/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Netværkskode til Orange
Fra : Eigil
Vist : 449 gange
20 point
Dato : 24-06-02 08:15

Jeg har fået en brugt telefon, hvor jeg har sat et simkort fra Orange i. Nu forlanger den en netværkskode.

Hvad gør jeg???

Accepteret svar
Fra : Dr_Dydendak

Modtaget 30 point
Dato : 24-06-02 08:26

Netværkskoden er det samme som simlock.
Så du skal finde ud af hvilket teleselskab telefonen er låst til (muligvis telia ?) og bede dem om netværkskoden.
Der skal gå mindst 6 måneder fra det tidspunkt telefonen første gang blev købt ellers koster det 500 kr.
Du skal aflevere telefonens imei-nummer som du finder inde i telefonen (15 cifre) og dit navn og adresse, så sender de netværkskoden til dig.
Hvis du ikke kan finde ud af teleselskabet eller der ikke er gået 6 måneder så skal du have den unlocket.
Hilsen Dydendak

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-06-02 08:48

Eigil <Eigil.news@kandu.dk> wrote
>
> Jeg har fået en brugt telefon, hvor jeg har sat et simkort fra Orange i.
> Nu forlanger den en netværkskode.
>
> Hvad gør jeg???

Kontakter Orange måske ?

--
Mvh Henrik.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-06-02 10:46

> > Jeg har fået en brugt telefon, hvor jeg har sat et simkort fra Orange i.
> > Nu forlanger den en netværkskode.
> >
> > Hvad gør jeg???
>
> Kontakter Orange måske ?

Det tror jeg ikke vil være meget ved...
Når den forlanger en netværkskode betyder det at telefonen er simlåst til et
andet teleselskab.
Altså bør Eigil i stedet kontakte den person han fik telefonen af som så skal
kontakte det teleselskab der oprindeligt er brugt ifbm. telefonen.

--
Michael
http://www.vindenand.dk