/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Glemt password
Fra : jespersen
Vist : 307 gange
200 point
Dato : 24-07-04 13:33

Jeg har fået en gammel pentium2 fujitsu t-bird pc. Den tidligere kan ikke huske det password han havde oprettet og nu kan jeg ikke få adgang til hverken bios eller selve pc´en.
Er der noget man kan gøre i denne situation ?

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 24-07-04 13:47

hej jesper.
Jeg mener at kunne huske , at vis du nulstiller biosen - ved at tage batariet ud og sætter det i igen så skulle du kunne komme ind i biosen.
mvh Hardy

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 24-07-04 13:47

Har fundet:
http://www.kandu.dk/dk/spg/35881

Håber det lykkes...

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 24-07-04 13:58
Kommentar
Fra : jespersen

Dato : 24-07-04 14:50

Hej Hardy
Det var nok ikke lige det jeg skulle have prøvet først. Nu er den helt død og starter ikke op.
John

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 24-07-04 14:57

hej john
Det kan jeg ikke forstå , for den måde har jeg selv gjort op ttil flere gange hos mig selv , når jeg har været inde og lege med overkloking af cpuén , hvor min ejen maskine ikke har ville starte op .
du hade vel taget strømen fra pcéren inden du gjore det .
hardy

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 24-07-04 15:03

Jespersen... hvad har du foretaget dig indtil nu? - har du kun haft batteriet ude eller?

Kommentar
Fra : jespersen

Dato : 24-07-04 15:07

Hej CarstenGP
Jeg har kun haft batteriet ude i få sekunder og sat det i igen.
mvh John

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 24-07-04 15:19

Du skal nok have fat i Clear CMOS jumperen i stedet for, så tror jeg det kører igen.

Kan du se hvilken model bundkortet er? Det plejer at stå et sted imellem de hvide PCI-porte...

Kommentar
Fra : jespersen

Dato : 24-07-04 16:29

Hej CarstenGP
Nej, det er ikke til at finde, men jeg fik øje på en jumper, fra hvilken der er en pil til en forklaring:
1.2 =normal
2.3 =config
no jumper =rcvry

Er det mon her jeg skal foretage mig noget ???

mvj
John

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 24-07-04 18:54

Hvis det er kan du jo forsøge... Det du skal er:
fjern power-kablet fra maskinen
jumperen sidder sikkert på pin 1+2... den flytter du til 2+3 eller omvendt...
efter 5 sekunder flytter du den tilbage til den oprindelige position.
Så skulle den være i orden, hvis det er den rigtige jumper.
Hvis ikke, så er der ingen skade sket... ud over at du selvfølgelig stadig ikke kan starte maskinen, men så tager vi den derfra.

Modelnummeret plejer at være efterfulgt af et revisionsnummer rev.1.0 eller lign.
Prøv lige om du ikke kan finde et

Kommentar
Fra : jespersen

Dato : 25-07-04 09:15

Hej Carsten og Hardy
Nu kører den igen og uden password, så tak til jer.
Man skulle starte uden jumber, efter nogle "rytmiske dut" sætte jumperen i 2+3 det gav biosadgang og så til sidst 1+2 for normal start.
Motherboardet er et MicroStar MS-6117.

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 25-07-04 09:56

hej jespersen.
Det var godt at høre , at du fik det til at virke , så god fornøgelse med den ?
MVH Hardy

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 25-07-04 22:28
Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 24-08-04 13:14

Husk at lukke spørgsmålet...

Kommentar
Fra : jespersen

Dato : 24-08-04 16:51

Spørgsmålet er lukket

John Jespersen