/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
bios opdatering?
Fra : kimholm
Vist : 590 gange
20 point
Dato : 24-06-02 22:19

jeg har installeret xp men det kræver at jeg opdatere min bios før mine usb-porte virker.jeg har downloadet update+program men HVORDAN GØR JEG uden at det hele går i ged????????????????????????????????????????

Kommentar
Fra : somar

Dato : 24-06-02 23:04

Hvilken BIOS-producent har du i din computer? Det kan du se ved at tykke på DEL når maskinen starter.

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 30 point
Dato : 24-06-02 23:09

Hej Kimholm,

Der er nogle go’e links her om hvordan, de to første er godt nok om selve optimering af Bios’en, men jeg mener også de kommer ind på hvordan man opdatere bios’en

The Definitive BIOS Optimization Guide rev. 6.50
http://www.rojakpot.com/Speed_Demonz/BIOS_Guide/BIOS_Guide_Index.htm

BIOS Tuning: Maximum Power
http://www4.tomshardware.com/howto/01q3/010725/

Der er nogle gode oplysninger her fra PC-care, om hvad du skal gøre og huske.
http://www.pc-care.dk/index.asp?P=/bios/bios-update.asp

der også har et link til en ret god side omkring Bios’en
http://www.wimsbios.com/

Nogle Bundkort suportter også online opdatering af Bios’en

MSI har her hvordan deres forskellige versioner af Bios kan/skal opdateres
http://www.msi.com.tw/support/bios/note.htm

Afhængig af om din din Bios bruger Ami eller Award, så klik på det program din Bios bruger,
Så ka’ du få nogle vejlede tips til hvordan du kan gøre, men husk på det er et deres egne bundkorts Bios’er,

Så jeg vil også foreslå dig at kigge på din egen bundkorts producents hjemmeside…

ellers få nogen andre til at opdatere din Bios, f.eks. i en computer forretning, det plejer ikke at være så dyrt.

Håber det ka’ bruges.

Mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 24-06-02 23:21

Et link hvis du skal bruge et bootdisk til at flashe biosen:

http://www.bootdisk.com

Kommentar
Fra : kimholm

Dato : 24-06-02 23:24

jeg har award-bios i min maskine

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 25-06-02 00:05

Hej Kimholm,

det her er til hvordan MSI gør det med Award, og proceduren er meget lig hvordan trinene foregår ved andre bundkort der bruger Award.
http://www.msi.com.tw/support/bios/award_note.htm

Men jeg vil anbefale dig at kontrollere det med dit eget bundkort, f.eks. vha. manualen til dit bundkort.
Hvis du ikke har en manual med til dit bundkort, kan du sikkert få fat i en inde på producentens hjemmeside.

Hvilket bundkort har du?

Mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 25-06-02 00:06

hej igen,

ka' du evt. sende linket til den side hvor du hentede din opdatering, så ka' jeg da lige prøve at kigge på det?

Mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-06-02 01:57

"kimholm" <kimholm.news@kandu.dk> wrote in message
news:03LR8.8787$va.741112@news000.worldonline.dk...
> jeg har installeret xp men det kræver at jeg opdatere min bios
før mine
> usb-porte virker.jeg har downloadet update+program men HVORDAN
GØR JEG
> uden at det hele går i
ged????????????????????????????????????????kifte

Der følger også en lille tekstfil med, som forklarer hvordan.

Niels

Kommentar
Fra : kimholm

Dato : 25-06-02 13:16

hej strarup mit bundkort er et soltek sl 68a det kører meget fint men med xp virker mine usb porte ikke

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-06-02 13:24

"kimholm" <kimholm.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:03LR8.8787$va.741112@news000.worldonline.dk...
> jeg har installeret xp men det kræver at jeg opdatere min bios før mine
> usb-porte virker.jeg har downloadet update+program men HVORDAN GØR JEG
> uden at det hele går i ged????????????????????????????????????????kifte

Kig på din motherboard-producents hjemmeside... eller læs den fil der (næsten
100% sikkert) er med i pakken....

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)

Kommentar
Fra : kimholm

Dato : 26-06-02 23:12

hej strarup jeg har hentet det på soltek.uk mit bund kort hedder sl 68a men da mit engelske ikke er det bedste vil jeg helst have en forklaring på dansk. jeg har fået at vide hvis jeg laver en lille fejl kan jeg skrotte mit bundkort og det er jo noget ged!!!!!!!!!PLEASE HELP ME

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 27-06-02 00:23

Hej Kim,

jeg vil prøve at kigge på det, men til en så vigtig ting som en opgradering af en BIOS, er jeg bange for at jeg er blevet for træt til på nuværende tidspunkt... så jeg håber ikke det gør noget hvis jeg først svarer i morgen...

ka' du evt. maile mig på strarup@worldonline.dk ?

jeg har lige et par spørgsmål til dig

er det er det her dual bundkort du har? (jeg havde lidt problemer med at finde den, men jeg fandt den under discontinued... og vil bare gene være sikker på det er den rigtige model, så der ikke går noget galt)
http://www.soltek.com.tw/English/product/68a.htm

og er det den her bios opdatering du har hentet?
http://www.soltek.de/English/download/S68A.html

har du manualen til bundkortet? (hvis du ikke har og det her er den rigtige model så ka' den downloades her http://www.soltek.com.tw/downloads/manuals/68a.pdf --> højreklik og tryk gem som, ellers popper Adobe readeren op)

hvilket styresystem havde du på computeren før XP?
Har USB virket på din computer (før XP)?
Har du haft nulstillet din CMOS?
hvad for et slags USB device/enhed er det?

hvis der skulle være nogle af mine spørgsmål du er tvivl om, så bare spørg mig, jeg vil bare prøve at danne mig et indtryk så jeg ka' hjælpe dig så godt som muligt.

jeg skal nok huske at kigge herind i morgen... jeg vil gennemgå alt materialet i morgen, sammenligne det med dine svar, og prøve at beskrive det trin for trin på dansk, hvad der skal gøres. Hvis vi er heldige er det måske slet ikke nødvendigt at opdatere Bios'en, men det kommer an på om din CMOS, har været nulstillet eller hvordan dens opsætning er.

cya...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-06-02 19:06

Hejzan
Pas nu på........XP kan kun styre, mus, scanner........hvis du skal have
webcam på og har viachipset, kan XP ikke styre USBporten og din computer
fryser.......Ellers følg nøje mobo. producentens manuel af flashprogrammet
til opdate af BIOS. Skal du ikke kører med webcam skulle der ikke være noget
problem.
Manse

--
Informationer er da noget man søger på nettet.....
"> usb-porte virker.jeg har downloadet update+program men HVORDAN GØR JEG
> uden at det hele går i ged????????????????????????????????????????kifte