/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Kan man ikke slette lyden? (windowsmovie~
Fra : Dinah
Vist : 302 gange
100 point
Dato : 24-07-04 13:48

Jeg har brug for at gemme en videofil uden lyd. Jeg bruger Moviemaker.

Jeg kan ikke finde ud af det. Er det fordi man ikke kan, eller hvordan gør man?

Hvordan kan jeg ellers gøre?

Klippet skal ligges på nettet, og der må man ikke kunne høre lyden, så det er ikke nok at slå lyden fra....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-07-04 14:18

Højreklik på lydfilen i moviemaker og vælg slet.

Kommentar
Fra : Dinah

Dato : 24-07-04 14:22

Men så sletter jeg også filmklippet ???

Kan jeg dele det på en eller anden måde?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-07-04 14:23

Nej du sletter kun lyden, jeg har arbejdet en hel del med moviemaker.
Slettet og redigeret lyd til billeder. Det virker efter hensigten.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-07-04 14:24

Lyd og billede ligger på separate filer.

Kommentar
Fra : Dinah

Dato : 24-07-04 14:25

Så må der være noget galt med mit program.

Det er ligesom om at klippet og lyden hænger sammen. Klippet forsvinder ihvertfal også når jeg højreklikker på lyden, og trykker slet.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-07-04 14:30

Er filmen redigeret og gemt i moviemaker.
Nederst på siden ser du video- og lyd/musik-spor
de er adskilte på tidslinien.

Kommentar
Fra : Dinah

Dato : 24-07-04 14:33

men det er lyden under lyd jeg vil ha fjernet. Ikke under lyd/musik.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-07-04 14:35

Det kan vist ikke lade sig gøre, fordi det er sammensat i et andet program.

Kommentar
Fra : Dinah

Dato : 24-07-04 14:36

Kan man gøre det i et andet program?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 24-07-04 14:38

Sådan justeres lydstyrken for et lydklip
Vælg på lydsporet eller lyd- og musiksporet på tidslinjen det lydklip, du vil justere lydstyrken for.
Peg på Lyd i menuen Klip, og klik derefter på Lydstyrke.

Slå lyden fra i klippet ved at markere afkrydsningsfeltet Slå lyd fra.
Gem så filmfil, og lyden er nu væk.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Dinah

Dato : 24-07-04 14:41

He, det havde jeg netop selv fundet ud af.... Men tak for hjælpen palle, og også tak til Teil for at prøve

Godkendelse af svar
Fra : Dinah

Dato : 24-07-04 14:42

Tak for svaret pallebhansen.