/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Motivations psykologi på nettet?
Fra : Naturterapi.dk
Vist : 603 gange
435 point
Dato : 22-07-04 18:21

Jeg kunne godt tænke mig at finde et sted hvor man kan få nogle gode råd til hvordan man går igang med at ville tabe sig for alvor.
Jeg kan holde de ondeste slankekure i 3-4 uger, og så falder jeg pladask i og æder som om jeg aldirg havde set mad før.
Jeg ved det er noget psykisk, men når jeg først falder i tager det mit ego 30 sekunder at overtale mig til at æde f.eks 2 shawarma sanwich med en gang pommes frites og mere til...
Og det er selvom jeg ikke vil. Jeg vil jo gerne ligne en græsk gud.

Men er der ikke nogle gode guldkorn et sted på nettet man kan repetere til sig selv når man er ved at galde i??

Eller har i nogle gode råd?

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 22-07-04 18:26

Måske kunne du tage nogel billeder af dem du vil se ud som, og nogle billeder af nogle knap så pæne mennesker.... Så kunne du hver gang du får lyst til at "æde" kigge på billederne, så vil du måske ændre mening....
Det er kun et forslag, så ikke noget med at "råbe" ad mig

Held og lykke...

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 22-07-04 18:30

I et andet spørgsmål (http://www.kandu.dk/dk/spg/45497) har jeg beskrevet en metode der virker på mange ting, det er en form for selvhypnose, og kan måske også hjælpe dig

Kommentar
Fra : M8M

Dato : 22-07-04 18:35

Det link virker ikke Better...

Kommentar
Fra : Naturterapi.dk

Dato : 22-07-04 18:36

Heller ikke for mig...

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 22-07-04 18:40

Det er fordi der er kommet en parantes med i linket

http://www.kandu.dk/dk/spg/45497

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-07-04 19:00

Det er garanteret ikke noget psykisk der får dig til at hoppe fra en "ond slankekur" på den måde.
Det er en naturlig protest fra din krop fordi du netop udsætter den for "onde kure".
Hvis du vil tabe dig for alvor, er det kun at sige til dig selv, at nu skal det være, men du skal også være klar over på hvilken måde, for ellers ender du igen med ædeflip om 14 dage.
Det er en skrøne at man skal spise mindre for at tabe sig (medmindre man altså er et madsvin).
Det drejer sig om at omlægge kosten til noget ikke fedende, og spise så meget at forbrændingen bliver sat i vejret, samtidig med motion.
Og glem alle hensigter om at tabe vildt mange kilo på under 14 dage.

Så glem alle "onde" mirakelkure, på længere sigt skader de mere end de gavner.

Kommentar
Fra : 888

Dato : 22-07-04 20:14

Hvis du selv mener det er noget psykisk, hvorfor arbejder du så ikke med det først- ellers vil du jo bare blive ved med at falde i!

Kommentar
Fra : 888

Dato : 22-07-04 20:27
Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 22-07-04 21:20

Der er meget psykisk inde i billedet, når man skal på skrump, tror jeg. Måske ikke for alles vedkommende, men for manges. Uanset hvor gammel jeg bliver, tror jeg at jeg altid vil "falde i" med de usunde ting. (is) Men hvis/når man spiser sundt og rigtigt, kan der også være plads til det. Som man siger, det er ikke det man spiser mellem jul og nytår, man er fed af, det er det man spiser mellem nytår og jul. Problemet er bare at nå derned, hvor man kan tillade sig at falde i. DET kræver motivation. For nogle mere end andre. Det er min opfattelse, at der er en masse psykiske blokeringer indblandet også. Fx.: hvorfor har jeg så meget imod at følge vægtkonsulenternes kostplan, når jeg ved, jeg taber mig en ustyrlig masse?? Når/hvis jeg når en nogenlunde normalvægt, vil Rigshospitalet som de eneste i landet prøve at operere min ryg, så jeg måske kan komme til at gå igen. Når det ikke hjælper, så ved jeg ikke, hvad i denne verden der gør, for det ville godt nok være pragtfuldt. Men derfra og så til at gøre noget ved det, der er åbenbart meget langt. Det eneste der sker er, at jeg lige så stille tager på i stedet for.
I tidens løb har jeg flere gange tabt 25 - 35 kg. Hver gang vender jeg tilbage til de usunde kostvaner, tager det hele på plus lidt mere. Og den yo-yo hænger mange i. Men HVAD der gør det, det aner jeg simpelthen ikke - desværre.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Naturterapi.dk

Dato : 22-07-04 21:59

Jette... prøv at se denne side:

http://users.cybercity.dk/~bbt1485/

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 23-07-04 00:43

Hej Naturterapi
Jeg HADER når de skriver om mig offentligt.
Tak for linket. Ku' vist godt være, man skulle gøre noget radikalt, og få en til at kigge i hovedet på en. Men det undrer mig ikke, at spiseforstyrrelser bliver grundlagt så tidligt, for jeg har altid haft dem.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 24-07-04 00:40

Hej.
Prøv at klikke ind på:

www.vaegtvogterne.dk

DEt er et seriøst program, der bare virker uden at værer ond eller på anden måde hård. Man får mad hver dag og masser af mad.Jeg er totalt madglad, men alligevel har jeg tabt 18 kg igennem det sidste halve år. Og nu mangler jeg da kun 10 tilbage. De tager så til gengæld også tid. Men det skal lykkes. Og det gør det.

Peter.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 24-07-04 00:47

Hej Peter.
Til lykke med de 18 kg. Husk at holde vedligeholdelseskuren, når du har nået den vægt, du gerne vil. Det "glemte" min bror, så har har taget mindst 20 kg. på igen.
Hilsen Jette

Accepteret svar
Fra : annereenberg

Modtaget 435 point
Dato : 27-07-04 09:09

Hej naturterapi
Min erfaringer siger, at overspiseri skyldes en psykisk ubalence, og at man skal ændre sine tankemønstre. I takt med at tankemønstrene ændres får man større selvværd og blod på tanden til at spise sund mad. Kognitiv terapi eller NLP-kurser er helt fremragende. I DGI-byen starter et nyt et NLP-kursus i uge 41. Se deres hjemmeside på www.dgi-byen.dk
Kramz Anne

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 04-08-04 13:08

Nu kender jeg hende Christina der står for kurset i DGI Byen, og hun er altså god, så det er bare med at komme afsted

Kommentar
Fra : Leif_og_inge

Dato : 14-08-04 20:56

Her for nyligt sad jeg ogstuderede nogle gamle sider fra infopaq som jeg gennem tidens løb har printet ud bla.a. stod der på et af dem: Citat: MOTION GIVER FLERE HJERNECELLER. CITAT SLUT, hvis så også denne gevindst kunne bruges kreativt, men det er nok her det kniber for nogle -det er i dagligdagen det går galt for her har vi brugt vore resourcer på arbejde og så er det de nemme løsninger der ryger indenbords - hvormange mennesker har eks. salat og slankemad med i kantinen - jeg smed selv 26 kg udelukkende ved at æde salat i 3 måneder men det kører så op og ned, det kræver fasthed at sige nej tak til kollegaernes wienerbrød som de kan æde i metervis af uden at det er at se på dem.... Men i en slankeklub! aldrig.... fordi tanken om at andre skal profitere sig på andres lidelse...I skrivende stund har jeg besluttet for den 3. motionstur idag... og når solen går ned finder min fyr og jeg et sted vi kan danse moderne for omsider kan vi være i tøjet... inge

Godkendelse af svar
Fra : Naturterapi.dk

Dato : 25-08-04 07:18

Tak for svaret annereenberg.