/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
msi dvd brænder
Fra : frederikshavn
Vist : 458 gange
50 point
Dato : 22-07-04 18:35

jeg har lige købt en msi dvd brænder/combo drev,men når jeg skal inst.win xp pro,stopper den når der er 29 min.tilbage,beder msi'en om windows xp pro.sp1,og en fil der hedder i386,er der nogen der kender til problemet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-07-04 18:42

Du skal nok indstallere XP + SP1 inden du kan indstallere dit nye combodrev.

Kommentar
Fra : Henrik7500

Dato : 22-07-04 19:47

Du skal installere xp og opdateringen sp1 fra et alm drev inden du installere den som eyvind skriver jeg har selv prøvet det andet og det kan man ikke

VH Henrik

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 50 point
Dato : 22-07-04 20:32

Problemet er at du har en version af XP uden sp1, derfor leder den efter nogle drivere til sandsynligvis det DVD brænder drev du installerer XP fra! Er der ikke en mulighed for bare at ignorere meddelelsen? Ellers må du jo downloade en fuld sp1 og udpakke den i et bibliotek som du kalder i386, og derefter brænder over på en seperat cd før en nyinstallering af XP. Så burde du kunne stoppe den cd i når den beder om det!

Kommentar
Fra : xou

Dato : 22-07-04 22:29

tag drevet ud af pc og forsæt indstallationen.bagefter kan du sætte dit drev i igen og indstallere det,evt ved de med følgene driver.
eller
find i386 der er en mappe på dit xp cdrom,og se om den kan finde den sådan her:
d:\i386 hvor d er dit cdrom hvor xp er i.
ellers
er det et seperat problem som >>tedd siger.

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 22-07-04 23:08

til tedd hvordan gør man det,er ikke et geni til det her

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 07-01-07 23:29

Tak for svaret tedd.