/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Uret går for hurtigt
Fra : BerndJ
Vist : 570 gange
100 point
Dato : 23-07-04 21:12

Har en Ericcson T 100. Uret går desværre lidt for hurtigt, ca. 2 - 3 min. på 14 dage.

Hvad skyldes det? Kan jeg gøre noget således at uret går præcis (jeg har for et par uger siden fået opgraderet til det nyeste software - det hjalp ikke).

Kommentar
Fra : return

Dato : 23-07-04 21:17

prøv at slå autoopdatering af dato og tid til i indstillinger

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 23-07-04 21:23

TAK - jeg har fundet "Indstillinger" - men kan herunder desværre ikke finde hverken dato og til eller autoopdatering af dato og tid - hvor ligger den??

Kommentar
Fra : return

Dato : 23-07-04 21:29

har du ikke i menuen indstillinger noget der hedder ur og datoindstillinger hvis du har den så gå ind i den og ned i den jeg skrev om før

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 23-07-04 21:40

Nej, jeg har ikke noget der hedder ur og datoindstilliger i menuen indstillinger. Der er noget som hedder "Tid og dato" under "Opsætning", men her kan jeg ikke finde noget om autoopdatering.

Kommentar
Fra : Samsung

Dato : 23-07-04 21:42

hvis du går ind under opsætning -> tid og dato ->avanceret->auto tidzone og slå dette fral. Måske ville det hjælpe

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 23-07-04 21:45

Til Samsung -

opsætning -> tid og dato har jeg fundet, men der er ingen avanceret og / eller autotidzone.

Kommentar
Fra : skovfogeden

Dato : 23-07-04 21:59
Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 23-07-04 22:25

Til skovfogeden

det er tilsyneladende en god "side" med mange informationer om utrolig mange mob.tel. - men desværre fortæller manualen "kun" om ting jeg vidst i forvejen (og som også fremgår af Ericcsons egen manual), og siden kunne derfor desværre ikke hjælpe med løsning til mit problem

jeg tvivler efterhånden på om der overhoved findes en løsning og at jeg måske skal vænne mig til det "forkerte" ur???

Accepteret svar
Fra : CarstenGP

Modtaget 100 point
Dato : 24-07-04 02:56

Hvis uret vinder eller taber i din tlf. så skyldes det sandsynligvis et defekt krystal, eller et filter-led, som er forkert dimensioneret.
Det har ikke noget med softwaren at gøre, men helt sikkert en fejl i den "fine" elektronik.

Har du garanti på telefonen, så kan du prøve at få den ind under der. Ellers tror jeg du må leve med fejlen.
Med mindre der er en auto-updatefunktion, som nogen har omtalt...

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 24-07-04 16:16

Tak for svaret CarstenGP.