/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Simpelt forum
Fra : Andreas1982
Vist : 461 gange
50 point
Dato : 21-07-04 18:46

Jeg skal bruge et simpelt forum.
Gerne bare en .txt fil, men php4 og mySQL er ikke udelukket.

Bruger kontoer er bare til gene. Admin skal kunne slette tråde.
Skal kunne låses af - evt. med en .htaccess fil.

Er der nogen der har en ide?
Designet skal passe til www.xn--andreas-skjmt-egb.dk

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 21-07-04 18:55

Prøv http://www.phpbb.com/

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 21-07-04 18:57

Ikke de der grafiske fora.

Jeg skal have et lige ud af landevejen, hvor der ikke er avatars, smilies eller andet fis.

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 60 point
Dato : 21-07-04 19:10

Hej Andreas - det er selvfølgelig dit valg.

Men jeg ved, at der er mange der benytter ovenstående - prøv at se et eksempel på brug:

http://www.baekgaard.dk/englerup/index.php

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-07-04 19:19

...eller : http://www.din-debat.dk/phpBB2/portal.php

..et minimalistisk site, med begrænset GUI = tekst; bør man lave selv (..så bli'r det til gengæld også som man vil ha' det !) og lader sig implementere i ASP eller PHP. Der ligger MASSER derude til download ..i source kode selvfølgelig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 21-07-04 19:21

Det ved jeg godt.
Der findes mange af slagsen, men personligt irriterer det grafiske halløj mig enormt.
Jeg vil ikke have forskellige skrifttyper, smilies eller animerede gifs på mit forum.

Det skal være oldschool - lidt a la http://kortlink.dk/8ck

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 21-07-04 19:25

Beklager - det virker ikke helt, men det er altså bare et hhv. fladt og trådet forum i diskrete farver, for at indikerer et nyt indlæg.

Det eneste CMS jeg, til nød, kan gå med til er AngelineCMS og W-Agora, men W-Agora undgår jeg helst og jeg vil ikke skifte designet til fordel for Angeline, da det ikke vil tillade mig at bruge kolonner.

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 21-07-04 19:28

molokyle - jeg ved godt at der er mange, men jeg kan aldrig huske download siderne.

Har set dem før, men gemte det desværre ikke.... Tiny PHP Forum fra sourceforge nærmer sig det jeg søger, men det er stadig en smule for grafisk.
Jeg kan desværre ikke finde ud af selv at kode - ville ellers gerne ;)

Kommentar
Fra : Buller10000

Dato : 23-07-04 23:07

http://sourceforge.net/projects/tinyphpforum/ <--her er også tiny forum, men også en del andre typer af forummer derinde

Kommentar
Fra : Buller10000

Dato : 23-07-04 23:10

Lige en kommentar til din hjemmeside..den er meget lys og ikke behagelig at kigge på. (bare min mening)

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 24-07-04 01:16

Jeg kan godt lide den....

Er ikke så meget for pang-farver, men tak for din mening :)

Jeg lukker emnet nu, men da ingen har lavet en super-besvarelse vil jeg nøjes med at sige at vi tager #2, da jeg har plaster nummer 2 på i denne måned.

Godkendelse af svar
Fra : Andreas1982

Dato : 24-07-04 01:17

Tak for svaret IBM760.