/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
outlook - indstillinger
Fra : jeanette18
Vist : 421 gange
130 point
Dato : 24-07-04 12:39

jeg ønsker ikke at tilkoble LÆSERUDEN og AUTOINDHOLD på de mails jeg modtager i indbakken, men gerne i alle de andre mapper. Kan jeg undgå at skulle ind under hver enkelt mappe (der er mange)og tilpasse individuelt?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-08-04 18:56

Kære jeanette. Når jeg selv har den slags problemer, går jeg til "Hestens hovede" og ikke til "Halen". Forstå mig ret. Dit spørgsmål drejer sig om Microsoft Outlook. De har en udmærket brugerservice, der er helt gratis. Og der sidder de der ved mest om tingene. Nemlig de programmører og konsulenter, der bliver betalt for at rådgive sådan nogle som dig. Og NEJ du skal ikke give mig 130 point for det her svar. En af de allervigtigste ting m.h.t. EDB, er at lære at søge informationer det rigtige sted. Det hedder www.microsoft.dk. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 01-08-04 19:29

Kære arne.jakobsen. Jeg forstår ikke din kommentar for vi er da i et forum hvor brugere hjælper hinanden med svar på spørgsmål, eller er der noget jeg har misforstået?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-08-04 20:12

Nej selvfølgelig ikke! Måske forstod du ikke min lille lignelse om hesten? Jeg mener bare: Stil dit spørgsmål det sted hvor du har størst chance for at få det rigtige svar! Når du så har gjort det og det viser sig at de IKKE kan svare: SÅ prøver man et sted som dette. "Fejlen" ved at søge hjælp her er, at der er en pokkers stor mængde KOKKE. De svar du får vil ofte være modstridende. Det gør det ikke specielt nemt. Derfor bør sider/fora som dette bruges, ikke som første valg men som sidste udvej! Venligst Arne

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 01-08-04 21:02

Kære arne.jakobsen. Jo jeg kunne godt "fange" meningen med hestens hoved........, men MS-OFFICE kategorien går jeg da ud fra også omfatter spørgsmål omkring outlook, hvilket er grunden til at jeg har lagt den ind der, men har du en bedre idè til hvilket forum jeg evt. kan benytte som alternativ til kandu (i dette spørgsmål) vil jeg meget gerne bede om det. Jeg er helt ærlig - ikke rigtig med på hvad du egentlig mener i bund og grund, men er meget åben for dit tip om hvad du selv ville have gjort i min situation.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-08-04 21:30

Selvfølgelig er MS-OFFICE kategorien beregnet til det. Med fare for at gentage mig selv, er det bare ikke det første sted du skal søge hjælp. Microsoft har en dansk hjemmeside www.microsoft.dk. her kan du finde alle produkter og stille spørgsmål om dem. De har endog tilsendt mig hele manualer om forlængst udgåede produkter. Så de er altså virkeligt hjælpsomme (og vidende).

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 01-08-04 21:55

Kære arne.jakobsen. Principielt søger jeg stort set hele internettet igennem (4-5 danske forums bl.a.), microsoft og et utal af andre hjemmesider inden jeg går i forums for at stille spørgsmål. Heldigvis finder jeg et svar på mit spørgsmål de fleste steder, men finder jeg ikke noget svar opretter jeg spørgsmålet til forums med håb om at få svar og for at kunne hjælpe andre som måske sidder inde med et lignende spørgsmål. Får jeg svar var det jo ikke kun mig men også andre der fik glæden af det ikke sandt?
Jeg forstår stadigvæk ikke hvad du mener med FAREN FOR AT GENTAGE SIG SELV. Men det link du giver mig giver intet svar på mit hovedspørgsmål så jeg søger videre lidt endnu.
Hvis du har oprettet en kommentar for at hjælpe mig med et svar er jeg blevet rimeligt forvirret, for helt ærligt mener jeg ikke at der er nogen i et forum som bør angive retningslinier får hvad brugerne skal og ikke skal med mindre man er admin.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-08-04 22:14

Kære Jeanette. Dit normale søgemønster lyder helt fint. At du ikke kan finde svar på dit spørgsmål via den af mig anviste hjemmeside, kommer noget bag på mig. Og at du ikke kender udtrykket "fare for at gentage sig selv" er jo bare trist. Det skal dog ikke skille os ad! Søg du trygt videre. Når jeg kommer på job på mandag vil jeg forelægge dit problem for mine kolleger. Finder de et godt svar, sender jeg det til dig.
At du har opfattet mine kommentarer som en slags retningsliner, er jo også beklageligt. Du har da fuldstændig ret i at noget sådant ikke findes på kandu.dk. Venlig hilsen Arne Jakobsen.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-08-04 22:30

...det kaldes vist generationskløft

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-08-04 22:37

Det har du nok noget ret i Hanne. Hvis 18 i hendes kandu-navn hentyder til hendes alder, er jeg 31 år ældre end hende.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 02-08-04 02:06

Kære arne.jakobsen. Alderen er jo da ikke udtryk for hvem der har ret eller ej:)
Ingen bliver skilt fordi man diskuterer - det kan skam også være sundt at have en debat - enig eller uenig. Jeg synes det er fint du gider bøvle med mit spørgsmål over for dine kollegaer, så jeg venter da spændt. Giver det pote gir` jeg en god kop kaffe hvis du engang kører døren forbi:)

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 130 point
Dato : 02-08-04 04:31

Mener ikke du kan undgå at skulle ind under hver enkel mappe!

