/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Oulook Express & Microsoft Outlook
Fra : bimbobo2
Vist : 343 gange
100 point
Dato : 24-07-04 19:38

Hej,
i aften har jeg fundet en opdatering til Microsoft Office pakken 2000 og jeg har installeret denne lille fil.
Siden da både Outlook Express og Microsoft Outlook, hver gang jeg klikker på "send" for at gemme mailen i udbakken, er de begyndt at skrive til mig følgende besked:

"du er ved at sende denne meddelse som formatteret tekst (HTML). Nogle af modtagerne foretrækker at modtage meddeleser udelukkende som almindelig tekst. Hvordan vil du sende denne meddelelse?
Som en HTML
Som en almindelig tekst
Annuller"

Hvad f....... er det for noget. Denne meddelelse har jeg aldrig haft før i aften og før denne opdatering.
Ligegyldigt hvad jeg vælger af format, så brokker den sig!!!
Er der nogen der ved, hvordan jeg slipper for dette? Eventuelt afinstallere opdateringen, men kan ikke huske hvad den hedder! Lille fil på cirka 160kb
Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-07-04 19:44

Prøv at gå ind under Start > Programmer > tilbehør > Systemværktøjer > Systemgendannelse og gendan til en dato før problemet opstod!

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 24-07-04 19:44

I Outlook gå ind i --> Funktioner > Indstillinger. Herfra vælger du fanebladet --> Postformat.

Under "Send i dette meddelelsesformat" kan du vælge hvilket format dine mails skal sendes i.

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 24-07-04 20:01

Att. tedd, Systemgendannelse er deaktiveret....
Att. Lexi, det har jeg gjort men denne besked kommer altid ligegyldigt hvilket format jeg vælger på nær end almindelig tekst!
jeg har brugt Office i mange år, og har erfaringer med PC generelt, dette har jeg ikke set før!!

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 24-07-04 20:04

Så prøv at lave en søgning i Stifinder på dato eller størrelse - så kan du måske finde filen på denne måde.

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 24-07-04 20:09

Forklaring.... hvordan søger jeg på dato eller størrelsen?

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 24-07-04 20:16

I Stifinder --> højreklik på drev C (eller "Denne computer")
--> Klik på "Søg efter"
--> vælg fanebladet "Dato"
--> marker "Find alle filer" og vælg på rullepanelet "Oprettet"
--> marker "Mellem" og skriv 24-07-04 "og" 24-07-04
--> klik på "Søg nu"

Alternativt:
--> vælg fanebladet "Avanceret"
--> i "Størrelse" vælger du f.eks. "Højst" og i næste felt skriver du f.eks. 200 (du skriver at den ca. fylder 160 kb)
--> klik på "Søg nu"

Accepteret svar
Fra : Lexi

Modtaget 110 point
Dato : 24-07-04 20:25

Jeg er dog ikke sikker på at det hjælper noget at slette denne fil, for det er jo sandsynligt, at det er et lille program der har skrevet ændringer ind i Outlook-filerne da du downloadede.

Hvis du ikke kan lave en systemgendannelse, som tedd skriver, ville jeg nok vælge at finde cd´erne til programpakken frem og støve dem af - slette Outlook og geninstallere programmet.

Men vent lige lidt med at gøre det - der kommer sikkert flere gode idéer fra andre.

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 24-07-04 20:48

OK,
jeg prøver og vender tilbage..

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 24-07-04 21:29

Hej,
jeg har afinstalleret Microsoft Outllok og problemet er væk...
Jeg har Win Xp home og Office 2000.
En af mine venner har installeret det samme opdatering på Win XP home og Office xp og har ikke det samme problem!!!
Tak Lexi

Godkendelse af svar
Fra : bimbobo2

Dato : 24-07-04 21:30

Tak for svaret Lexi.

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 24-07-04 21:34

Selv tak

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-07-04 23:12

Det klart det virker med en reinstallering Kunne vi dog bare finde en løsning uden at skulle gøre det

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 25-07-04 10:30

Hej tedd,
nej det kunne vi ikke, da jeg har involveret andre to med XP og Office pakken.
Det eneste som havde problemet efter opdateringen ver mig med Ofiice 2000, de 2 andre med Office XP and Office 2002, havde ikke noget besvær.
Det tyder på (der er flere eksempler) at windows opdateringen ikke passer til den "gamle" Office 2000!!
Andre gange har jeg brugt timevis på at rette fejl efter opdateringerne, indtil Microsoft udsender en rettelse med en anden patch...
Så vi må se hvad der sker. Tak Tedd.
Jeg poster snart en ny ting om Outlook Express!!!
MVH