/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Dku-5 kabel uden software?
Fra : JacobS.
Vist : 507 gange
220 point
Dato : 23-07-04 16:22

Hej. jeg går og overvejer at købe et nokia dku-5 kabel, men er lidt i tvilv!!. Er der nogle er jer som ved om man behøver at bruge software til kablet hvis man vil overfør billeder fra telefonen til computeren. Jeg har en computer med XP og en nokia 6610i telefon. for som regl med XP behøver man ikke software. jeg har foreksempel et digital kamera. Og da jeg tilsluttede det til computeren, kunne jeg overfør billeder selvom jeg ikke har instaleret softwaren til det.
Håber i kan hjælpe mig!!

Kommentar
Fra : Ollie

Dato : 26-07-04 13:49

Hejsa
Du skal bruge software til dit kabel, det kan hentes gratis på Nokia`s hjemmeside.
Derudover skal du bruge programmet "Nokia Pc Suite", det kan også hentes gratis på Nokia`s hjemmeside.
mvh. Ollie

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 26-07-04 19:00

Ja jeg ved godt at jeg kan hente det der pc suite til min computer. men er du sikker på at jeg behøver at bruge softwaren. kan jeg ikke bare stoppe kablet i computeren og så bare overføre billederne fra min telefon til min computer uden at have instaleret noget program. Xp plejer som regl at skrive Nyt hardware fundet, instalere nødvendig software, eller noget i den stil, og så kan man bare bruge det, uden at have instaleret softwaren!!!

Accepteret svar
Fra : Ollie

Modtaget 220 point
Dato : 26-07-04 19:44

Hej igen
Du har ret i at man normalt kun behøver at sætte et usb-kabel i computeren og så klarer den selv det hele, men det er ikke nok når du vil bruge et dku-5 kabel.
Det kræver at du først har hentet softwaren (driveren) fra Nokias hjemmeside og installeret den på computeren, herefter kan du sætte kablet i computeren og computeren vil så finde driveren.
PC-suite programmet skal bruges til at overføre data/filer fra computer til telefon + til at redigere f.eks. telefonens numre.

så desværre der er ikke nogen vej udenom. (men det tager ikke ret lang tid, da det er nogle små filer du skal hente)

mvh. Ollie

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 26-07-04 20:28

Hej Ollie, tak for dit svar. Så bliver jeg jo desværre nødt til at hente og instalere softwaren!!!
men det går jo nok!!!

Godkendelse af svar
Fra : JacobS.

Dato : 26-07-04 20:29

Tak for svaret Ollie.