/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
html i outlook 2000
Fra : rudik
Vist : 477 gange
20 point
Dato : 24-07-04 09:39

hej...
jeg har set mails, hvor der er lyd der bliver afspillet og animotioner der bevæger sig, men hvordan for man en lyd til at blive afspillet, eller kan man kode en html fil, i notepad også få det lagt ind, nødagtig ligesom en mail?

på forhånd tak

//rudik

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 24-07-04 10:16

Når du starter en ny email kan du vælge om den skal være i HTML eller tekst format, når du vælger HTML kan du gøre ligesom du vil

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-07-04 10:28

Opfølgning til "Better_Performance"
Start en ny mail>formater>marker HTML>nu er den klar

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 24-07-04 11:06

jo, men jeg kan da ikke kode i min html? så?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 24-07-04 11:10

Hvad mener du lige med det?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 24-07-04 11:12

Du kan også hente programmet incredimail, som klarer det hele for dig

www.incredimail.com

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 24-07-04 11:37

ij, det program gider jeg ikke, jeg har brugt det, men det er ikke lige frem, prof mail man skriver med det, jeg mener, jeg syns at de mails, ser lidt for små børns agtig ud...

//rudik

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-07-04 13:54

Jeg har set HTML koder i mails.............de bliver straks bandlyst, så jeg ved ikke hvordan de gør.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 20 point
Dato : 24-07-04 23:54

Hej Rudik!
Du skal som tidligere nævnt, lave dine mail i HTML mode. Du kan så i format, angive en evt. baggrundstapet, som du vil skrive på, og du kan vælge tekst størrelse, type og farve.
Med hensyn til lyd og animation:

Sådan gør du med lyd:
I format, går du ind i baggrund og vælger lyd, hvorefter du skal finde den fil som skal afspilles i mailen. Når filen er valgt skal du angive hvor mange gange filen skal spilles.

Sådan gør du med billed:
På mellem bjælken på siden er der et lille billedicon. Klik på det og vælg så det eller de GIF animationer du vil have på mailen.

VIOLA sådan gøres det nemt og smertefrit.

Kommentar
Fra : Knud_D

Dato : 25-07-04 18:11

Hej rudik
Det er meget nemt, hvis du vil have f.eks. at musik skal afspilles i dine e-mails, så find en midi-fil (den fylder ikke så meget, du kan nemt finde et musikstykke på ca 3-4 min. der ikke fylder mere end 40 k) Så er det blot at indsætte den pågældende fil under Formater/Baggrund/Lyd, og den bliver afspillet når modtageren åbner mailen, du kan bestemme hvor mange gange den skal spilles, og så kan du ellers skrive og sætte billeder ind som du lyster.

Godkendelse af svar
Fra : rudik

Dato : 25-07-04 18:36

Tak for svaret severino.

//rudik