/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Lave en Restore-Cd men har ej diskettedr~
Fra : barrett
Vist : 318 gange
220 point
Dato : 21-07-04 13:22

Hjælp!!!!!
Det drejer sig om en notebook uden diskettedrev og jeg vil gerne lave en restore-cd.
Jeg har programmet Ghost 2002
PC-en kører WinXP pro og NTFS-formateret

Jeg kan ikke få Ghost til at lave en restore-cd - som dem der følger med PC-en - hvor man, når man vil restore den,
ikke skal gøre andet end sætte CD-en (evt. nr 1 af flere CD-ere) i pc-en og så tænde og derefter
følge vejledningen på skærmen.
Den bliver ved med at starte med at jeg skal lave en bootdiskette, og får valget mellem A eller B-drev.

Kan nogen hjælpe så vil jeg blive mægtig glad .

Barrett

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 21-07-04 13:28

Du kan ikke Ghoste en windows XP pro imens den er i drift. Derfor vil programmet have dig til at starte fra en diskette.
Måske kan det hjælpe at starte i fejlsikker tilstand "F8" i dos-mode.

Kommentar
Fra : barrett

Dato : 21-07-04 13:37

Ikke forstået
.
Den beder mig ikke om at starte fra en diskette men derimod at ville lave en diskette til brug for når jeg senere vil restore.

Barrett

Kommentar
Fra : barrett

Dato : 21-07-04 15:22

Hej Hansen9

Nu forstår jeg hvad du mener.
Selve Ghostprogrammet der laver imaget kan kun køre i Dos.

Det hjælper ikke at vælge fejlsikker tilstand.
Jeg har prøvet at lave en diskette på en anden PC og så lægge det over på en USB-key og se om den bærbare kunne boote fra USB-key'en - men NEJ
Så prøvede jeg at brænde disketten på en CD, da der i BIOS'en på den bærbare står at
den kan boote fra CD - men NEJ
Jeg har prøvet at vælge både PC-Dos og MS-Dos.

Så det ser sort ud.

Barrett

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 21-07-04 15:32

Det er måske Ultimate Boot cd, du har brug for: http://www.ultimatebootcd.com/
Download er et stykke ned på siden

Kommentar
Fra : kazinka

Dato : 22-07-04 21:09

eller, hvis du har en gammel windows 98 cd, original, kan du boote fra den. det kan du vælge at starte med cd rom support, ligesom en boot diskette

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-07-04 21:29

Selve Dos ghost udgaven af ghost hedder ghost.exe eller ghostpe.exe og findes i norton ghost mappen. Den kan man jo så brænde over på en cd! Så skal man egentlig bare bruge en bootable cd som kazinka beskriver og starte med den! Derefter indsætte cd'en med ghost.exe! Så skulle det køre! Man kan osse selv lave en bootable disk eller lægge ghost ind på f.eks den Ultimative boot cd som lengberg beskriver! Det burde kunne gøres med et program som Isobuster!

Kommentar
Fra : barrett

Dato : 30-05-05 20:40

Det med Ultimate Boot cd'en kan jeg godt se lyder meget godt, men jeg er meget dårligt til engelsk så til sidst opgav jeg at forstå og finde ud af alt det jeg skulle gøre for at lave sådan en cd.
Jeg gav op til sidst og satte annonce i Den Blå Avis og købte så en Multibay med cd- og diskettedrev.
Men ellers tak for de mage forslag, som jeg desværre ikke forstod at bruge.
mvh
Barrett