/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
lak skrabet af cykel, hvad gør jeg ?
Fra : chris13ml
Vist : 1766 gange
100 point
Dato : 24-07-04 10:17

Nu har min mor lige væltet min cykel ned på en kasse øl. Og så er der skrabet noget lak af, 4X4 mm. Så vil jeg lige høre om det er noget jeg bare kan gå ned til min cykelforhandler med, og han så kan lave det ? Altså kan en cykelforhandler lave det, og hvad vil det koste ?

Hvis han ikke kan det, hvad gør jeg så ?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-07-04 10:21

Cykelhandleren har noget reparationslak du kan duppe med, så den bliver flot igen.

Kommentar
Fra : chris13ml

Dato : 24-07-04 10:33

Skal det bare på og så tørre , er det så simpelt ?

Ved du hvad det koster ?

Hvad med farve, altså får jeg det bare i den farve min cykel er ?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-07-04 10:36

Du tager din cykel til cykelhandleren, han vil så kunne vejlede dig. Han vil også kunne fortælle hvor meget det koster.
Hilsen ans

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-07-04 10:37

Tag cyklen med der hen for der findes mange farver der ligner.
Og Ja så enkelt er det - men snak lige med din cykelhandler om det.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-07-04 10:38

En reparationslak er ikke dyr - mindre end 100 kr.

Accepteret svar
Fra : gittesh

Modtaget 100 point
Dato : 24-07-04 12:34

hvis det er en cykel der er købt hos en cykelhandler kan han som regel skaffe en original reparationslak, tag cyklen med når du bestiller lakken, der er mange farve nuancer.
Husk at du skal bruge en grundmaling inden farve lakken.

Kommentar
Fra : gittesh

Dato : 24-07-04 12:35

Du skal selvfølgelig kun bruge grundmaling hvis lakken er skrællet af helt ned til metallet

Kommentar
Fra : chris13ml

Dato : 24-07-04 14:34

Ja det går vist helt ned til matallet, som så er alu. Jeg kan hvertfald se noget mørkt/sort. Hvor skaffer jeg det grundmaling og hvad er det for noget grundmaling ?

Kommentar
Fra : gittesh

Dato : 24-07-04 15:41

Det er en metal grundmaling...............prøv hos farvehandleren................. det er sjældent cykelhandleren har grundmaling.

Godkendelse af svar
Fra : chris13ml

Dato : 24-07-04 17:36

THX