig hvilke slanger der skal løbe fra tanken til vakum-tingen, og så til karburatoren..

Hjlæp mig.. tak...

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 25-07-04 01:39
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-07-04 01:43

Det er ikke så svært, den slange der sidder tættest til cylinderen (Sidder enten på karburatoren eller studsen som er mellem karburatoren og cylinderen) er vaccum slangen. Hvis du suger i den, altså tager den af ved karburatoren og suger med munden, så skal der komme en stråle fra tanken ned i karburatoren( Kan bedst ses ved at tage denne benzinslange af ved karburatoren) Og når du holder med at suge, så skal benzinhanen stoppe med at løbe.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : misserpels

Dato : 25-07-04 10:32

hmmm, men hvilken slange er vakum? :D

der sidder som skrevet, ikke nogle slanger på. Men det må jo forløbe sig sådanne at då cylinderen "suger benzin" ind, så kommet vakummen?

Men rigtigt nok pallebhansen, jeg kan jo prøve at suge frem, det smager bare af badder til :D

Kommentar
Fra : misserpels

Dato : 25-07-04 18:20

kan nogle ikke lave et meget groft ridset diagram og sende det tiil hellfraiser@ofir.dk ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-07-04 19:17

Jeg er ikke 100% sikker på hvordan det er på en Passola, der står i papirene at den har benzinpumpe, men er det en egentlig pumpe eller bare en vaccumdåse der sidder under tanken.
Men et er sikkert, det er at den studs der sidder tættest til luftfilteret er altid den der føder karburatoren med benzin.
Hvis der sidder en studs mellem den og cylinderen, så er det en vaccumstuds, der aktiverer vaccumdåsen til at åbne når der trædes på kickstarter, og cylinderen laver vaccum. Hvis der findes en mindre studs tæt ved cylinderen, så er den til 2-taktsolie, som kommer fra oliepumpen.
Men ellers kan du sende et nærbillede af karburatoren til Palle@findmail.dk
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : misserpels

Dato : 25-07-04 21:39

hey tak, jeg sender i morgen.

jeg har kikket godt på den, men der er ingen vakum huller/sugeting, altså det skal suges gennem karburatoren, hvor den så kan åbne for benzinen.

men jeg sender et billede eller 2 eller 3 så kan du se

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-07-04 22:38

Hvorfor er det du spørger, får den ingen benzin eller er du bare nysgerrig efter at hvide hvordan den fungerer, eller har den været skildt ad.
Skal nok kigge på billederne
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : misserpels

Dato : 26-07-04 12:32

Jeg købte den for nogle hundrede af min fars svorger da han ikke gad det projekt mere. Men jeg har ingen ifo på den, og jeg ved ikke hvordan vacum systemer virker, og hvordan det skal sættes til. Derfor spørger jeg jer, og i svarer igen som de ikke gør andre steder :P

Til Palle, har sendt en mail. ca 8 billeder.

Jeg vil gerne vide hvordan det skal sættes sammen (slanger), og den har været skildt ad men smalet igen flere gange.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-07-04 21:04

Har modtaget billeder + dobbeltbilleder, men skal lige have tid i morgen til at "nærse" dem, hvad for en karburator er det i grunden.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : misserpels

Dato : 26-07-04 21:47

en eller anden mærkelig, original på denne model. ikke meget infor, står kun "JAPAN" på den, ikke hvilken producent.

okay, fint du har modtaget dem.

Misserpels

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-07-04 19:25

På billede DSC00006_2.JPG, neden under studsen sidder olipumpen, men den er lige meget om den kommer på.
DET ER VEL IKKE LIGEMEGET DEN SKAL JO PÅ OG FORBINDES TIL STUDSEN TÆTTES PÅ I BILLEDE 09_2

på billede DSC00009_2.JPG ses studsen som JEG TROR er til auto chokeren da den går ind i indstugnings huldet, som på yamaha fs1 og suzuki k50 karburatorere når man trækker chokeren
NEJ SOM JEG SKREV FOROVEN, DEN ER TIL 2 TAKT OLIE, ELLERS VIL MOTOREN BRÆNDE SAMMEN HVIS DEN IKKE FÅR DET.
fs1 HAR SIN EGEN INDBYGGEDE CHOKKER DER IKKE BEHØVER SLANGE MEN KAN DOG MONTERES MED EN LILLE UDLIGNINGSSLANGE TIL DET FRI FORDI KARBURATOREN SIDDER LUKKET INDE UNDER VACCUM

på billede DSC00010_2.JPG har du nogen aneelse om hva det kan være?
jO DET ER AUTOMATCHOKKEREN DER SIDDER I TOPPEN AF KARBURATOREN, DEN DRIVES AF VACCUM