Med hensyn til at gå efter hestens hovede som arne så poetisk udtrykker det, så er det min erfaring, at fora som dette hjælper flere end Microsoft support, dels fordi der er mange, der er bange for at rette henvendelse til sådanne steder, dels fordi support generelt er enten overfladisk eller for teknisk for mange mennesker, og dels fordi support som regel kræver en registrering af brugeren! I fora som Kandu ligger styrken i at man får svar for ganske almindelige (og ualmindelige) brugere, og man derfor ikke behøver at føle sig dum! Udover det er Kandu og andre en form for social samvær, som man nok ikke oplever hos Microsoft Support!

Hvis jeg ikke kunne finde ud af at betjene en vaskemaskine, kunne jeg da aldrig finde på at ringe til fabrikanten, så ville jeg da spørge en mor til småbørn, og få et meget mere overskueligt og enkelt svar

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 02-08-04 08:50

tedd> Vi er enig om at et forums virkemål er til for at man bl.a. kan hjælpe hinanden med forskellige problemer. Derfor blev jeg meget forbavset over at møde et indlæg hvor jeg bliver opfordret til at lægge mine spørgsmål hos andre end kandu. Lidt trist fordi jeg mener da at jo flere spørgsmål der kommer i et forum jo flere bliver forhåbentlig klogere af et svar.
M.h.t. at gå efter hestens hoved - joe - men så skulle mange af spørgsmålene herinde da vist flyttes til de rette firmaer hvor der ydes gratis support. Jeg er såment ikke bange for at snakke med microsoft`s supporter, det har jeg gjort før (har endda en e-mail til en af dem) - men det er jo ene og alene op til mig selv hvor jeg ønsker at stille spørgsmål og hvor evt. svar kommer mange andre brugere tilgode:)

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-08-04 09:18

Hej jeanette18

Jeg mente ikke noget med, at alder giver ret!

Det var talemåder, jeg hentydede til "med fare for at gentage mig sevl" - altså generationernes "sprog".

Og det var ikke ment som kritik!

Det var bare en konstatering, that's all..

Samtidig kan man nemt misforstå "tonen" i det skrevne - derfor er smileys så gode!

Sommerogsolhilsen

Hanne

Kommentar
Fra : svnielsen

Dato : 26-10-04 10:21

Hej Arne Jakobsen
Jeg synes ikke du behandler jeanette ordentligt. Hun spørger om et problem, men du giver ikke noget brugbart svar.
Ikke engang linket har du lavet rigtigt. Prøv selv at klikke på det en gang. Og ja jeg ved godt at jeg bare skal fjerne punktummet efter .dk, men det er måske ikke alle der lige ser det.
Jeg har samme problem selv og søgt efter det mange steder uden held. Så hvis nogen kender løsningen, evt. en regedit indstilling så kom gerne frem med det.
(Det er autoindholkd der bliver ved med at komme frem selv om der er "slukket" for det flere gange)
Svend

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 26-10-04 10:34

Hej Svend. Ja jeg må indrømme at jeg ikke er så tit på kandu ovenpå denne oplevelse, simpelthen fordi lysten forsvandt og fordi jeg forventede seriøse svar. Heldigvis er der da en del dygtige folk herinde stadigvæk, til gavn for mange.
Nå ja, så "arbejder" jeg blot på eksperten og itsvar. Måske ses vi der?
Jeg har et svar til dig, såfremt du mailer til mig på "spillemanden(snabela)get2net.dk

Venlig hilsen
Jeanette18

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-10-04 10:42

Jeg kan helt ærligt ikke se, hvad det er, Arne Jakobsen har/ikke har gjort!

Han fortæller kort og godt, at når man har problemer i MS Office, er det en god idé, at kontakte deres velvillige gratis brugerservice, som jo gerne skulle være experterne, hvilket det også tyder på.

At Arne så har glemt at sætte et k på linket (så lærer han også noget idag - ligesom vi andre ) Fy Arne og så hele to gange

Jeg vil (med fare for at gentage mig selv ) anbefale, at bruge smileys, så man kan se, om personen, der skriver er fornærmet eller ikke. Der kan så let misforståes på skrift!

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : svnielsen

Dato : 28-10-04 11:17

Hej jeanette18
Jeg har sendt 2 mails til dig men du har ikke svaret (se 2 indlæg oppe).
Har du skrevet forkert mail adresse ? Eller har jeg misforstået noget ?
Svend

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 28-10-04 13:18

camillamoster> om man ønsker at gøre brug af microsoft`s eksperter til højt betalt supportløn eller om du vil bruge et dertil indrettet forum er ene og alene brugerens afgørelse. Alle ved at man kan søge hjælp andre steder end lige på kandu, men jeg valgte altså at lægge spørgsmålet ind hos kandu. èn ting er at jeg muligvis kan få afklaret spørgsmålet på forståelig vis, end helt anden ting er at spørgsmålet jo kan gavne mange andre mennesker som har haft/har et lignende problem, hvor man så via de svar der eventuelt kommer kan arbejde/søge videre. Det er da bl.a. det man har et forum til. Læg i øvrigt mærke til at hr. Arne Jacobsen faktisk på det tidspunkt, altså omkring den 01.08 jo faktisk var så ny herinde at han efter min mening burde have sat sig ind i de vilkår forums fungerer på og ikke forsøge at skræmme brugerne væk. Jeg har valgt ikke at tage diskussionen op med ham, i det jeg har ret travlt med at hjælpe andre med EDB-problemer, hovedsaglig i andre forums hvor man blive behandlet seriøst.

svnielsen> Heysa, jeg har ikke modtaget mails fra dig. Prøv igen: spillemanden@get2net.dk. Sæt eventuelt flueben i rubrikkerne under: indstilling for svar og registrering.

Godkendelse af svar
Fra : jeanette18

Dato : 10-01-06 00:18

Tak for jeres indlæg. Beklager den sene tilbagemelding:)