/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
scooter hjælp..
Fra : tiemaster
Vist : 496 gange
100 point
Dato : 23-07-04 07:23

godmorgen... har lige brug for lidt hjælp. min kammerats scooter vil ik starte, han tog på ferie sidste uge og der virkede den fint, da han så kom hjem ville den ik starte. Er der en der ved hvad det evt. kan være så vi kan kigge på den.. vil hverken starte med elstart el. kickstarter....

tusind tak..

Kommentar
Fra : return

Dato : 23-07-04 08:26

er batteriet ok ?

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 23-07-04 08:37

ja regner med at bat er ok elstarteren lyder fint. den vil bare ik starte...

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 23-07-04 08:52

Hey prøv at spørge her inde. http://www.scootergalleri.dk/html/for_forside.asp

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-07-04 11:53

Er der benzin på

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-07-04 13:23

Sving tændrøret ned mod din hånd, for at se om der kommer dråber, for så er den jo druknet.
Se efter gnist, når tændrøret lægges mod stel.
Hvis der mangler benzin, så sprøjt 1-2 fingerbøl benzin ned i cylinderen gennem tændrørshullet, for at se om den starter op.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : Will_O

Modtaget 100 point
Dato : 28-07-04 15:51

Prøv at tage benzinslangen af karburatoren kommer der benzin ud - hvis ikk kan den evt. være stoppet et eller andet sted i slangen, (så skal der nok en nye slange til, evt. kan i prøve at ranse den) den kan også være stoppet der hvor det render ud af tanken.... - Ellers tjek om der er gnist på tænrøret, tag det ud og hold den læg det mod noget metal - man skal tydeligt kunne se gnisten ellers skal der nok et nyt tændrør på - derudover skal tændrøret helst have en lysbrun farve - er det mørkt får den for meget olie - er der meget lyst får den ikk nok benzin... - hvis det enten er mørkt eller lyst skal der højest sandsynligt stilles på karburatoren... - ellers tjek om alle slanger sidder fast både i den ene og anden ende;)

Godkendelse af svar
Fra : tiemaster

Dato : 28-07-04 16:07

Tak for svaret Will_O.