/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Ingen billede-Ingen signal??
Fra : Keldd
Vist : 415 gange
200 point
Dato : 23-07-04 20:39

Jeg må overgive mig og spørge "grafikkort`s" intilligente læsere (øh,alle"grafikkort`s læsere er intilligente).
Bundkort-Gigab.GA-7IXE -Grafikk.Ge Force 3Ti 200.I 2 dage har jeg stået på hovedet ,rodet og regeret for at få billede
over i fjernsynet,men kun sort skærm.
Har en 4 pin ledning i grafikkortet,og ved fjernsynet et specielt scartstik m.4 pin hunstik på den anden side.Så kører jeg automatsøgning på fjernsynet,intet sker.
Så får jeg fat i et svhs phono adapter,og sætter det i foran på fjerneren,samme historie, intet sker ingen signal fra grafikkortet.Downloader derefter TV tool ,og sikken bunke spændende ting det kan,bare ikke hos mig.
Jeg ved ikke om jeg skal stritte det hele i havnen,men det kunne nu være sjovt,hvis jeg kunne sidde og se den Anders And DVD, jeg lige har købt,på fjernsynet,og ikke på monitoren.
Selvfølgelig har jeg kigget på de forskellige spørgsmål og svar i "Grafikkort" ,der var bare ikke lige noget
der kunne klare mit problem.
Men vi giver ikke op,fortæl hvad jeg skal hive i.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 23-07-04 20:41

Jeg må hellere fortælle at mit styresystem er:
W,XP Proof.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-07-04 20:55

Jeg er ikke ekspert i grafikkort Keldd, men har du været i Indstillinger Avanceret - nview display mode og set efter om dit kort er sat til TV

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-07-04 20:57

Jeg mener at tro, at det er under current display

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-07-04 21:01

Du skal selvfølgelig slå udgangen til at sende det samme som på monitoren:
Du skal jo så ind under skærmindstillinger - avanceret -
Nview (Eller lign)- enhedsindstillinger og vælge output enhed.
Det er muligt du skal bruge registrer skærme først.
http://www.av-supply.dk/index.php?index=17&show=32&gruppeid=3&PHPSESSID=b0 7e4c7f7b46bc0be15998260c94e8ac
Men man kan selvfølgelig også bruge skartindgang, men SVHS er det bedste.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-07-04 21:03

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-07-04 21:18

Ja det kan godt være du er sur Bjarne, men jeg så altså ikke dit indlæg, forøvrig er mit svar en tro kopi af et andet svar jeg gav den anden dag. Forøvrig kan den kære mand Keldd, da ikke vide hvor (Indstillinger Avanceret - nview display mode) er, men det kan han hvis han klikker et tomt sted på skrivebordet, trykker egenskaber, indstillinger, avanceret, og så selv går videre derfra. Hvis det da er der problemet ligger.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-07-04 21:21

Det var dit møglink Palle!

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 23-07-04 22:03

Har du stilt tven korrekt??

Accepteret svar
Fra : holniels

Modtaget 200 point
Dato : 23-07-04 22:08

Ps,ska vel ikke automatsøke på tven hvis du kører AU??

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 23-07-04 22:17

Jeg roder lidt med det,og ser hvad der sker.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 23-07-04 22:54

Jeg kan ikke finde og vælge output enhed og evt.slå den til,har været inde
alle mulige og umulige steder,om lidt ryger den i havnen.
Hvad skal vi nu finde på??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-07-04 23:05

Højreklik på det tomme skrivebord - Vælg Egenskaber - Indstillinger - Avanceret - Vælg det faneblad hvor der står:
GeForce 3Ti 200 (eller lignende) - klik ved current display

Hvis du ikke har det nævnte skal du opdatere din driver hos Nvidia.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-07-04 23:26

Nå nu har jeg været inde i mit eget display, og kan heller ikke finde det, men jeg har jo heller ikke koblet noget til.
Men her kommer uddrag fra andre:
Guide til tv-out på geforce serien
til de nyeste drivere

du har forbundet og genstartet din maskine.

højreklik på din skærm og vælg indstillinger.
Her må du ikke pille ved skærm nr 2, da den så vil blive aktiveret og brugt som en del af skrivebordet.
som udgangspunkt sætter du nu skærm 1 til 800 X 600 (giver det bedste resultat hos mig. Du kan altid ændre det senere

klik nu på avanceret og på fanebladet geforce-xxx

frem kommer en vinge, hvor du vælger "nview display mode"

finder nviewmodes og vælger clone/klon

hjreklik på skærm 2 og vælg "select tv format" vælg "advanced"
vælg "pal B denmark" og vælg composite eller svideo hvis dit tv understøtter dette. tryk på anvend og sig ok til du igen er ved "vingen"
driller det lidt, kan du vinge af i detect displays

tilbage til "nview display mode" højreklik på skærm 2, vælg "change resolution" flyt skydebaren til 800 X 600. Det er kun her du må ændre opløsningen på tvskærmen. aldrig ude i de alm indstillinger

nu skulle du gerne have billede på dit tv. er det ikke i farver kan det være fordi dit tv ikke understøtter svideo. Vælg da composite eller køb en colorfix

gå nu ind i vingemenuen "full screen video"
skal dit tv-out primært bruges til videovisning, hvor afspilleren styres via din pcskærm vælg da secondary display.
vil du styre din afspiller og alle funktioner via din tvskærm, vælg da disable

