/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Remote Desktop Connection med Dynamisk I~
Fra : Marius
Vist : 537 gange
150 point
Dato : 20-07-04 13:32

Remote Desktop Connection virker fin nok bare jeg ved hvad min dynamisk WAN IP er. Jeg har besøgt www.no-ip.com og register et domæne navn. jeg har derved installer en klient som går ind og ser på min IP og tilknytter den til min DNS navn. Så jeg skriver bare for et eksempel servernavn.dk isteden for IP. Det virker også fin. Men problemet er at når jeg lave en wak-on-LAN på min server og den stater op så går den til login skærm. Derved starter den jo ikke min www.no-ip.com klient op og så kan den ikke lave et opslag på DNS fordi den ikke er opdater. Hvad gør man? Kan man få computeren til at starte nogle programmer op inden man skal logge ind. Jeg tænkende på at men kan få starte min www.no-ip.com klient op imens den står på login skærm. Derved kan jeg så fange server. Det skal være Remote Desktop Connection jeg vil bruge og ikke andre.

Der skal selvfølgeligt skrives password når man logger ind samt min DNS navn.

Det skal siges at jeg har en router på mit netværk... Men den virker fin nok sådan jeg har konfigurer den

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 20-07-04 13:59

De programmer der starter op inden/uden du logger på hedder Services.
Hvis dit no-ip program har mulighed for at starte som en service, så er det nok løsningen.

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 20-07-04 14:30

husk nu at aktivere at internetforbindelsen skal oprettes ved velkomstskærmen - ikke når man logger på. Jeg kan ikke lige huske hvor man sætter den indstilling, men skriver hvis jeg finder den..

Kommentar
Fra : linuxrules

Dato : 20-07-04 14:38

Sådan startes netværk op inden login
1: Start kør
2: skriv gpedit.msc
3: Der kommer nu en konsol frem, vælg administrative skabeloner, system, logon (Til højre vil der stå Vent altid på netværk ved start af computeren og logon) Den skal aktiveres.

Den kan også stå under computerkonfiguration, windows-indstillinger, logon

Der kan findes et lille prog på nettet der hedder instsrv som kan tage et program og starte som en service.

Accepteret svar
Fra : linuxrules

Modtaget 160 point
Dato : 20-07-04 14:42

Her er et link til hvordan det bruges.
http://www.cgisys.cz/auto_print/index.html?srvany.htm
Og et link hvor det kan hentes
http://www.kittynet.com/helpdown.htm

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 20-07-04 14:52

hvor finder du computerkonfiguration?

Kommentar
Fra : linuxrules

Dato : 20-07-04 14:56

Det kan være et af punkterne under gpedit.exe

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 20-07-04 15:04

der er vist ikke noget - er det fordi jeg har xp?

Kommentar
Fra : linuxrules

Dato : 20-07-04 15:08

Hvis du har en dansk ver. af win. XP er det den første metode du skal bruge.
Har du ikke gpedit

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 20-07-04 20:35

nej det ser det ikke ud til...

Kommentar
Fra : linuxrules

Dato : 21-07-04 08:08

Du skal have win xp pro, prøv at søge på google efter gpedit.

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 21-07-04 13:43

nåå ok så er det derfor.. men jeg har altså også set den indstilling et eller andet sted i xp home..

Godkendelse af svar
Fra : Marius

Dato : 27-07-04 09:24

Tak for svaret linuxrules. Jeg vil tage og prøve instsrv