/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Registrerer proxyindstillinger ???
Fra : 2kroner
Vist : 4593 gange
100 point
Dato : 24-07-04 20:42

Er der en der kan hjælpe mig med en langsommelig internetopstart ??

Når computeren har været slukket, og jeg vil på nettet næste gang jeg tænder maskinen, så står browseren og registrerer proxyindstillinger i 3-4 min. inden jeg kommer på nettet, hvad kan der være galt ??

Når jeg så er kommet på nettet, går der ca. en times tid hvor det er fint, men derefter melder maskinen kun om at siden ikke kan vises ( i ved den der !!!) hvad kan jeg gøre her ???

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-07-04 20:48

Det lyder som problemer med DHCP.
Tjek dine netværksindstillinger TCP/IP skal stå til automatisk at finde IP adresse

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 24-07-04 21:14

Gå i funktioner - Internetindstillinger - forbindelser - lanindstillinger og fjern markeringen fra "automatisk registrering af indstillinger".

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-07-04 21:19

Når forbindelsen forsvinder efter en time kunne det tyde på, at der er skiftet (dynamisk) IP adresse og at LAN indstillingerne ikke kan følge med.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 24-07-04 21:32

BjarneD: Jeg bliver lige lidt nysgerrig. Kan man risikere at få ny DHCP-adresse midt i at man er on-line? Så følger man da ikke de skrevne internatinale standarder.....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-07-04 21:38

Jo helt sikkert. En dynamisk IP tildeles for et nærmere angivet tidsrum og min egen tildeles for 1 time ad gangen.
Det er jo derfor, at du ikke kan anvende en dynamisk IP hvis du vil hoste med egen server. Nu sidder jeg bag router nu og har derfor fast IP på netkortet, men min router kører DHCP (automatisk søgning af IP) søgningen sker fra en DHCP server som udbyderen kører.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-07-04 21:40

Hvad er det for standarder Hansen?
Dynamisk IP er standard hos TDC for private brugere og man kan selvfølgelig godt få fast IP, men det er angiveligt ikke nogen garanti for at den ikke skifter en gang immellem.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-07-04 21:48

Jeg fandt lige denne der godt nok omhandler Webspeed, men der er lidt om fakta: http://tdckabeltv.dk/?UniversID=651

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-07-04 21:50

øøh.. læs lige lidt ned og lade være med at lade jer snyde af overskriften

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 24-07-04 22:13

Undskyld BjarneD - godt ord igen. Jeg lod mig bare lige snyde af privatlivet hvor man måler "idle-time". Her gælder åbenbart andre regler, og så gælder min standard bestemt heller ikke. Tak, og så lærte jeg også noget nyt. Utroligt hvad man da kan lære her. Men kør ikke en masse beviser frem, jeg tror på dig. Jeg spurgte i mangel på bedre

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 24-07-04 22:14

Det TDC skriver: Med Webspeed får du automatisk én offentlig, dynamisk IP-adresse. Det betyder, at din pc får tildelt en vilkårlig adresse, hver gang du går på nettet.

er ikke helt korrekt. Din PC skal være slukket ved kontakten i mindst 24 timer før den dynamiske IP frigives.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-07-04 22:22

Der er noget du forveksler der creamygirl. Teoretisk set kan du få den samme adresse hver gang du kobler på, men jeg har set det ske hvor man har haft et netkort der er låst på en standard IP adresse og ikke kan komme på og så skriver man den senest brugte iind og skidtet kører, men efter et stykke tid "hopper kæden af" igen fordi Ip adressen er skiftet.
Det her er en lang historie, som jeg vil lade ligge nu.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 24-07-04 22:29

Jamen jeg skrev til TDC og spurgte hvordan det kunne være, at jeg altid har den samme IP til trods for at jeg IKKE har en fast IP adresse. Svaret var, at man kun får skiftet IP'en, hvis PC'en har været slukket ved kontakten i mere end 24 timer.

Jeg har haft den samme dynamiske IP nu i tre år, så jeg ved ikke hvad det skulle være jeg har misforstået men jeg kan da også godt lade det ligge..!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-07-04 22:32

Det er muligt, at det ser sådan ud ved dig, men det ændrer ikke at en dynamisk IP adresse normalt er "vilkårlig".
Du har erfaring fra din opsætning jeg har fra rigtigt mange

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 24-07-04 22:34

BjarneD: Jeg havde samme opfattelse som creamygirl, det er jo netop den definerede standard for DHCP. Men med mit kendskab til TDC og regler, er jeg ikke sen til at tro på du har ret!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 24-07-04 22:35

Det var skam ikke for at gøre dit svar ubrugeligt BjarneD - jeg 'faldt' blot over dette spørgsmål, og ville derfor fortælle, hvad TDC har oplyst mig om

