/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Hvor længe holder en skærm?
Fra : elise
Vist : 556 gange
100 point
Dato : 19-07-04 19:19

Er der nogen, der har erfaring med hvor længe en pc-skærm holder?
Vores er vel ca.3 år og begynder at blive uskarp i bogstaver osv - og vi har fået at vide, at det er fordi den er ved at være slidt....
Kan det betale sig at købe en dyr skærm, eller holder de lige længe uanset pris?
Vh Elise

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-07-04 19:21

Kunne jo være at det hjalp med at justere fokuseringen.
Er det prøvet ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-07-04 19:24

Normalt holder skærme længe! 3 år burde ingen alder være! Der kan være mange årsager til en uskarp skærm! Hvis der er en Degauss funktion, så prøv lige at brug den!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-07-04 19:26

Jeg har en 17" skærm til 999 kr. Den er et år gammel.
Går den i stykker er det lossepladsen næste.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-07-04 19:34

Jeg har gamle IBM/Compaq/Fujitzu/Olivetti/Nokia/Hyundai - skærme 15/17" der er 4-5 år gamle. Men din skærm kunne også være støvet til. Degauss funktionen som tedd omtaler er en knap som tit sidder lidt alene - tryk på den, måske hjælper det.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-07-04 19:37

Eyvind
At sige til en kvinde hendes skærm er støvet.
Det er modigt.

Accepteret svar
Fra : Dansende_T

Modtaget 110 point
Dato : 19-07-04 19:45

Jeg har skærme på 7-8 år der fungerer upåklageligt ... og så har jeg en der fnulrer lissom din (og jeg har prøvet at pudse den) ... Den er ikke mere end 2 år gammel ... og på vej i skraldespanden

Det er med skærme lissom så meget andet ... det fleste bliver tusse gamle ... og nogle få ryger i dørken efter få år

Smid skidtet ud ... almindelige skærme er så billige i dag at det ikke kan betale sig at få nogen til at skille den gamle ad

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-07-04 19:49

Gisp............................det var omme bagved inde under bagbeklædningen, jeg mente.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-07-04 19:51

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 19-07-04 20:39

Tjaaaa nu snakker man om alder, det er jo ikke så tit alder har så meget at sige,
men hvor meget den er brugt, for der er nu stor forskel på hvo meget folk bruger
skærmen og hvor meget de passer på den, hved at den automatisk slukker når
den ikke er blevet brugt i længere tid, eller den funktion slet ikke bruges i og skærmen
der med brander i mange timer.

Tja der skulle næsten være time tæller på skærmen så kunne man nemmere komme
med et bud. men sådan er det.

Kommentar
Fra : elise

Dato : 20-07-04 07:16

Hmmmm - lyder som om I ikke tror jeg har forstand på pc - det har jeg altså og har både prøvet at justere skarphed og også brugt funktionen Degauss. På mit arbejde arbejder de med digitale fotos og siger, at man ikke kan regne med at en skærm holder mere end 3 år, hvis den stadig skal beholde sin skarphed og farverne. Det jeg efterlyste, var "almindelige" brugeres erfaring.
jhvp - du er den, der giver det bedste svar indtil videre - det må vel netop komme an på, hvor mange timer skærmen står tændt!!
Vh Elise

Kommentar
Fra : danatool

Dato : 20-07-04 08:31

jeg vil sige at kvaliteten af skærmen har en del at sige en go Sony eller Nokia skærm holder længere end en samtron
men jeg ville aldrig selv bruge penge på en dyr skærm
hellere en i den billige ende da om 2 år alligevel er sket så meget at jeg kan købe en ny støre/bedre skærm for samme pris hvis man ikke sidder hele dagen foran en skærm så er der det store at vinde ved at købe en dyr skærm

men prøv først at blæse den ren med en kompresser det kan være der er støv i højspændingen
det er utroligt hvor meget støv der kan være i sådan en så gør det udenfor

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-07-04 09:13

Citat
Hmmmm - lyder som om I ikke tror jeg har forstand på pc - det har jeg altså og har både prøvet at justere skarphed og også brugt funktionen Degauss.

elise
Du kunne jo formulere dit spørgsmål så alle ser eksperten i dig.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-07-04 18:38

Er din skærm tændt 12 timer om dagen? Så har du selvfølig ret! Troede du mente ved almindelig brug!

Godkendelse af svar
Fra : elise

Dato : 19-08-04 07:00

Tak for svaret Dansende_T.