/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Meget billigt og 1. klasses arbejde udfø~
Fra : ksenia
Vist : 1623 gange
250 point
Dato : 23-07-04 10:24

Jeg kan tilbyde meget meget billigt og absolut 1. klasses arbejde, skal du have lavet nyt tag, gulv, køkken, badeværelse, renovering, malerarbejde, ja kort sagt alt! så kontakt mig på email: ksenia@pc.dk
Helst kun Jylland.

Og til dem som har ondt i r.... over polsk arbejdskraft, så tag og vend blikket indad, herhjemme prøver håndværkere da kun at tage så meget som muligt for ingenting, tilmed er det oftest dårligt udført da de jo skal videre til næste "opgave". Der er naturligvis undtagelser. Polsk arbejdskraft har tradition for at sætte en ære i deres arbejde, og knokler som ingen dansk håndværker jeg har set, bare til orientering.

mvh
kenneth

Accepteret svar
Fra : mrhan

Modtaget 260 point
Dato : 23-07-04 10:30

Hej

Vil det sige du sender en polak ud for at udføre arbejdet..??

VH
mrhan

Godkendelse af svar
Fra : ksenia

Dato : 23-07-04 10:34

Dansker, polak, kineser! Det er vel egentligt underordnet, hvis arbejdet er udført perfekt.
Tak for svaret mrhan.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-07-04 10:35

Jeg går ud fra du er dansk håndværker og sviner dig selv til.
Samt at du roser polske håndværkere.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-07-04 10:38

Hej Kenneth

Det jeg ved om polsk arbejde er, at det somregel er sort - polakkerne er somregel underbetalt iflg dansk standart - der er ingen reklamationsret - og sidst men ikke mindst, så dét arbejde jeg har set nogle polakker udføre var ikke i top.... Er jeg helt forkert på den???
Og det skal lige siges, at jeg ikke skriver dette fordi jeg har "ondt i r..." men fordi det er den viden jeg ligger inde med .........korrekt me if I´m wrong

// Toupie

Kommentar
Fra : ksenia

Dato : 23-07-04 10:52

Til Theil og Toupie.

Jeg sviner bestemt ikke danske håndværkere til, jeg refererer blot til virkligheden, og som jeg også skrev er der undtagelser. Men hvor mange gange er det ikke set at danske håndværkere har udført hæsligt arbejde, og bagefter står mange stakkels kunder tilbage og kommer ingen vegne med de klagemuligheder som eksisterer idag. Det er virkligheden, så lad være med lade det lyde som om jeg generaliserer.
Og til Toupie, jeg tror at der desværre også kommer polakker til Danmark som ingen håndværksmæssig baggrund har, men blot påtager sig arbejde for at tjene nemme penge. Men en udlært håndværker fra Polen kan jeg kun anbefale.
Og iøvrigt beskæftiger jeg mig ikke med sort arbejde.

Hilen kenneth

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 23-07-04 10:55

Danske håndværkere er altså ikke specielt dygtige.

Jeg skal blankt erkende at jeg er lidt skuffet over nogle af de håndværkere som jeg har fået til at udføre arbejde for mig.

Den tømrer som jeg har anvendt tager 470 + moms pr. time og han kan kun få 7 på en 10 skala.
Min VVS mand tager 295 + moms, han får så til gengæld 9
Blikkenslager kan kun få 2 ud af de 10 trods han tager 320,- excl moms.

Hvis de polske arbejdere er under den normale håndværker garanti, så ville det være fint med mig at de gør det 20% billigere ?
Men er der ingen reklamations ret på polsk arbejde, skal opgaven overvejes nøje ellers kan det jo blive noget dyrt.

At de får lavere løn er jo egentlig de polske arbejdere, og mon ikke de vil "kræve" at få det samme som danske håndværere om 6 mdr. ???

De danske håndværere er ganske enkelt for dyre og sætter ikke en ære i deres arbejde (man kan selvfølgelig ikke skære alle over en kam, der er også dygtige håndværkere (som min VVS mand))

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-07-04 11:00

Jeg kan kun give dig ret i at der er danske håndværkere der udføre "hæsligt" arbejde, men om det er formålsløst, at klage skal jeg ikke kunne udtale mig om.
Selvfølgelig kan den ene håndværker være lige så god som den anden, selvom det ikke er dansk arbejdskraft Danske håndværkere tager jo også udenlands og arbejder, så lige dén del af det er der jo intet i vejen for.