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-07-04 22:44

Det gør jo ikke noget creamygirl og jeg giver hansen9 ret omkring informationer fra TDC.
Prøv at søge på dynamisk IP så vil du støde på mange sjove forklaringer, men bortset fra det så er der jo en vis logik i, at man ikke må skrive en fast IP adresse på i protokollen når man er tildelt en dynamisk adresse der rent faktisk skifter.
Jeg har to dynamiske (TDC ADSL), men den ene tildeles for meget længere tid end den anden. Der er endda nogen der har fået fast Ip hos TDCsom har oplevet at forbindelsen ryger hvis de ikke bruger DHCP, så der er nok ingen regler uden undtagelser, men nu mangler vi vist bare en tilbagemelding fra spørgeren så vi kan få hans problem løst.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 24-07-04 22:54

Jamen BjarneD: Er problemet ikke at hans browser ikke skal tjekke for Proxy når han kører ADSL? Jeg tror da bare han skal slå den funktion fra. Men det var godt nok nogen hyggelige betragtninger du fik ført til torvs, dem vil jeg da godt takke dig, creamygirl og 2kroner for, selv om det slet ikke var det tråden gik ud på!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-07-04 22:59

Vildspor kan også være spændende, men årsagen til mit bud med DHCP skal ses i dette:
Citat
Når jeg så er kommet på nettet, går der ca. en times tid hvor det er fint, men derefter melder maskinen kun om at siden ikke kan vises ( i ved den der !!!)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-07-04 23:02

Proxy det er lidt længere nede.
Jeg kører jo med ADSL og indstillingen er markeret hos mig og det er ligegyldigt fordi jeg har fast IP adresse på til min router.

Kommentar
Fra : eddie_skov

Dato : 24-07-04 23:17

Jeg er nu ganske temmelig sikker på at weebspeed dynamisk ipaddy først frigives ved 72 timer og ikke som Creamy mener 24 timer.
Som BjarneD så rigtig anfører er der ingen garanti for at man får en ny ipadressen. Men Creamy måske det er for du ikke har haft din maskine slukket i 72 timer at du ikke har fået ny ip.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 24-07-04 23:19

Nej, du har ret eddie - jeg har lige kigget i den mail fra TDC, og det er faktisk 72 timer som du skriver. Slukket for PC'en i 72 timer, no way! Det er sq da tortur

Kommentar
Fra : eddie_skov

Dato : 24-07-04 23:27

Men kan da lige fortælle hvordan jeg tvinger en ny ipadresse frem, men husk du har det ikke fra mig og du kan også risikerer du ikke kan komme på nettet de første 60 min efter skiftet.
Du går ind i din enhedshåndtering hj klikker på dit netkort>> egenskaber>> fanebladet advanceret >>netværksadresse>> markering i værdi i det hvide felt skal der stå 12 ciffer >> ok - voila du har en ny addy, næste gang du vil skifte addy går du bare ind og laver et af ciffrene om så er der skiftet igen

0vnst. gælder for XP og ADSL med fuld garanti.

Kommentar
Fra : eddie_skov

Dato : 24-07-04 23:29

ja ja ved det godt Creamy - men kunne jo være du var bortrejst på et eller andet tidspunkt, så skulle du benytte dig at chancen

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 24-07-04 23:32

Du er da vist fuld af fiduser
Egentlig er jeg da ligeglad med at have den samme IP, men jeg er født nysgerrig og derfor ville jeg have undersøgt hvorfor jeg havde den samme efter tre år, når nu jeg vidste at jeg IKKE har købt mig en fast IP. Men tak for tippet

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 25-07-04 00:03

Prøvede lige at koble uden om routeren og lavede en ipconfig/all
Kode
Windows 2000 IP-konfiguration

Værtsnavn . . . . . . . . . . . . : xx
Primært DNS-suffiks . . . . . . . :
Nodetype . . . . . . . . . . . . : Udsendelse
IP-routing slået til . . . . . . : Nej
WINS Proxy slået til . . . . . . : Nej
Søgeliste for DNS-suffikser . . . : opasia.dk

Ethernet netværkskort LAN-forbindelse:

Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks : opasia.dk
Beskrivelse . . . . . . . . . . . : SiS 900-Based PCI Fast Ethernet Adap
ter
Fysisk adresse . . . . . . . . . : 00-E0-18-EA-9C-AB
DHCP slået til . . . . . . . . . : Ja
Autokonfiguration aktiveret . . . : Ja
IP-adresse. . . . . . . . . . . . : 80.xxx.xx.xx
Undernetmaske . . . . . . . . . . : 255.255.254.0
Standardgateway . . . . . . . . . : 80.xxx.xxx.xxx
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 80.xxx.xxx.xxx
DNS-servere . . . . . . . . . . . : xxx.xxx.xxx.xxx
1x.xxx.xxx.xxx
NetBIOS via TCP/IP . . . . . . . : Deaktiveret
Rettigheden opnået . . . . . . . : 24. juli 2004 23:48:21
Rettigheden udløber . . . . . . . : 25. juli 2004 00:48:21

Bemærk nederste to linier

Godkendelse af svar
Fra : 2kroner

Dato : 18-01-06 20:16

Tak for svaret BjarneD.