Og her er min forklaring, som måske virker:
klikker et tomt sted på skrivebordet, trykker egenskaber, indstillinger, avanceret, geforce
I trobleshooting: Sæt hak i :1. Force detection of a monitor on the secondary connector og 2. Hak i My connected Tv does not ...
Måske kan du også trykke: detect display?
Tryk anvend
HÅBER DET KAN BRUGES
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 23-07-04 23:50

Foreløbig tak,ser ud som jeg skal ud og finde en driver,det gør jeg,men jeg
er ved at blive søvnig,og jeg skal til barnedåb i morgen,bagefter vil jeg så skrive om mine trængsler med at
få Anders And over i fjernsynet.
God Weekend---Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-07-04 23:54
Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 24-07-04 00:56

Godt godt BjarneD,nu fik jeg driveren på plads,den er fra 20/7 2004,min egen opdatering sagde den jeg havde
10/10 2003,var god nok,men det var den åbenbart ikke.
Fortsætter imorgen god nat -Keldd.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 24-07-04 03:20

Du skal være opmærksom på flere ting, mht. kablerne.
For det første skal du bruge et video-out fra dit grafikkort.
Der er som regel en pil på det 4-benede stik, som indikerer om det er in- eller output.
Se mit eksempel her: http://www.grineflip.dk/temp/in-out.jpg
Det øverste er både in- og output, mens det nederste kun er input.
dvs. det nederste ikke vil virke hvis det sidder i dit grafikkort og fu vil bruge det som output.

Ligeledes skal du sikre dig, at den scart-adapter du bruger er tovejs eller input til dit TV.

Håber ikke det var ren volapyk, men jeg havde også mine problemer i sin tid

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-07-04 10:51

Lige en praktisk ting i forbindelse med opdatering af driver til Nvidia GeForce.
Du skal afinstallere Nvidia Display driver i Kontrolpanel -Tilføj/Fjern Programmer inden du opdaterer da du ellers kan risikere at få problemer.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 24-07-04 18:55

Palle,det er ikke rigtig ,det du skriver,fordi min driver er yngre(fra 20/7-2004)og alt foregår på dansk,og opstillingen
er helt anderledes,selvføgelig kan jeg bruge noget af det,forklaring følger.
Bjarne,den er god nok,fik en spritny driver ,på dit link.
CarstenGP,har tjekket ledninger efter din anvisning,alt er fint.
Men men men,nu kommer det svære,det er ganske lidt jeg har rodet med fjernsyn,en gang imellem skulle der laves en automatsøgning,og ellers ikke noget.
Så sad jeg og tænkte(lad være at grine).Kommentar nr.10 holniels, skrev noget om at jeg ikke skulle bruge automatsøgning,men AV.
Hvad er AV ,hen og hente TV manualen,tyk som en telefonbog,og fjernsynet havde 4 forskellige AV indgange.
Efter en del trykken knapper kom billedet,på den SIDSTE AV indgang.
Okay,der er stadig et stykke vej til det er som jeg vil have det,i øjeblikket kan jeg kun køre en skærm ad gangen,
men det ordner sig,et spørgsmål om forskellige justeringer,så der skal rodes lidt endnu.
Det her dumme pointsystem har jeg det ikke godt med ,men både palle og bjarne ,I har sgu point nok, så holniels
står med palmerne dennegang.
Men tak for hjælpen allesammen,og så kan jeg se Anders And film hele natten ,på den store skærm-Rap Rap Rap
Rap Rap Rap Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-07-04 19:25

That's the spirit Keldd.

F... de point!
Jeg er sikker på at du finder indstillingen til at have både PC monitor og TV for når jeg kan finde det på mit FX5200 så kandu nok også på dit 3TI200.
God fornøjelse med rapperiet.
Bjarne

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-07-04 23:21

Ja sørg nu får det ikke rapper helt for dig Keldd, og så må det komme i "anden" række at få visning begge steder.
Du bruger vel Windows Media Player. Men du kan jo også brænde Anders Andfilmen i VCD, så kan dine børnebørn jo også se den på deres faders DVD-afspiller.
Og kom nu ikke galt adsted på din hurtige motorcykel.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Keldd

Dato : 25-07-04 10:56

Tak for svaret holniels.Og selfølgelig også alle andre der deltog i dette meget
seriøse og alvorlige spørgsmål.
Ja Palle,jeg passer på der ikke går rap i den,og Bjarne, fald ikke ned af den hurtige havetraktor.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 25-07-04 15:02

Takk Keldd,fint du fikk det til.