/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
behandling mod asian flush????
Fra : home2
Vist : 4688 gange
100 point
Dato : 24-06-02 12:20

hej alle

er der nogen som kender til asian flush og ved hvordan man kan behandle denne reaktion der sker?

de interesserede kan læse om det på følgende links:
http://www.adoption.dk/hyppige/Asiater_og_alkohol.htm

Reaktionen sker KUN ved indtagelse af alkohol. Symptomerne sker allerede ved ½ genstand og viser sig ved røde øjne, faktisk rød i hele ansigtet og hals, rindende vand fra øjne, stor træthed, svimmel og utilpas.

Er der nogen som kender en behandling eller metode til at kunne øge tolerancen overfor alkohol uden at symptomerne forekommer???

mvh.
KP

Accepteret svar
Fra : e.p.

Modtaget 100 point
Dato : 24-06-02 14:05

Hvis du går disse links: http://www.alltheweb.com/search?t=phrase&q=asian+flush&c=web&o=0&l=any&sd=1840466890&qtf=n&cs=utf-8&phrase=on igennem vil du læse at der ikke ummiddelbart findes en måde hvor det helt kan undgåes.
Asiatiske folkeslag antages at have løst problemet kulturelt ved at tilpasse deres drikkemønster. Mange mennesker drikker slet ikke og der menes at være færre alkoholister blandt dem som mangler enzymet.
Hvis de skal drikke, indtager de koncentreret alkohol, evt. opvarmet (fx den japanske risbrændevin sake). Derved stiger alkoholkoncentrationen i blodet meget hurtigt, så "flush"-reaktionen bliver hurtigt overstået, og herefter kan omsætningen af alkohol ske uden ubehag.

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 24-06-02 15:11

Hej e.p. er du vågen ?? Hvis du læser >home2<< eget link, så står der faktisk det du skriver

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : home2

Dato : 24-06-02 15:21

hej
tak for svaret/interessen selvom jeg tidligere har læst det et sted. Jeg har selv lavet en grundig undersøgelse af problemet uden rigitg at komme videre udover at blive lidt klogere på dette område. Jeg havde nok håbet på et svar som kunne løse problemet.

mvh.
KP

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 24-06-02 15:30

Home2.....tak for pointene, næste gang du stiller et spørgsmål så vent lidt længere tid med at godkende svaret, så er der større chancer for at der er flere der "kommer forbi"

Parkenss.....Ja jeg er vågen, og ja det kommer derfra ?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-06-02 09:49

hej jeg kan fortælle at jeg har de samme symptomer når jeg drikker alkohol
og jeg er af dansk afstamning.
men lige som dig er jeg interesseret i at høre hvordan det kan
behandles/undgå uden helt at droppe alkohol.
MVH Mirian

"home2" <home2.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:bhCR8.85513$N46.2289690@news010.worldonline.dk...
> hej alle
>
> er der nogen som kender til asian flush og ved hvordan man kan behandle
> denne reaktion der sker?
>
> de interesserede kan læse om det på følgende links:
> http://www.adoption.dk/hyppige/Asiater_og_alkohol.htm
>
> Reaktionen sker KUN ved indtagelse af alkohol. Symptomerne sker allerede
> ved ½ genstand og viser sig ved røde øjne, faktisk rød i hele ansigtet
> og hals, rindende vand fra øjne, stor træthed, svimmel og utilpas.
>
> Er der nogen som kender en behandling eller metode til at kunne øge
> tolerancen overfor alkohol uden at symptomerne forekommer???
>
> mvh.
> KP
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : home2

Dato : 25-06-02 12:56

okay e.p. det skal jeg nok prøve fremover (er ikke helt inde i det med pointene) hvis det kan give flere svar. Til dig Mirian lyder det mærkelig da det normalt sker for aisater. Det kan være du fejler noget andet som kan behandles men jeg er jo heller ikke den store ekspert indenfor området. Jeg ved at det er leveren det er noget galt med som mangler(i mindre omfang har) en enzym i nedbrydningsprocessen af alkohol som fører til en flaskehals i processen. Der ophobes et stof i kroppen som herefter giver symptommerne.