/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Mac på Microsoft netværk
Fra : Ringo_Gringo
Vist : 635 gange
100 point
Dato : 21-07-04 00:46

hvordan får jeg en mac med OsX til at virke på et microsoft win xp netværk?
Netværket er tilsuttet gennem en alm router (Cybercity)
Mac'en kan sagtens se alle de andre computere på netværket og bruge internettet men ingen af pc'erne kan se mac'en!

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 21-07-04 01:02

Hejsa....

Jeg skal absolut ikke gøre mig klog på mac, for det ved jeg intet om......

Men sometider er det logiske det man overser......

Findes der en firewall installeret på din mac...:??...... Bare et gæt.... Det kunne jo godt være det var problemet....???

VH
mrhan

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 21-07-04 02:30

Jeg troede ikke det var kompatibelt, overhovedet.. Men ved filoverførsler bliver der vel et problem..

Accepteret svar
Fra : kipros

Modtaget 100 point
Dato : 21-07-04 10:47

Til Karl_Smart "tjah jeg svarer på lidt af hvert..": Det bør du lade være med, når du ikke har nogen viden at bidrage med.

Ringo_Gringo: Det eneste du mangler er at få pc'erne til at se din Mac: Gå i æblemenuen - Systemindstillinger... - vælg Deling - sæt hak i Windows-deling. Nu skulle du kunne logge på fra en Windows-maskine; med brugernavn og pw kan du vist se hele disken (hvis bruger er admin); som anonym kan du se indholdet af /users/ditbrugernavn/public.

Håber det hjælper, ellers skriv igen.

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 21-07-04 13:34

jajaja..

Kommentar
Fra : Ringo_Gringo

Dato : 21-07-04 13:38

hey det lyder som det rigtige... jeg tester det lige når jeg kommer hjem fra arbejde... :]

Kommentar
Fra : Ringo_Gringo

Dato : 22-07-04 21:45

du har sådan set vundet mine point kipros... men jeg har lige et spørgsmål mere du måske kan svare på....
Mac'en kan ikke se alle pc'erne på netværket.... hvad gør jeg??

Kommentar
Fra : kipros

Dato : 23-07-04 09:32

Der er du (SVJV) nødt til at finde IP-nummeret på pc'en. Fx. ved at trykke Start - Kør/Run - skrive "cmd" - skrive "ipconfig", hvorefter det vises. Lad os sige, det er "80.160.133.18".

Så går du hen til din Mac; i Finder vælger du æble-K (Gå - Opret forbindelse til server...) og skriver "smb://80.160.133.18"; Nu skulle du blive bedt om at vælge share (som er navnet på den mappe, du har delt i Windows), samt evt. brugernavn og adgangskode.

Det skulle være nok.

Kommentar
Fra : torbentoft

Dato : 22-08-04 22:06

Du skal jo også sørge for der er deling på dine PC'ere ellers kan Mac'en ikke se dem...

Godkendelse af svar
Fra : Ringo_Gringo

Dato : 06-10-04 00:27

Tak for svaret kipros.