/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Radiator skal tages ned og sættes på ige~
Fra : pentium
Vist : 555 gange
50 point
Dato : 21-07-04 10:22

Hej

Jeg har 3 alm. radiatore og en stor stue radiator som jeg skal have tages af, for at kunne lave raperationer på mureværket inde under.

Jeg har fjrenvarme. Hvordan gør jeg dette?

Skal jeg lukke for vandt, lufte ud i, en radiator af gangen, sætte "propper" på de rør stumper der stikker op af gulvet, og der efter gå vider til den næste radiator?

Hvordan er fremgangs måden når disse radiator skal installeres igen? Og må jeg selv sætte dem på igen?

Skal jeg bruge noget special matriale som pakning når radiatorene skal på igen?

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 21-07-04 10:57

Når det er fjernvarme, skal du bruge en aut. vvs installatør.

MVH

Kommentar
Fra : pentium

Dato : 21-07-04 11:00

Kan det virkelig passe, når jeg bare skal have taget den af og sat på igen? Er det ikke noget man selv kan gøre?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 21-07-04 11:17

Nej ,det kan(må) du ikke selv gøre.Hør her:
Du bor sikkert i etage ejendom,og så skal der lukkes for vandet på loftet og i kælderen,
en lidt kompliceret operation hvis man ikke har kendskab til hvordan anlægget er opbygget,
så du er nødt til at tage fat i ejendommens blikkenslager.
Hilsen Keldd.(Blik og Rør)

Kommentar
Fra : pentium

Dato : 21-07-04 11:24

okai. Jeg bor i et hus, og har mit fjernvarme anlæg i mit bryggers.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 21-07-04 11:30

Hvis varmesystemet er et lukket system, så må I godt selv nedtage radiatoren. Når et system er lukket, så betyder det, at det ikke er direkte i forbindelse med fjernvarmevandet. Varmen overføres i et sådant system fra fjernvarmevandet til det lukkede system via en varmeveksler.

Er vandet i dit centralvarmesystem direkte fra fjernvarmenettet, så må du ringe efter en autoriseret VVS-installatør. Er du i tvivl, så vil jeg anbefale, at du kontakter en installatør, der kan rådgive dig, om hvordan du bedst griber opgaven an.

http://www.husetoghaven.dk/kunder/cyberia/artikler.nsf/start?Readform&ContentFrame=http%3A//www.husetoghaven.dk/kunder/cyberia/artikler.nsf/0/3c5d4584d8b2a39bc1256b6e004c571d%3FOpenDocument%26Click%3D&HeaderFrame=javascript%3AsetlinkAndMenuItem%28%22Huset%22%2C%20%22ID0%22%29%3Btop.setbanner%28%22/C12568D90040DD6B/WebAdShow%3FOpenAgent%26Section%3DHUSETALT_OM_HUSETINDEVARME%26Region%3D%22%29%3B%20

Ved ikke helt om linket virker

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-07-04 11:34

Det gjorde det så ikke, jeg søgte på google "nedtage radiator" den første henvisning.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 21-07-04 11:39

Okay,du bor i hus,men du skal nok lige tage fat i en blikkenslager ,så han kan fortælle dig
hvor du skal tappe vandet af fra radiatorkredsen,ellers kan du let komme til at tappe hele området hvor du bor.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : pentium

Dato : 21-07-04 12:35

OK - tak skal i have. Jeg har fået dem fra varmeanlæget til at komme og vise mig hvad jeg skal gøre.

Godkendelse af svar
Fra : pentium

Dato : 21-07-04 12:36

Tak for svaret ans.