/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Billeder Mange af dem
Fra : jesper_m_h
Vist : 278 gange
100 point
Dato : 24-07-04 19:17

HEj med jer

Lige et hurtigt sp.
Når man skifter til linux og i mange år har samlet på billeder, hvad og hvor findes der så noget SW, som kan finde dubletter og noget der virker som "acd see"

Jeg HAR prøver at google efter det med jeg leder efter nogle med erfaringe med sådanne programmer

Mvh.
Jesper

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-07-04 19:24

Her finder du lidt linux programmer.
http://www.nordicos.org/

Kommentar
Fra : jesper_m_h

Dato : 24-07-04 19:36

Jo og det ser MEGET spendende ud, Men det jeg efterlyser er nok noget i retning af, hvad bruger du til at finde dupletter i dine billed bibilioteker med og hvad bruger du til at se på dine billeder med, og hvor finder man den software ?

DEr er som bekend ikke nogen grund til at opfinde den dype tallerken to gange.
Jeg har valgt at skifte til linux af økonomiske grunde Bla.

Men jeg er også NY på linux.

Mvh.
Jesper

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-07-04 19:45

Held og lykke med det.
Jeg har nok misforstået dit spørgsmål, troede det var et program
du søgte.
Linux kender jeg ikke spor til.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-07-04 00:25
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-07-04 00:41
Kommentar
Fra : jesper_m_h

Dato : 25-07-04 01:27

Hej Palle Hansen

Tak skal du have.
Det var så et stykke af vejen, den "acd see" Jave klon er bare super

Men den dupe finder er ikke lige det jeg har brug for.
Det jeg leder efter i en dupe finder er "fuzzy" mulighed som i Unique filer til windows.
Jeg har en masse billeder som jeg redigere i og de ligner ofte hinanden og foreskeldende er små, så det er nødventigt at programmet "ser" på billederne og så foretager en "visuel" sammenlining.

Kender du til sådan prog til Linux. Jeg køre med en RedHat 8,0 SMP Psyke,

Mvh
Jesper M

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-07-04 02:55

Ok ja jeg kan godt se den ikke kan, hvorfor fa... bruger du ikke windows, så kunne jeg have henvist til mange.
Men programudvikleren vil lave programmet til at kunne dette, men det bliver først i 2005:
http://www.icewalkers.com/Linux/Software/521670/Duplicate-File-Finder.html

Måske denne kan?:
http://www-sop.inria.fr/robotvis/personnel/zzhang/softwares.html
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tommy.b.n

Dato : 27-07-04 21:28

Prøv med PixiePlus, den kan sammenligne billederne på tværs af forskellige fil formater og give dig oplyse dig om hvor mange % de er ens.

Mvh
Tommy