OG 03-2 HER SES TIL HØJRE STUDSEN HVOR BENZINEN KOMMER IND I FRA TANKEN, UNDER DEN STUDS SIDDER BENZINFILTERET SOM SKAL RENSES EN GANG IMELLEM
OG I EN AF DE STORE STUDSER PRESSES DET VIDERE TIL KARBURATOREN
DETTE SUG OG PRES SKER VED AT DER SKER VACCUMPULSER SOM KOMMER FRA KARBURATOREN (08_2 LÆNGST VÆK TIL HØJRE) OG IND I EN AF DE ANDRE STORE STUDSER PÅ TEGNINGEN (03_2 TIL VENSTRE) DET ER ALTSÅ IKKE NOK AT SUGE I DENNE, DET SKAL VÆRE MANGE SMÅSUG FØR DET LØBER UD TIL KARBURATOREN
SÅ VACCUM PRESSER FJEDEREN INDVENDIG SAMMEN, OG NÅR DER IKKE ER VACCUM LÆNGERE RYGER BÆLGEN TILBAGE AF FJEDEREN DER DERMED SUGER IND GENNEM BENZINFILTERET OG UD AF EN AF DE STORE STUDSE PÅ MODSATTE SIDE.
SÅ VIRKEMÅDEN ER AT PÅ DEN ENE SIDE AF DEN INDVENDIGE BÆLG ER DER BENZIN OG PÅ DEN ANDEN SIDE AF BÆLGEN VACCUMPULSER der klemmer fjederen i bund.

på billede DSC00008_2.JPG ses den STØRSTE studs er den som benzinen skal komme ind i har jeg fundet ud af, (den lukkes når svømmeren kommer op)
jA OG TIL HØJRE FOR DEN STORE SIDDER ÅNDERØRET SOM IKKE ER SÆRLIG VIGTIG, MEN MÅSKE SKAL FORBINDES TIL LUFTFILTERET, OG BAG DE 2 STUDSER, SIDDER SLANGESTUDSEN DER SKABER/LAVER VACCUM TIL VACCUMHANEN
DEN BAGERSTE STUDS OVRE TIL VENSTRE ER OGSÅ FORBUNDET TIL VACCUMHANEN OG NEDE I STUDSEN SIDDER FUNKTIONEN DER LUKKER AUTOCHOKKER.

Det er en knallertmodel, der ret hurtigt udløb for reservedele, og man kunne kun få en komplet karburator i få år, så var de også udsolgt og ingen stumper til karburatoren kunne fåes. Så der er kun andre reservedele tilbage som THansen leverer.
Det bedste er at have en anden Passola at kigge efter, men jeg har da en mulighed, da jeg kender en der har modellen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : misserpels

Dato : 27-07-04 22:58

rolig, jeg blandede benzinen med 2-taktsolie.

for at prøve.

jeg prøver og kikke på det og sætte det sammen.

tak. kikker på det.

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 31-07-04 17:53

hmm, min ven har en passola han gerne vil af med..

Kommentar
Fra : Dj_Kaffe

Dato : 22-08-04 00:09

Jeg håber nogle kan hjælpe mig med at evt sende billeder hvis i får min msn, om hvor slangerne, eller alle slanger som går ned til karburatoren skal sidde. JEg vil være så taknemlig hvis i kunne hjælpe. jeg ved at karburatoen virker, hvis bare nogle kan fortælle mig hvilke slanger der skal løbe fra tanken til vakum-tingen, og så til karburatoren..

Hjlæp mig.. tak...

der sidder to slanger på din vakum pumbe og så finder du ud af hvad der er hvad af de to slanger ved at suge i en af dem hvis du f.eks suger i den ene og der kommer benz ud af den anden så den der kommer benz ud af skal sidde der hvor indgangen til kaburtoren ( bundkaret ) den anden skal så sidde der hvor der er gennem´gang igennem din kaburator så den danner vakum når du træder på kick starteren ( det vil sige at når stemplet køre op og ned suger det så din vakum pumbe åbner så der kommer benz igennem ) håber det kan hjælpe dig lidt held og lykke

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-08-04 00:16

Dj_Kaffe: Så enkel er den model desværre ikke.
Det vil være langt det letteste at se eller fotografere en anden PASSOLA
Hvis du fortæller hvor i landet befinder du dig, så er der nok nogle der melder sig med de har en PASSOLA
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : misserpels

Dato : 31-12-04 01:02

jeg har fået hjælp på messenger DJ_kaffe, skriv din msn, så kan jeg hjælpe, jeg er blevet klogere, min kører ikke helt godt endnu, den får for meget tror jeg, den kan køre, med nød og næppe. men køre kan den