/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Telia DK - Telia ?!.. Hmm
Fra : foxdk
Vist : 461 gange
100 point
Dato : 22-07-04 12:54

hejsa alle sammen og DiTTe_77

Jeg forstå ikke rigtig det Tips DiTTe_77 har skrive: http://www.kandu.dk/dk/tip/8537

Hvis du har Telia Xpress, eller Telia Unlimited, så pas på når du er på Bornholm. Senderen skifter til Telia. I stedet for Telia DK. Det vil sige at man betaler for alle sine sms'er, eller betaler ekstra hvis man har Telia Unlimited. Med Telia Xpress koster det ca. 2,33 kr. for én sms. Rimelig skod
Hilsen Ditte-marie..

Hvad jeg ved SKAL Telia skrive på deres side eller i kontrakten hvad det koster hvis man er i Telia net og ikke Telia DK og jeg kan ikke finde nogle steder det stå. KAN I??????

Jeg kan kun finde under "Spørgsmål og svar" på Teliamobil hjemmeside stå følgende om SMS til Telia Xpress:

Fri SMS, hvornår gælder det?
SMS'erne til nul kroner må bruges til normalt privat brug - fra person til person i Danmark
Du må ikke:
- Udsende maskinskabte SMS, altså maskinelt afsendt.
- Sende en serie af identiske SMS til samme modtager.
- Bruge SMS som chikane, hvor der spammes til enkelte eller grupper.
- Bruge SMS kommercielt, til udsendelse af reklame, tilbud m.v.
- Opsætte din telefon permanent til andet end Telias net.

Hvornår koster det noget at SMS'e?
- SMS sendt fra udlandet takseres efter den pågældende udenlandske operatørs takster, se vores udlandspriser.
- Indholdstakserede SMS til andre udbydere (TV 2, 1231 m. m) takseres pålydende.
- Ved konstant forbrug udenfor Telias net tillægges en pris på 0,50 kr./minut til enhedsprisen.

/foxdk

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 22-07-04 13:04

Når den på Bornholm skifter til Telia og ikke Telia DK kan det jo være fordi den går på en svensk sender, og dermed er du i udlandet

Kommentar
Fra : foxdk

Dato : 22-07-04 13:16

Better_Performance>> Sad jeg også at tænkt på det men det kan jo ikke være ens problem at Telia ikke har styr på hvornår man er i danmark/sverige hvis man er på Bornholmen er man i DANMARK ikke sverige.

hvis det er det der er gået galdt så koster det 2,61kr. pr. sms

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 22-07-04 13:19

foxdk

Det er desværre ikke helt sådan det hænger sammen.

Vi har i DK strammere restriktioner for effekten på masterne end de har i Sverige, derfor vil der i visse tilfælde værre kraftigere signal fra en svensk sender end fra en dansk, det ses også flere steder langs Øresundskysten.

Det er faktisk dit eget ansvar, og du kan jo imødegå det ved at sætte din telefon op til fast operatør valg, de fleste mennesker har sat den til automatisk, og dermed vælger telefonen den mast med den kraftigste effekt der hvor du befinder dig

Kommentar
Fra : foxdk

Dato : 22-07-04 13:42

Better_Performance>> Okay så var det det tips man skulle skrive isted for :)

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 22-07-04 14:23

foxdk

Tjah, men under alle omstændigheder fik jo lidt debat om det