/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Brugt tøj
Fra : sfl17
Vist : 630 gange
30 point
Dato : 22-07-04 15:30

Jeg har to sorte affaldssække med brugt drenge/herre-tøj af både dyr og billig kvalitet, men aner ikke, hvad jeg skal gøre af det. Findes der ikke nogen kræmmere eller nødhjælpsorganisationer, der kommer ud privat og afhenter den slags?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-07-04 15:34

Bor du ikke i nærheden af "Kirkens Genbrug" de er altid glade for at modtage det.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-07-04 15:35
Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-07-04 15:38

Hvis du får en ugeavis, kan du sikkert finde nogle spejdere el.lign., der vil hente dit tøj.

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 22-07-04 16:12

Hej Sfl17

Når jeg har brugt tøj, så kontakter jeg ASF-folkehjælp, de samler til Rusland og de sørger for at dem der har behov for det får det.

Jysch

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-07-04 16:25

Der er jo også Kirkens Korshær http://www.kirkenskorshaer.dk/ der har jeg også afleveret tøj til.
Noget bliver solgt på "loppemarked" og overskuddet går til deres varmestuer andet giver de til dem, der har behov for det. Det går til et godt formål i Danmark.

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 22-07-04 17:18

Ja, det er fint med de velgørende formål, men jeg gider ikke slæbe de to sække hen til nærmeste butik, da jeg ikke har bil. Hvilke organisationer afhenter tøj?

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 22-07-04 18:34

Hej sfl17.

Prøv at kontakte teknisk forvaltning i din kommune, og hør om der noget der hedder storskrald, hvis det er tilfældet kommer de og henter det, tøjet afleveres så til deres egen genbrugsbutik.
Sådan kom jeg af med nogle sække tøj, legetøj,altanbarnevogn, og andet vi ikke havde brug for.
Jeg mener at Kræftens bekæmpelse i enkelte tilfælde afhenter ting. Så prøv der ,hvis det skal være en organisation.
Hilsen Rita.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-07-04 19:04

sfl17
Hvor i landet bor du?
Det er meget forskelligt fra den ene by til den anden om de vil køre efter brugt tøj.

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 22-07-04 19:06

Jeg bor i selve København, så der må vel være nogen, som ordner den slags?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-07-04 10:40

Hvis du får en ugeavis, kan du sikkert finde nogle spejdere el.lign., der vil hente dit tøj.

MVH
Hanne

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 30 point
Dato : 23-07-04 13:17
Godkendelse af svar
Fra : sfl17

Dato : 23-07-04 14:12

Tak for svaret ans.