/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Log på Windows
Fra : Smukke_Ole
Vist : 740 gange
200 point
Dato : 20-07-04 16:34

Jeg kører XP PRO med alle opdateringer og har haft den nuværende installation i 1½ år,
og kører som administrator.
For et par dage siden begyndte computeren, en gang i mellem, at forlange, at jeg skulle logge på med et vindue hvor der stod:

Log på Windows
Brugernavn (blankt)
Adgangskode (blank)
og længere nede knapperne

OK Annuller Luk computer Indstillinger

Når jeg trykker på ok, kommer den med et vindue, hvor der står: Indlæser dine personlige indstillinger

Samtidig optræder der i disse situationer ved lukning af computeren en fejlmeddelelse: LOGONUI,EXE har fundet en fejl og afslutter. Beklager ......
Men den lukker ikke. Når jeg trykker OK, kommer det samme vindue frem igen, og det bliver ved, indtil jeg enten trykker på reset eller afbryderen.

Jeg har aldrig været ude for det før, og undersøgte om mit password trængte til fornyelse, men det står markeret som: Udløber aldrig

Er der nogen, der har en god forklaring ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-07-04 16:40
Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 20-07-04 17:17

-> Eyvind

Jeg prøvede det der med at skrive "control userpasswords2" i kør.
Da apparatet så startede igen, havde jeg mistet alle mine indstillinger, mine ikoner og mine foretrukne.
Er der nogen måde, hvorpå de kan genskabes ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-07-04 17:24

Du burde kunne bruge samme kommando igen og så gøre det omvendt
Jeg tænker at det hele stadig findes, men at du bare er logget på så du ikke har adgang.

Jeg syntes du skulle prøve at sætte instalaltions cd til XP pro i drevet og så i Kør skal du skrive sfc /scannow - OK så vil dine systemfiler blive tjekket, men gør det først når du har dit gamle logon på igen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-07-04 17:26

Du har logget på som administrator og da du ikke har brugt den, er den rimelig tom.
Gå i kontolpanel og find den bruger som du plejer at bruge - den bruger har alt det du havde før.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-07-04 17:29

Du kan også - start>log af >og så logge på uden noget som du plejer.
eller tildele din navnløse bruger et navn og password i kontrolpanel

Accepteret svar
Fra : popper

Modtaget 210 point
Dato : 20-07-04 17:58

Hvad med at prøve følgende gå i START/TILBEHØR/SYSTEMVÆRKTØJ/SYSYEMGENDANNELSE og ud fra det prøve om det evt. kunne afhjælpe måske et forsøg værd

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-07-04 18:07

Prøv>start>kontrolpanel>system>avanceret>brugerprofiler>skift brugerprofil,eller slet den nye du har oprettet.
Manse9933

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-07-04 18:54

Smukke_Ole - er du der endnu ?
Prøv: start>indstillinger>kontrolpanel>brugerkonti>Hvad ser du under "vælg en konto"

Admin
Gæst
en ny du lige har lavet ???????
eller er der flere evt. med dit navn på

Lad høre hvor mange du har stående.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-07-04 19:04

Kan du evt. huske hvad der stod når du trykkede på start

Log ??????? af (log admin af) (log ditnavn af) (eller hvad)
Luk computeren
start

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 20-07-04 20:01

Tak for svaret popper. Det virkede