/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Formatering af ekstern harddisk...
Fra : IzzNoGood
Vist : 326 gange
50 point
Dato : 22-07-04 13:15

Jeg har en Maxtor 160GB harddisk og en ekstern harddisk box.
Hvordan skal den formateres ?
Ja, jeg er en total klovn til det her :)
Håber der er nogen der kan hjælpe.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-07-04 13:42

Hvis det er i XP
H-klik på denne comp>vælg administrer>vælg diskhåndtering>
h-klik på det grå område "disk 1">vælg opgrader til dynamisk disk>
h-klik på uformateret område>opret partition
og formater denne partition
Eyvind.

Kommentar
Fra : IzzNoGood

Dato : 22-07-04 14:20

Det er windows 2000
Vil gerne vide om den skal monteres i mit kabinet eller i den eksterne box osv. Er virkelig ikke god til det her.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 22-07-04 16:57

Win 2000 - det er samme opskrift.
Det kommer an på hvad du vil bruge din HD til, om den skal sidde eksternt eller internt.
Skal den arbejde hele tiden og indeholde programmer - så internt.
Som reservelager kan den sagtens være ekstern (i box)
I boxen skal den være sat som master (MA) i bagenden af HD
I win 2000/XP (USB) sættes den bare til efter comp er startet, og Comp finder den selv.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 22-07-04 20:00

Jeg bruger XP. Jeg har 2 eksterne harddiske, som begge er partionerede. Jeg kan da bare - Stifinder - højreklikke på drevet og så vælge formater.
Det har jeg lige gjort, da min gamle computer gik i "ged" og jeg købte en ny. Brugte den gamle interne harddisk som en ny ekstern harddisk. Den sidder ligesom den anden i sin harddisk box, og er tilsluttet via USB 2.

Med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 22-07-04 20:02

Som Eyvind skriver, er det vigtigt, at alle dine eksterne harddiske, som tilsluttes via USB, skal jumperen sættes som MASTER

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-07-04 20:09

Ja Franksp - for din gamle HD har været i brug.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 22-07-04 20:22

Hej emesen. Det overså jeg.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-07-04 20:26

Ja - jeg har lige skiftet til Emesen - og prøver at slette ubesvarede spørgsmål i profilen - jeg er nået til sp. 13000, så der er langt igen.

Godkendelse af svar
Fra : IzzNoGood

Dato : 23-07-04 15:38

Tak for svaret Eyvind.