/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Grafikkonvertering
Fra : HaldCo
Vist : 573 gange
20 point
Dato : 24-06-02 14:35

Jeg mangeler en "util" til at konvertere filer i BMP eller JPEG til TIFF. Den skal helst kunne startes fra en cmd-line eller fra et program.

Jeg skal scanne. Jeg skal gemme i et specialformat. Min scanner afleverer i enten BMP /JPEG. jeg har en util fra TIFF til dette specielle format. Jeg koder selv en lille skal rundt om.

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 24-06-02 14:43

Her er en stak som du kan vælge fra:
http://tucows.opasia.dk/mmedia/batchcon95.html
Hilsen Dydendak

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 30 point
Dato : 24-06-02 14:55

Hej HaldCo

Hvis det skal være et gratis program er der en her --> Pic2pic
http://www.webattack.com/get/pic2pic.shtml

Batchrename påstår at den kan konventere, (men jeg er dog ikke helt sikker på det)
http://www.webattack.com/get/batchrename.shtml
men du ka’ jo afprøve det…

Pic2pic, ka’ i hvert fald.

Eller er det mening at du selv vil kode det hele?

for så eksistere der et Tiff-library der ka’ importeres, jeg mener jeg har set et par eksempler både I VB, C++ og Java til det. Også i forbindelse med at lave et program med Scanner funktionalitet.

Håber det ka’ bruges

Mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-06-02 12:47

"HaldCo" <HaldCo.news@kandu.dk> writes:

> Jeg mangeler en "util" til at konvertere filer i BMP eller JPEG til
> TIFF. Den skal helst kunne startes fra en cmd-line eller fra et program.

Det lyder som et job for... netpbm!
<URL:http://sourceforge.net/projects/netpbm/>
En version der er compilet til windows kan fås som del af Cygwin-pakken.
<URL:http://www.cygwin.com/>

> Jeg skal scanne. Jeg skal gemme i et specialformat. Min scanner
> afleverer i enten BMP /JPEG. jeg har en util fra TIFF til dette
> specielle format. Jeg koder selv en lille skal rundt om.

Det kan være der er andre programmer der kan gøre præcist det,
men med netpbm skulle du være velforsynet til senere opgaver også :)
/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@hotpop.com
'Faith without judgment merely degrades the spirit divine.'

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-06-02 21:11

HaldCo wrote in <VfER8.8417$va.693177@news000.worldonline.dk>:
> Jeg mangeler en "util" til at konvertere filer i BMP eller JPEG til
> TIFF. Den skal helst kunne startes fra en cmd-line eller fra et program.

"convert" fra Imagemagick kan:

convert filnavn.bmp filnavn.tif

Den gætter selv filformatet ud fra navnet.
Imagemagick fås til både Linux og Windows, og sikkert en hel stak flere.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-06-02 21:46

"HaldCo" <HaldCo.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:VfER8.8417$va.693177@news000.worldonline.dk...
> Jeg mangeler en "util" til at konvertere filer i BMP eller JPEG til
> TIFF. Den skal helst kunne startes fra en cmd-line eller fra et program.
>
> Jeg skal scanne. Jeg skal gemme i et specialformat. Min scanner
> afleverer i enten BMP /JPEG. jeg har en util fra TIFF til dette
> specielle format. Jeg koder selv en lille skal rundt om.

Mange billedbehandlingsprogrammer kan batchkonvertere filer. De fleste har
vel også en acquire-funktion, så det aktiverer scanneren og siden returnerer
billedet dertil? Irfanview, ACDSee og Ulead PhotoImpact f.eks.
--
Venligst
Ole Helms

Godkendelse af svar
Fra : HaldCo

Dato : 26-06-02 08:36

Tak for svaret strarup.