/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Byretsdomme
Fra : tusneldada
Vist : 2675 gange
200 point
Dato : 19-07-04 22:35

Er der et sted, hvor man kan se domme idømt i Københavns Byret?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-07-04 22:38

Kun nogle udvalgte domme
http://www.domstol.dk/page1681.aspx

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-07-04 22:38

Gå ind under Domme

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-04 22:41

Du kan også prøve at søge på : http://www.retsinfo.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-07-04 22:44

Generelt er der forbud mod offentliggørelse af domsudskrifter

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 19-07-04 22:51

Henvisninger er der mange af
Det besvarer måske ikke dit spørgsmål, men kan give dig et spor

http://www.juraport.dk/Domssamlinger.htm

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-04 22:52

..alligevel offentliggøres principielle domme der danner precedens ofte

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-04 22:56

tedd & jakjoe -> Tak for jeres fine links Dem kendte jeg ikke, men nu er de foreviget i min "Lov & Politik" samling under : Foretrukne

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 19-07-04 23:00

molokyle> Det er som at smide guld på gaden

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-07-04 10:20

Det er rigtigt Molokyle, at der nogen gange bliver offentliggjort enkelte domme der kan danne precedens,
men jeg tror næsten, at tusnelda er ude efter noget i retning af:
"hvis jeg nu kende en der har fået en dom, kan jeg så gå ind og finde ud af hvad der står i dommen?"
Og det kan man ikke.
Tænk bare på de sager der har været med et par mænd der havde mishandlet deres babyer ihjel, der kunne mødrene til de børn ikke engang få oplyst hvad de mænd tidligere var dømt for.

Kommentar
Fra : tusneldada

Dato : 20-07-04 12:57

I mit tilfælde drejer det sig om en eks-kæreste, der nu har tilhold. I første omgang erkendte han sig skyldig i 100-vis af overtrædelser af sit tilhold, men skulle først mental-undersøges inden dommen falder. Det jeg forsøger at finde ud af er, om han har været i retten igen og om han har fået en behandlingsdom eller en fængselsdom. Men det ser ud til, at det bliver svært at få opklaret. SURT

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-07-04 13:21

Ja det kan jeg så godt forstå du gerne vil vide

Men jeg tror kun du kan finde ud af noget hvis han ikke har været i retten endnu.
Der plejer i retten at være opslag om hvilke sager der er berammet og hvornår de skal i retten.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-10-04 00:49

Kom du videre?

Kommentar
Fra : tusneldada

Dato : 26-10-04 06:59

Jeg fandt ikke noget sted, hvor jeg kunne finde oplysningerne. Heldigvis har politiets anklageafdeling varet meget hjælpsomme, så nu har jeg datoen for den afsluttende retssag.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 26-10-04 18:05

tusnelda> Så kan spørgsmålet måske lukkes ?
Tildel point til den,hvis svar, du synes er kommet tættest på dit spørgsmål.

Pointene er tabt for dig, under alle omstændigheder.

Det vil altid bringe glæde et eller andet sted, spørgsmålene bliver lukket .

mvh
jakjoe

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 200 point
Dato : 08-01-05 12:31

Fik du løst dit problem så accepter venligst et svar!

Kommentar
Fra : tusneldada

Dato : 08-01-05 13:24

Mit problem er ikke blevet løst, men du er velkommen til at få pointene tedd

Godkendelse af svar
Fra : tusneldada

Dato : 08-01-05 13:24

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-01-05 13:58

Problemet er jo nok at at dømte osse har ret til beskyttelse! Kan dog godt forstå du er interesseret i hvad udfaldet bliver omkring din ex!