Lønnen kan jo selvfølgelig også diskuteres, for hvis polakkerne mener de får en høj løn, selvom det er under dansk standart, så kan det på den ene side være ok - men på den anden side så giver det mindre arbejde til danske håndværkere og dét er jo ikke særligt smart

// Toupie

Kommentar
Fra : Tikker

Dato : 23-07-04 11:21

Hej!
Jeg har en stålbuehal (staklade) på 700 kvm, som jeg vil have sider og porte på.
Jeg har fået et dansk tilbud og har nu kontakt med en polsktalende dansker, der "bestyrer" et hold polske bygningsarbejdere i Danmark. Det er fuldt lovligt og jeg har bedt om et tilbud. Det hører jo med til historien at man kan købe Rockwool, Velux vinduer og f.eks. Linka stålplader i Polen, men som man selv afhenter i Danmark og prisen ligner 50% af det man skal betale i tømmerhandelen.
Alle priser er med fuld regning og moms, da jeg skal bruge det i mit regnskab.
Det ser jeg ikke noget forkert i, det er ikke for at kritisere danske håndværkere men kun et økonomisk spørgsmål.
Jeg kan oplyse telefon nummeret hvis nogen er interesseret.

Kommentar
Fra : ksenia

Dato : 23-07-04 12:05

Til Tikker.

Ja, og sådan er det jo med alting. Hvem gider at betale det dobbelte eller tredobbelte for samme arbejde/produkt.
Og Ole Thuelesen/Biomax kender jeg udemærket. Egentlig håber jeg blot at der bliver sat så meget fokus på det danske anlæg/byggeri, for det halter gevaldigt mange steder, man kan jo kun håbe.

Og til Toupie, man kan jo sige at branchen har undermineret sig selv lidt, og da der nu viser sig andre muligheder for danske kunder, begynder branchen naturligvis at reagere, men det er jo kun forventeligt.
Men fokus bliver sat på udenlandsk arbejdskraft, og undermineringen af det danske arbejdsmarked...
Pladder! Det er jo netop nu at de skal tage udfordringen op og kikke indad, for der er ingen tvivl om at danske håndværkere fagmæssigt er ligeså dygtige som udenlandske, men af forskellige årsager bare laver noget dårligt arbejde.

MVH Kenneth

Kommentar
Fra : MSK

Dato : 26-07-04 10:35

Til Tikker

Jeg står og skal ha bygget et sommerhus og vil da gerne ha et hold Polske håndværkere op og bygge de for mig. Det ser jeg da intet galt i, da Polen er med i EU og dermed helt legalt kan byde på entrepriser i hele EU.
Jeg har da en forestilling om at de er mindst ligeså dygtige som danske håndværkere og en af fordelene ved at benytte dem er at de (kun) arbejder på ét projekt af gangen og først derefter går videre til næste, samt at de kan tage alle materialerne med fra polen.
Men problemet er selvfølgelig at få de "rigtige" håndværkere, da der ikke er mange referencer
Jeg er da interesseret i at høre om gode erfaringer og også gerne adresser eller tlf nr.

Mvh
MSK

Kommentar
Fra : bong

Dato : 27-07-04 13:59

Hej Tikker:

Jeg står også og skal have lavet en mindre tilbygning til mit sommerhus og er meget interesseret i det telefonnummer til gode polske håndværkere. Du kan evt. maile på re@tele2adsl.dk. Tak

Kommentar
Fra : bong

Dato : 27-07-04 13:59

Hej Tikker:

Jeg står også og skal have lavet en mindre tilbygning til mit sommerhus og er meget interesseret i det telefonnummer til gode polske håndværkere. Du kan evt. maile på re@tele2adsl.dk. Tak

Kommentar
Fra : Jagd

Dato : 18-10-04 09:20

Til thulin
Hvad er lige forskellen på en VVS'er og en blikkeslager ?
Hvi du var så glad for din VVS'er (9) hvorfor lod u så ikke ham udføre dit blik-arbejde, istedet for at tage en anden ?

Kommentar
Fra : whitejack

Dato : 23-10-04 05:57

Til dem som søger billige håndværkere, kan jeg kun anbefale at I skriver til ksenia som har skrevet et indlæg her på siden, jeg har fået lavet helt nyt tag med ovenlys vinduer, isat nye vinduer i hele huset samt renovereret badeværelse, og jeg må sige at det er super godt håndværk der er blevet udført. Da jeg samtidigt sparede kr. 40.000 på at købe vinduer samt materialer gennem ksenia, og arbejdslønnen var ca. halvdelen af hvad jeg havde fået tilbud på af et dansk firma, kan jeg kun anbefale at få et tilbud derfra. Det er ihvertfald ikke sidste gang jeg bruger dem. Og så er de utrolig venlige at samarbejde med.

hilsen whitejack

Kommentar
Fra : dagensmand

Dato : 23-10-06 05:10

Hej med jer!

Til dette fora har jeg kun ét at sige:

LAD VÆRE MED AT BENYTTE DET FIRMA SOM KSENIA OMTALER, DEN FEJL HAR JEG GJORT.
Arbejdet er fyldt med skjulte fejl, og de kender intet til danske standarder.
Og så tror jeg ikke at det er uddannet håndværkere!!!
Man prøvede også at bonne os for flere timer end der faktisk blev brugt så!

og til whitejack, måske skulle du få en sagkyndig til at gå arbejdet efter i sømmene.

hilsen dagensmand