/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows XP. Forskel???
Fra : Franksp
Vist : 570 gange
47 point
Dato : 24-07-04 21:29

Kort og godt. Hvad forskel er der på Windows XP Professionel og Windows XP Home Edition?

Med venlig hilsen

Frank

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 24-07-04 21:37

Hej franksp. Her et godt link som beskriver dit spørgsmål.
http://www.gate2prices.dk/forum/svaroversigt.asp?Emne=31&Indlaeg=28

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 24-07-04 21:38

1 bit. Ja, det er faktisk det dumme svar, Microsoft har ændret 1 bit for at kende forskel. Ud over det, har det noget at gøre med dit lokale netværk. Hvor mange computere du kan koble sammen etc.
Værst har det vist sig på det sidste, hvor Microsoft har travlt med sikkerhedsopdateringer, at home-edition åbenbart bliver overset. Home-edition er jo i virkeligheden lavet til at levere gratis med nye computere - og er dermed ikke supporteret. Dermed er den meget fejlbehæftet, men ellers tror jeg det er svært af finde forskellen.

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 57 point
Dato : 24-07-04 21:39

mener du maglere
så er home et af dem og pro er hvis de sælger ....
http://www.winnetmag.com/Article/ArticleID/20536/20536.html

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 24-07-04 21:43

Nu fik Jeanette mig jo til at læse hendes link, og ham der har lavet siden skulle måske læse lidt på lektien. 256 bit kryptering - hmm, det kan han tjene mange penge på - og få livsvarigt fængsel.
Jeg må sige at mit svar er Microsofts officielle, medgivet at der følger lidt flere programmer med professionel.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 24-07-04 21:46

Jeg synes at xou leverer et 100 % svar på dit spørgsmål!

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 24-07-04 22:24

Jeg har lige købt en ny computer. AMD Athlon 64 +3000. Der fulgte Windows XP Home edition med, så det er den version jeg kører med. På den den gamle/skrottede computer kørte jeg med Windows ME. Jeg her en original Windows XP Professional CD.
Kan jeg installere den oveni i HOME EDITION? Er der nogen fordel ved det? Og til sidst, hvis der går "ged" i computeren, kan jeg så stadig bruge den RECOVERY CD, der fulgte med?

mvh
Frank

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 24-07-04 22:47

Du kan roligt, endda med fordel, installere XP Professional oven i Home Edition. Der er mange vigtige fejlrettelser i professional som ikke er rettet i Home. Og professional respekterer fin at være en opdatering til Home, der sker intet med programmer og indstillinger. Går der ged i den, kan du fint bruge din recovery, men tro mig - det gør der ikke!
Hansen
MCSE

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-07-04 23:08

Bl.a er administrationen i pro en væsentligt forskel! Sikkerheden er osse langt bedre!

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 25-07-04 05:25

Du kan finde en grundig forklaring af forskellen på denne side:
http://www.hjelperdeg.net/news.php?id=381

Kommentar
Fra : briani

Dato : 25-07-04 09:30

Hejsa Frank

Har selv stillet det samme spørgsmål her

http://www.kandu.dk/dk/spg/3275

Kik også på dette links

Hvilken udgave er den rigtige for dig

http://www.microsoft.com/Danmark/Products/Windows/windowsxp/guide/whichIsRight.asp

Mvh
Brian

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 25-07-04 13:26

Tak for svaret xou.
Også tak til alle jer andre, der også kom med gode svar