/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Ny Lexmark som ikke vil printe...fordig.~
Fra : Bragesvej
Vist : 1031 gange
100 point
Dato : 24-07-04 19:20

Hej jeg har købt en lexmark x1170

Jeg har installeret driveren og den virker fint,
jeg har instaleret printeren via usb (Hub)
Jeg har sat farve/Sort partron i vær deres respektive holdere!
Jeg har fået udskrevet en side i farver der viser om jeg syntes den printer perfekt eller om jeg vil ændre noget,

jeg prøver at printe Tekst/Billedet ud, og så kommer det, den skriver:

Blækpatronen sider fast!
Sluk printeren,
Åben dækslet, kontroleret at blækpatronerne er klikket på plads,
ingen objekter blokere deres bevæglser,
luk dækslet,
tænd printeren,
print ud igen!!!

Ja godav du, den printer lidt og så kommer den fejlmeddelse igen,
jeg har haft patronnerne ude og inde igen (Ca 1600 gange)
de er klikket på plads de sider de rigtige steder, farve til farve, sort til sort??

Og ja printeren har været byttet.....

Nu er spørsmålet kan i hjælpe??? eller hjælper det at sparke (MEGET HÅRDT til den)......

Eller er lexmark bare noget lort???

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-07-04 22:19

Et gæt er, at tovejskommunikationen til printeren ikke kan komme i gennem din hub.
Prøv med kablet direkte i USB porten.

Accepteret svar
Fra : Lexi

Modtaget 100 point
Dato : 24-07-04 22:44

Jeg har selv en Lexmark Z51 og den kører helt fint, men et velrettet spark kan vel aldrig skade

Jeg kommer lige til at tænke på (og det er sikkert et dumt spørgsmål), har du bare sat patronerne i, eller har du også installéret dem i kontrolprogrammet??

I mit kontrolprogram er der et faneblad der hedder "Patroner" og her skal jeg ind og klikke på en knap for hver ny patron jeg sætter i (sort + farve) - ellers vil den sq´ette funke ordentligt

Jeg har også mulighed for både at rengøre dyser og justére patroner fra kontrolprogrammet.
Blot en tanke

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 25-07-04 11:05

Jeg har prøvet at instalere direkte til min usb port på pcén uden held og ja jeg har været inde og vælge farve patron farve (27) sort (17) og ja de er sat ind og ud 1600 gange, den vil dog til tider printe et word dukument ud, men prøver jeg så igen, så kommer den med fejlmedelsen, den er nu afleveret tilbage og jeg køber en x5250,( Et andet sted) og prøver så med den (Den er købt med onsite hjælp)

Jeg har dog så svært ved at se forskelen på model 5150 og 5250?...andet en 5250 er dyrest?

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 25-07-04 11:06

Ps, den vil gerne rengøre dyserne uden problemer???

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-07-04 11:48

OK - så held og lykke med den nye printer.

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 25-07-04 12:01

Ja - held & lykke med den nye Bragesvej. Det var sikkert en "mandagsmaskine" du havde fået - prøvede du ikke at give den et spark?

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 25-07-04 12:09

Tak for svaret Lexi.

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 25-07-04 12:11

Selv tak Bragesvej - og endnu engang held & lykke med den nye

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-07-04 12:12

Hmmm det lyder ikke godt. Er netop kommet hjem fra Netto med en lignende maskine. Skulle måske bare levere den tilbage. Den ser ellers pæn ud.

Bragesvej har du ringet til Lexmark på deres hotline 38 48 72 46, der står godt nok at man skal have sit Visakort klar???
Underligt nok står netop dette produkt ikke på deres liste i Danmark!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-07-04 12:12

Følg medfølgende brugsanvisning slavisk - når det er USB

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 25-07-04 12:15

Ansi: min er også købt i netto skriv gerne tilbage om den virker

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 25-07-04 12:16

Ang usb er der jo ikke andet at gøre en ind i den ene indgang og det samme med den anden ende

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-07-04 13:12

Jo - der er andet at gøre - til tider skal programmet/driveren ind før stikket "bare" sættes til.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-07-04 23:58

Bragesvej

Min printer virker. Den kan printe, kopiere og scanne uden problemer.
Og så kan den "tale" sådan en printer har jeg ikke haft før.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 26-07-04 07:59

Hmm... ja det lyder underligt, måske min pc ikke vil samarbejde med printeren, men hvorfor ikke det?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-07-04 18:17

Hej Bragesvej

I dag fik jeg den samme fejlmeddelse, som du tidligere har fået.
Jeg så at printeren nu var slukket!!!!!!!!!!!!! Trykkede på knappen (off/on) og printeren fungerede igen. Hvorfor denne fejl kom frem ved jeg ikke og hvorfor den så kunne printe ud igen er stadig et mysterium.
Jeg vil ringe til Lexmark i morgen.
Har du leveret din printer tilbage?

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 28-07-04 18:44

Ja jeg har leveret den tilbage få en ny i morgen der kommer en og instalere den men har svært på fornemlsen det ikke var printeren deen var gal med....måske min hub, den gav jeg så strømforsuning, uden det hjalp, derefter koblet jeg den direkte til usbporten uden hjælp, mig bekendt bruger en hub ikke driver...

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 29-07-04 18:04

Jeg har nu købt en ny, denne gang en 5250 også lexmark, denne gang blev den installeret af manden der bragte den ud!
(Lidt pinligt da jeg selv har instaleret mange printer) det gik fint, men den kom med samme fejl meddelse, han åbnet til patronerne, og nu funger den fint, hvad der skete med de andre skal jeg ikke kunne sige, og at det skete 1 gang med den nye, er mig en gåde???

Men den virker nu og jeg er tilfreds.

Ps: Ans hvad sagde de hos lexmark...meget nysgerig