/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
leningsnet.. har et problem hjælp
Fra : alabama
Vist : 335 gange
70 point
Dato : 22-07-04 21:37

hej.. jeg har lige fået nyt ledningsnet til min, k 50. men jeg kan ikke få min forlygte til at lyse jeg har ikke sat andet ind tændnings låsen til....men skal man have en ensretter eller sådan noget i, før lyset kan virke??????

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-07-04 22:42

Almindelige pærer behøver ikke nogen ensretter for at lyse,
vekselspænding er ok.
Men lysdioder kræver jævnspænding, altså en diode/ensretter.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 22-07-04 22:50

Teil:
Hvad er det for noget vrøvl du skriver?
Lysdioder kan da sagtens køre på vekselspændning, de lyser så blot kun på den ene halvbølge.

MVH

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-07-04 22:54

Ensretter bruges hvis du har batteri eller blinklys på, men du må jo have samlet tændingslåsen forkert, eller mangler stel på pærens fatning, prøv evnt. med en anden 6Volts pære og hold pærens stel mod knallerens stel, samtidig med at midterkontakten på pæren får strøm.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : alabama

Dato : 23-07-04 11:27

altså,,, jeg føler jeg har prøvet alt....har også prøvet det der med stel...og det der med en ny pære.....på mit ledningsdiagram, er der en grå ledning fra tændningslåsen, og den skal sættes sammen med en grå ledning fra lednings nettet. som skal tilsluttes, en grå ledning fra lys kontakten,(oppe i lygtehuset) fra lys kontakten går der en, gul, grå, og en hvid ledning, (og en grøn ledning horn), gul og hvid, de skal sættes sammen med kort og langt lys,(forlygten) og den grå, skulle sættes sammen med den grå fra ledningsnettet.som jo sidder nede i tændninglåsen... så den får strøm.. så burde der også være lys på, når jeg starter knallerten???? nogen forslag hvad jeg skal gøre... skulle måske starte forfra(igen)....

Kommentar
Fra : alabama

Dato : 23-07-04 11:34

kan man ikke prøve at omgå tæningslåsen i første omgang...altså sætte direkte strøm til forlygten....????

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-07-04 13:18

Knallerten skal vel startes for at der er lys, og hvad med horn, virker det, i det hele taget, hvad med de andre ting, virker de. Er sikringen ved batteriet ok?
Det ville være smart, hvis du havde en prøvelampe, den kan købes alle steder:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=279570944&n=319656630&pn=319716683
Så kan du følge strømmen helt nede fra strømspolen.
Kan du sende diagrammet til Palle@findmail.dk ?
Prøv også om der er plus på ledningen op til lyskontakten?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 23-07-04 21:42

Har du nylakeret hele stellet, lygte eller begge dele så kan der være problemer med stel forbindelsen.
Prøv med en ledning fra motorblokken til Forlygte fatningen.

Kommentar
Fra : alabama

Dato : 23-07-04 23:40

det har ikk noget at gøre med det...den har nemlig kørt før....så det er ikk det

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 24-07-04 00:16

Uha. Det kan være svært at finde en fejl. Hvis man ikke har et måleinstrument.

Ok. Sådan som jeg husker det er der en fødespole og en lysspole I sådan en. Så det du skal er at følge ledningen fra lysspolen til kontakten. (Lusspolen er den med det tykke kobber tråd) . Prøv da at forbinde ledningen før kontakten. Hvis det giver gevinst. Kan det tyde på at kontakten skal renses med kontaktrens .

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 24-07-04 00:20

Jeg mener. Prøv da at forbinde ledningen før kontakten direkte til pæren.
Sorry!!!

Kommentar
Fra : alabama

Dato : 24-07-04 12:46

jamen det hele har været igang før( der har været lys på) men lednings nettet virkede ik ordenligt, så vi skiftede det ud, så det er ikk noget med lys spolen.... den virker fint

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 24-07-04 13:27

Hvilken problemer havde du med det gamle lednings netværk ????

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-07-04 13:49

Du køber en prøvelampe, den har en synålspids, der kan stikkes ind i en ledning, og krokodillenæbet sættes fast på stel, så kan du følge strømmens forløb hele vejen fra lysspolen, og over på den anden side af tændingslås og på lyskontakt osv.
(en grå ledning fra tændningslåsen, og den skal sættes sammen med en grå ledning fra lednings nettet) Ja og den giver også lys på pæren i hastighedsmåleren/speedometer ER DER LYS I DEN; SÅ ER STRØMMEN OGSÅ HENNE VED HØJ/LAV SKIFTEREN
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 11-08-04 12:56

Har du fundet ud af det??
Du må gerne lukke dit spørgsmål.

MVH

Kommentar
Fra : alabama

Dato : 26-08-04 09:44

nej har stadig ikk fundet ud af det.... har et andet problem nu.... den vil ikk starte :(

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-08-04 15:17

Så er der jo nok ingen gnist på, har du kontrolleret platinafstanden.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : alabama

Dato : 26-08-04 21:59

ja der var gnist

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-08-04 22:10

Har du sat noten i krumtapsakselen, der styrer svinghjulsmagneten, så gnisten kommer på det rigtige tidspunkt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : alabama

Dato : 28-08-04 14:16

ja... har fået fikset problemet... men tændingen skal jeg lige ud at lege lidt med :D :D :D