/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
maling med scalkem 100
Fra : storsand
Vist : 537 gange
50 point
Dato : 24-07-04 23:08

Vi påtænker at male vores pudsede facade med scalkem 100, er der nogle der har erfaringer med dette produkt? eller er der andre produkter der er bedre?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-07-04 23:18

Scalflex er ifølge producenten mere holdbart.
http://www.skalflex.dk/show.asp?ID=96
http://www.skalflex.dk/show.asp?ID=99
Fordelen ved produkterne skulle være evnen til at lade murværket ånde altså beskytte mod fugt samtidig med at fugten slippes ud.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 24-07-04 23:19

Er din facade nypudset,er den kalket,eller malet?
Hilsen Keldd.

Accepteret svar
Fra : aasenissum

Modtaget 60 point
Dato : 24-07-04 23:29

vores erfaring med scalcem:
må ikke påføres i solskin
brug samme nøjagtige mål ved hver blanding, som foreskrevet
muren skal gøres våd inden brugen af scalcem.
dette var tre vigtige bud.
hvis du arbejder på denne måde, undgår du et skjoldet resultat.
vi har selv i år malet vores hus med et godt resultat.
held og lykke.

Kommentar
Fra : storsand

Dato : 24-07-04 23:30

facaden er pudset for et år siden og nu venter vi bare på vejret!

Godkendelse af svar
Fra : storsand

Dato : 24-07-04 23:31

Tak for svaret aasenissum.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 24-07-04 23:31

glemte at sige, at vores meget gamle hus var kalket, så vi måtte i gang med højtryksrenseren og spartler først, så der er noget at "binde" på.