/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
snake.exe åbner, som om den skal downloa~
Fra : rudik
Vist : 751 gange
20 point
Dato : 21-07-04 10:49

jeg har hentet et flash spil, inde fra flashkit.com
men den fil der skal afspilles på hjemmesiden, er en exe fil, så har jeg gjordt det at jeg lavede et link til exe filen, men nu kommer downloads box`en op, hvis mab trykker på gem, gemmer det spillet, og hvis man trykker på åben, afspiller deen, bare filen som den skal.
hvad skal jeg gøre for at den bliver afspillet, lige som på flash kit, som når man trykker på 800*600.
jeg havde hentet spillet her, og her kan i se hvad jeg mener med, 800*600 ( http://www.flashkit.com/movies/Games/World_Cu-Xtreme_C-7131/index.php )
hjælp

//rudik

Kommentar
Fra : itgrafen

Dato : 21-07-04 11:08

hej //rudik

en måde at få den til at fungere på, vil være at betale for spillet
så er der også rig mulighed for hjælp fra de to der laver spillet.
De er begge meget hjælpsomme

vh
itgrafen

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 21-07-04 11:16

er spillet ikke gratis, ups
haha.
//rudik

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 21-07-04 11:24

er det ikk lovligt at bruge de ting man kan hente fra flashkit.com ?

og hvis man skal betale, hvor betaler man så

//rudik

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 21-07-04 11:31

det er jo fra flashkit, og det er jo ikke et program, som sådan.

//rudik

http://www.flashkit.com/movies/Games/World_Cu-Xtreme_C-7131/index.php

Accepteret svar
Fra : _michael_

Modtaget 30 point
Dato : 21-07-04 11:34

Dem der har lavet snake-spillet har vist et eksempel på, hvordan man kan lave et snake-spil. Og du har så fået mulighed for at se deres kildekode og lære af den. Du har ikke fået lov til at bruge deres spil på din hjemmeside.
Det er lidt som eksempelvis bøger. Du har en bog, du kan læse i, men du har ikke lov til selv at udgive den samme bog.

Men herved ikke sagt, at du ikke kan få mulighed for at bruge spillet på din hjemmeside. Jeg er ret sikker på, at vedkommende, som har lavet spillet vil være stolt over at få det vist på andre sites. Du kan skrive til ham på følgende email: playingthepark@hotmail.com og spørge om det er ok at bruge spillet på din hjemmeside.

Når du så skal publishere til nettet, så skal du vælge menupunktet file>publish settings> og sætte et kryds i publish .swf (tror jeg nok det hedder). De filer du skal bruge til nettet ender på .swf ikke .exe. En exe-fil fra flash er en standalone player, som bruges til... nå ja.. at lave exe-filer med.

/michael

Godkendelse af svar
Fra : rudik

Dato : 21-07-04 11:39

Tak for svaret _michael_.

oki doki

//rudik

Kommentar
Fra : PerOlof

Dato : 21-07-04 11:39

Brug *fla filen og lav e *.swf fil så kan du afspille den som på flashkit. Hvis du ikke har Flash og kan lave om den så skriv det så kan det fixes

Kommentar
Fra : PerOlof

Dato : 21-07-04 11:44

Det var vist lidt snyd fordi *.fla file er ikke detsammme som spilet som _michael_ siger

Kommentar
Fra : _michael_

Dato : 21-07-04 12:05

PerOlof> Hvad for noget? Jeg har ikke skrevet noget om .fla-filer. Men hvis du prøver at downloade eksemplet, så får du fla-filen. Den, hvor man kan se kildekoden, som jeg skrev. Det er jo lidt svært at se kildekode af en exe. :)