/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Yamaha FS1 DX startproblemer
Fra : vapsen
Vist : 1218 gange
85 point
Dato : 20-07-04 16:34

jeg har for nylig købt en yamaha FS1 DX. da jeg købte den var der monteret en noget gennemrusten 43mm cylinder. den har jeg sidenhen skiftet ud med en standard præcisionscylinder, og et grafitstempel. det gik fint med at køre det til -i starten. efter ca 30 km kan jeg simpelthen ikke få gang i den. jeg har gennemgået og renset karburator og membran, så det er ikke dem der er noget galt med. den er hele tiden tæt på at starte men gør det ikke. jeg har chekket tændingen, og der er gnist. Er der nogen der har nogen ide om hvad problemet kan være, for jeg har ikke flere ideer.

Kommentar
Fra : karsten77

Dato : 20-07-04 16:42

Hvis en 2 taksmotor gnister og får benzin.. så starten den.. så det er nok benz du mangler

Kommentar
Fra : luciano666

Dato : 20-07-04 16:54

har du tjekket svømmeren i kaburatoren? den kan godt hænge... og så er motoren ikke altid specielt glad for at starte...

Kommentar
Fra : vapsen

Dato : 20-07-04 16:56

svømmeren går fint.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 95 point
Dato : 20-07-04 17:58

Du er nød til at gå systematisk frem.
Det er jo enten gnisten der er for svag (Nyt tændrør/hætte slå tændrørets elektrode lidt tættere sammen)
Sving tændrøret for at se om der sprøjter lidt på din hånd, for så er der jo formeget benzin. Så skal den udluftes med lukket benzinhane.
Ellers smid 2 fingerbøl benzin gennem tændrørshullet eller ind i karburatoren.
Hvis det er benzinmangel, skal du se efter slangen giver nok, og rense dysen og svømmerventilen.
En 3. mulighed er falsk luft, eller defekt membran.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : vapsen

Dato : 20-07-04 20:44

Mange tak palle, det er sku godt at der findes sådan nogle "motor guruer" som dig ;)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-07-04 21:33

Du skulle nu have skrevet: Gamle motor guruer, for jeg er fra før FS1 blev populær, så kan du nok regne resten ud.
Det er nu først i de sidste 6 år jeg rigtig har gjort i FS1, og i den tid har jeg nok haft 10stk, har stadig en øø faktisk 2, men den ene er skilt ad.(+ en del andre)
VH Palle Hansen