/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
16:9 / Wide-screen sinal???
Fra : balli23
Vist : 344 gange
150 point
Dato : 21-07-04 09:50

Hejsa

Jeg har et wide-screen tv og skulle lige høre om der er nogen der ved om man kan få noget så alle kanalerne bliver vist i 16:9 eller wide-screen mode....
Jeg er på Aalborg - Nørresundby Antenneforening.....
Jeg tænkte på om man kunne købe en box af en art som lavede det om!!!!!

På forhånd tak for hjælpen

Mvh balli23

Kommentar
Fra : sniperdk

Dato : 21-07-04 11:08

Det kommer an på hvilket tv du har, jeg har et Samsung 40 tommer og det kan ikke.
Somregel sak du selv indstille dette. Hvis du derimod sætter en dvd på, så skifter den somregel selv.

Kommentar
Fra : balli23

Dato : 21-07-04 11:25

Jeg har et Philips 32 tommer.
Det ikke til når jeg ser dvd, det er til tv-kanalerne....

Ups har vist lagt den helt forkert.... Under grafikkort!!!

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 21-07-04 12:38

De fleste programmer bliver stadig lavet i 4:3 format, og hvis du vil se disse udsendelser i 16:9 må vil billedet blive beskåret i top og bund, eller du kan vælge at få brede hoveder, ved at trykke billedet sammen. Hvordan dette indstilles på dit tv, kan du se i din brugervejledning.